دانلود ترجمه مقاله با عنوان ارزیابی مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضدزنگ دولایه از طریق روش الکتروشیمیایی

دانلود ترجمه مقاله با عنوان ارزیابی مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضدزنگ دولایه از طریق روش الکتروشیمیایی
عنوان ترجمه فارسی مقاله: ارزیابی مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضدزنگ دولایه از طریق روش الکتروشیمیایی.
عنوان اصلی انگلیسی مقاله: Corrosion resistance of sintered duplex stainless steel evaluated by electrochemical method
دسته: مکانیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف از این مقاله بررسی مقاومت در برابر خوردگی فولادهای ضدزنگ دولایه با استفاده از روش های الکتروشیمیایی در 1M محلول  NaClمی باشد. تأثیر آماده سازی ترکیبات گردی و چرخۀ سرمایش بعد زینترشدن بر خواص خوردگی یا زنگ زدگی مورد ارزیابی قرار گرفت. 
طرح/روش شناسی/شیوۀ برخورد: در مطالعۀ حاضر، فولادهای ضدرزنگ دولایه با راه اندازی متالورژی پودری از پودرهای با پایه آرتنزیتی، آستنیتی با افزایش کنترل شدۀ عناصر آلیاژی از قبیل Cr, Ni, Mo و Cu حاصل شدند. در مطالعات پیش از آماده سازی ترکیبات، نمودار شافلر لحاظ شد. ترکیبات آماده شده در  800 MPa متراکم و در کورۀ خلاء همراه با پرکردن آرگون در دمای 1260°C  به مدت 1 ساعت زینتر شدند. پس از زینتر شدن،  دو چرخۀ سرمایشی متفاوت بکار برده شد: سرمایش سریع همراه با سرعت سرمایش متوسط 245 °C/min و سرمایش کند 5 °C/min در جو آرگون. فولادهای ضد زنگ دولایه ایی تولید شده با استفاده از میکروسکوپی اسکن کننده و اپتیکال و آنالیز شیمیایی EDS ترکیبات ریزساختار مورد مطالعه قرار گرفتند. خواص خوردگی از طریق روش های شیمیایی در1M محلول آب NaCl بررسی شد. 
یافته ها: بر اساس نتایج بدست آمده، تأیید شد که در روش زینتر بکاربرده شده و همچنین آماده سازی ترکیبات پودری در ساخت فولاد دولایۀ زینتر دارای خواص خوردگی که به نسبت آستنیت/فریت در ریزساختار و عناصر تقسیم بندی بین فازها  بستگی دارد لحاظ شود. مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضدزنگ زینتر با دانسیته و مورفولوژی متخلخل موجود در ریزساختار نیز بسیار مرتبط است. بیشترین مقاومت در برابر خوردگی متخلخل در 1M محلول NaCl به خاطر ترکیب با توازن تقریبی فریت و آستنیت در ریز ساختار بدست آمد. 
تلویحات و محدودیت های تحقیقاتی: براساس مشخصۀ پودرها، سرعت سرمایشی سریع کاربردی ظاهرا توافق خوبی برای خواص خوردگی و ریزساختارها می باشد. علیرغم اینکه آزماشات بیشتری برای بررسی سرعت های سرمایشی مختلف باید انجام بگیرد. 
ارزش/اصلیت: استفاده از پودرهای عنصری افزوده به پایه فولاد ضدزنگ، پتانسیل های بالقوۀ آن برحسب تراکم پذیری نسبی و دانسیتۀ زینتر نهایی را نشان داد. علاوه بر همگنی ریزساختاری خوب و اول ازهمه مقاومت در برابر خوردگی حاصل شد و کاربردهایی نیز در صنعت داشت. 
کلیدواژه: خوردگی، ساخت و پردازش، متالورژی پودر، فولاد ضدزنگ دولایه

جهت دانلود ترجمه مقاله اینجا کلیک نمایید.
برای راهنمایی و طریقه خرید مقاله اینجا کلیک نمایید.

مطالب مرتبط:


1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       How can we increase our height? در ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۱:۵۳:۴۶
    bookmarked!!, I like your web site!


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >