ترجمه مقاله رفتار شهروندی سازمانی (OCB)

ترجمه مقاله رفتار شهروندی سازمانی (OCB)
عنوان انگلیسی مقاله: Organizational citizenship behavior
عنوان فارسی مقاله: رفتار شهروندی سازمانی
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
شواهد تجربی بدست آمده شامل انتقادات و حتی بررسی های اجمالی نشریات مربوط به کار، ما را وادار به تجدید نظر در تعریف رفتار شهروندی سازمانی (OCB) می نماید. در نظر گرفتن رفتار شهروندی سازمانی (OCB) به عنوان "نقش اضافی"، "فراتر از شغل" یا "بدون پاداش از سیستم رسمی" دیگر مفید به نظر نمی رسد. تعریف قابل دفاع تر از رفتار شهروندی سازمانی (OCB)  توسط برمن و موتوویدلو تحت عنوان "کارکرد ضمنی" ارائه شده است. بعضی پیشنهادات مقدماتی برای تعریف مجدد OCB ارائه شده است؛ به مشکلاتی توجه شده است که با این وجود همچنان باقی مانده، هنگام مواجهه با تغییرات اساسی در خصوصیات سازمانها، ذهن ما را به خود مشغول نگه می دارد.
مقدمه
در نتیجه گیری گزارش "سندرم سرباز خوب" (ارگان، 1988) ، من به وضوح مقداری "نرمی مشکل زا" در یک "تعریف کاری" از OCB را پذیرفتم. من این مطلب را در فصل "کار نا تمام" قبول کردم. شاید کار اصلاح مفاهیم هیچ گاه تمام نشود، اما اکنون وقت این است که به بازبینی بعضی از سوالات مربوط به تعاریف ساختار، واژه شناسی و مدل های ساده بپردازیم.
پیش از این، یک مرور اساسی بر تعاریف ساختار شبکه های قانونی مربوط به OCB انجام شده است (ون داین، کامینگز و پارکس، 1995) آن چنان که به زودی مشخص خواهد شد، من من مطالب زیادی برای یاد گرفتن در این بحث پیدا کردم. هر چند که نظر من با آنها در بعضی مسائل مهم متفاوت است و من به بعضی مسائل دیگر پرداخته ام که آنها در مورد آن بحث نکرده اند.
ون داین و همکاران (1995) به مطالب زیر پرداخته اند: الف) حالت به هم ریخته میان چند ساختار که شامل رفتار نقش اضافه می شود (ERB): OCB، رفتار سازمانی اجتماعی (POB)، اشتباهات در حین کار (WB). ب) موردی که در آن از ساختار بزرگتری استفاده می شود (ERB). ج) مجموعه های محتمل از موارد قبل و نتایج تعریف مجدد دسته هایی از ERB.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
برای دانلود مقالات مشابه ، رفتار شهروندی سازمانی ، روی همین متن کلیک نمایید.

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       Ra!deN در ۱۳۹۵/۰۱/۰۸ - ۱۳:۲۹:۳۳
    جامعه وجود ندارد جوامع وجود دارد . کوروش
    --------------
    http://www.robotblog.ir سیستم اتوماتیک ارسال نظر گروهی


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >