دانلود پروژه بررسی در مورد لوله های غیر فلزی و نانو لوله ها در صنایع شیمیایی

دانلود پروژه بررسی در مورد لوله های غیر فلزی و نانو لوله ها در صنایع شیمیایی
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: بررسی و مطالعه لوله های غیر فلزی و نانو لوله ها در صنایع شیمیایی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 100
همراه با یک فایل پاورپوینت 33 صفحه ای برای ارائه در کلاس
فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
مسئله خوردگی در ابتدای کشف لوله مهم نبوده . ابتدایی ترین خطوط لوله برای انتقال آب از یک نوع لوله طبیعی مانند نی استفاده می شده است . در 500 سال قبل از میلاد یونانی ها از لوله های طبیعی برای انتقال آب استفاده کرده اند و سپس مصریها در چهارقرن  قبل از میلاد توسط کانال آب را از رودخانه نیل به خارج منتقل نمودند . 
اولین مواد سازنده لوله ها توسط چینی ها برای انتقال گاز برای روشنایی استفاده شد از جنسBAMBOO  بود چینیها بعد از اینکه متوجه شدند که لوله ها نشت دارند  آ نها را با موم پوشش دادند 
اولین کارخانه ای که لوله را به صورت تجاری تولید نمود 200 سال قبل در اروپا بود در آن موقع CAST+IRON  برای انتقال آب فاضلاب شهری استفاده می شد اولین لوله فولادی برای حمل آب در سال 1800 در آمریکا به کار برده شد برای سالهای متمادی CAST+IRON  و STEEL  تنها مواد ساخت لوله حمل سیالات بودند . 
در زمان انقلاب صنعتی که صنایع شیمیایی نیز دچار تغییرات شدند برای مشکل خوردگی چندین آلیاژ فلزی مصرف شدند پس از شروع ارائه آلیاژ فلزی لوله های پلیمری نیز وارد بازار شده اند . 
امروز اصلی ترین مسئله طراحان خطوط لوله انتخاب صحیح لوله با مواد ضد خوردگی جهت حمل سیالات گوناگون می باشد خواص فیزیکی و مکانیکی و همچنین نوع خوردگی در محل و سیال پارامترهای تعیین این انتخاب کننده هستند . 
لوله های فایبر گلاس در سال 1948 عرضه شده اند ابتدایی ترین کاربرد ها برای لوله کشی فایبر گلاس و همچنین یکی از وسیعترین نواحی بکار رفته برای این محصول ، در صنعت نفت می باشد . لوله های فایبر گلاس به عنوان یک جنس مقاوم در برابر پوسیدگی و مقرون به صرفه به جای آهن آلات حفاظت شده ،‌آهن ضد زنگ ،‌و دیگر فلزات کم نظیر تر انتخاب شده بود . خطوط تولید تاکاربرد های روز افزون فشار بالا و لوله کشی های تونلی همراه اتصالات مسیر های پر پیچ و خم گسترش و توسعه یافت . در اواخر دهه 1950 ، لوله هایی با قطر های بزرگتر قابل دسترسی گشت و لوله های فایبر گلاس به خاطر ویژگی های مقاومت در برابر پوسیدگی نهایی اش به طور گسترده ای در صنایع فرآیند های شیمیایی به کار می رفت .

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

X

2 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۳:۴۵:۵۸
    If you are going for best contents like I do, only pay a
    quick visit this web page daily because it gives feature
    contents, thanks

       http://flashyshuttle4242.tumblr.com/ در ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۰۷:۱۴:۰۳
    Inspiring story there. What happened after? Take care!


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >