ترجمه مقاله مفهموم مدیریت استراتژیک در بخش غیرانتفاعی

ترجمه مقاله مفهموم مدیریت استراتژیک در بخش غیرانتفاعی
عنوان انگلیسی مقالهThe strategic importance of intellectual capital in the non-profit sector
عنوان فارسی مقاله: اهمیت استراتژیک سرمایه فکری در بخش غیرانتفاعی
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف این مقاله، آزمون پنج مفهوم کلیدی مدیریت استراتژیک : سازمان صنعتی (I/O ) ، دیدگاه مبتنی بر منابع ((RBV، دیدگاه مبتنی بر دانش ((KBV ، کارت امتیازی متوازن((BSC و سرمایه فکری (IC) در بافت غیر انتفاعی است و تعیین اینکه کدام یک در بخش غیر انتفاعی کاربرد بیشتری دارد. طرح/ روش شناسی/ رویکرد:این مقاله ، مفاهیم بالا را در  محیط غیر انتفاعی منحصر بفرد مرور می کند. 
یافته ها: مفهوم IC در بافت غیر انتفاعی در مقایسه با دیگر مفاهیم مدیریت استراتژیک ، کارآمدتر است. IC یک منبع مهم است که سازمانهای غیر انتفاعی برای کسب مزیت استراتژیک پایدار نیازمند توسعه آن هستند.
محدودیت تحقیق/ پیامدها: این مقاله به تکمیل ادبیات نوظهوری کمک می کند که بیان می دارد مفهوم IC کارآمدترین مفهوم مدیریت استراتژیک در  بخش های غیر انتفاعی است. آشنایی بیشتر با مفهوم IC در این بخش ، بعنوان نتیجه این مقاله، احتمالا موجب انجام تحقیقات بیشتر توسط متخصصان و دانشگاهیان خواهد شد.
اصالت/ارزش: تحقیقات سیستماتیک کمتری در مورد قابلیت کاربرد مفهوم مدیریت استراتژیک در بافت غیر انتفاعی به وقوع پیوسته است. این مقاله به عنوان اولین تلاش برای پر کردن این شکاف موجود عمل می کند.
مقدمه
امروز سازمانهای غیر انتفاعی(NPOs) به طور عموم در یک محیط دارای رقابت بالا، فعالیت می کنند که مشخصه آنها تقاضای فزآینده از طرف جامعه، است. نیاز به مفاهیم مناسب مدیریت استراتژیک که قادر به هماهنگی با محیطهای منحصر به فرد غیرانتفاعی باشند به گونة وسیعی مورد پذیرش واقع شده است.
حوزه مدیریت استراتژیک در سه دهه اخیر، برجسته و چشمگیر شده است. بیشتر مفاهیم مدیریت استراتژیک، مانند: سازمان صنعتی (O/I) دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) دیدگاه مبتنی بر دانش (KBV) کارت امتیازی متوازن (BSC) و سرمایه فکری (IC) پا به عرصه ظهور گذاشته اند. به هر حال بر خلاف سایر مفاهیم استراتژیک ، سرمایه فکری روی شاخصهای کیفی و غیرمالی برای دورنماهای استراتژیک آینده تاکید دارد و شاید بتواند با محیط منحصربه فردی که سازمانهای غیرانتفاعی درآن فعالیت می کنند، هماهنگ شود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
برای دانلود مقالات مشابه ،مدیریت استراتژیک ، روی همین متن کلیک نمایید.


مطالب مرتبط:


1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       How we can increase our height? در ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۴:۰۶:۱۴
    Keep on working, great job!


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >