دانلود مقاله ترجمه شده در مورد کارگاه هنر، محیط زیست و شهر در میانه شهر تهران

دانلود مقاله ترجمه شده در مورد کارگاه هنر، محیط زیست و شهر در میانه شهر تهران
عنوان انگلیسی مقاله: MesoCity Tehran Workshop Art, Ecology and the City
عنوان فارسی مقاله: کارگاه هنر، محیط زیست و شهر در میانه شهر تهران
دسته: معماری
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تهران بزرگترین شهر میان استانبول و بمبئی است؛ شهری با 13 میلیون جمعیت در کویر. مانند تمامی شهرهای دیگر ایران، به شکل استراتژیکی در دامنه‌ کوه قرار دارد تا آب آن تأمین شود. اما امروزه تمام این چیزها فراموش شده و گسترش بی‌ رویه شهری خاطره‌ی این شبکه‌ی آبرسانی زیرزمینی قنات را پاک کرده است. شگفت‌آور نیست که در دهه‌ شصت زمانی که الگوهای نوین‌سازی غربی برای رشد پایتخت آسیای مرکزی به روی میز گذاشته شد، این زیرساخت ارگانیک آب نادیده گرفته شد. اما امروزه شمار آنها تکان‌دهنده است: از بیش از شش‌صد قنات رها شده، و دو میلیون لیتر آب هر ساله هدر می‌رود.
مقدمه
آب‌شهر (HydroCity )، آزمایشگاه پزوهشی بین‌المللی در تقاطع هنر، محیط زست و شهر به تازگی کارگاهی را در باره‌ی قنات های تهران در دانشکده‌ی معماری دانشگاه تهران برگزار کرده است. آب‌شهر ، قراردادی برای طرحهای دوراندیشانه برای کشاکش های زمان واقعی پیشنهاد کرده است. کارگاه با همکاری دانشکده‌ی تخصصی معماری پاریس با پروژه‌ رشد پایدار برای برنامه‌ی شهرها که کار کریس یونس فیلسوف است، برگزار شد. پرسش این نبود که چگونه قنات های تهران در شکل سنتی‌شان بازیابی شوند، بلکه جایگاهی که این زیرساخت می‌تواند در چارچوب و زمینه‌ امروزی بازی کند، به خیال درآورده شود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       What do you do when your Achilles tendon hurts? در ۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۹:۳۳:۱۹
    I was recommended this web site by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my trouble.

    You are wonderful! Thanks!


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >