دانلود پایان نامه در مورد انتخاب یک سیستم خنک سازی در توربین گازی

دانلود پایان نامه در مورد انتخاب یک سیستم خنک سازی در توربین گازی

جزئیات کامل :

 

product-1415727621E200

عنوان کامل : انتخاب یک سیستم خنک سازی توربین گازی

تعداد صفحات : ۲۲۱

دسته : مکانیک

توضیحات :

مقدمه

این فصل عمدتاً روی موضوعات انتقال جرم و حرارت تمرکز می یابد چون آنها برای خنک سازی اجزا ی دستگاه توربین بکار می روند و انتظار می رود که خواننده با اصول مربوطه در این رشته ها آشنایی داشته باشد. تعدادی از کتابهای فوق العاده (۱-۷) در بررسی این اصول توصیه می شوند که شامل Streeter، دینامیک ها یا متغیرهای سیال Eckert و Drake، تجزیه و تحلیل انتقال جرم و حرارت، Incropera و Dewitt، اصول انتقال حرارت و جرم, Rohsenow و Hartnett، کتاب دستی انتقال حرارت, Kays، انتقال جرم و حرارت همرفتی, Schliching، تئوری لایه مرزی، و Shapiro، دینامیک ها و ترمودینامیک های جریان سیال تراکم پذیر.

وقتی یک منبع جامع اطلاعات موجود باشد. مولف این فصل خواننده را به چنین منبعی ارجاع میدهد. با این وجود وقتی داده ها در صفحات یا مقالات گوناگون پخش شده باشند, مولف سعی می کند که این داده ها را در این فصل بطور خلاصه بیان نماید.

خنک سازی توربین بعنوان یک تکنولوژی کلیدی برای بهینه سازی موتورهای توربین گازی

عملکرد یک موتور توربین گازی تا حد زیادی تحت تاثیر دمای ورودی توربین می باشد و افزایش عملکرد قابل توجهی را می توان با حداکثر دمای ورودی مجاز توربین بدست آورد. از نقطه نظر عملکردی، احتراق با دمای ورودی توربین در حدود می تواند یک ایده ال به شمار آید چون هیچ کاری برای کمپرس کردن هوای مورد نیاز برای رقیق کردن محصولات احتراقی به هدر نمی رود. بنابراین روند صنعتی جاری, دمای ورودی توربین را به دمای استوکیومتری سوخت  بخصوص برای موتورهای نظامی, نزدیکتر می کند. با این وجود دمای مجاز اجزای فلزی نمی تواند از تخطی کند. برای کارکردن در دماهای بالای این حد, یک سیستم موثر خنک سازی اجزا مورد نیاز است. پیشرفت در خنک سازی, یکی از ابزار اصلی برای رسیدن به دماهای ورودی توربین بالاتر می‌باشد و این امر به اصلاح عملکرد و بهبود عمر توربین منتهی می شود. انتقال حرارت یک عامل مهم طراحی برای همه بخش های یک توربین گاز پیشرفته بخصوص در بخش های توربین و محفظه احتراق می باشد. در بحث وضعیت خنک سازی مصنوعی بخش داغ، باید به خاطر داشته باشید که طراح توربین مرتباً تحت فشارهای شدید برنامه زمانبدی توسعه, قابلیت پرداخت, دوام و انواع دیگر محدودیت های درون نظامی می باشد و همه اینها قویاً انتخاب یک طرح خنک سازی را تحت تاثیر قرار میدهند.

چالش های خنک سازی برای دماهای پیوسته در حال افزایش گاز و نسبت فشار کمپرسور

پیشرفت در موتورهای توربین گاز دارای توان ویژه بالا و بازده بالای پیشرفته نوعاً با افزایش در دمای عملکرد و نسبت فشار کل کمپرسور ارزیابی می شود. رایجترین موتورهای تک چرخه ای با نسبت‌های فشار بالاتر و دماهای گاز بالاتر به شکل متناسب می تواند توان بیشتری را با همان اندازه و وزن و بازده سوخت موتور کلی بهتر بدست آورد. موتورهای دارای بهبود دهنده ها از لحاظ ترمودینامیکی از نسبت های فشار بالای کمپرسور, بهره نمی برند. آلیاژهای پیشرفته برای ایرفویل های توربین می تواند به شکلی ایمن در دماهای فلز کمتر از    عمل کرده و آلیاژها برای صفحات و ساختارهای ساکن به  محدود می شوند. ولی توربین های گازی مدرن در دماهای ورودی توربین عمل می کنند که بالای این محدوده هاست. همچنین یک تفاوت قابل توجه در دمای عملکردی بین توربین های هواپیمای پیشرفته و توربین های صنعتی وجود دارد. این نتیجه تفاوتهای اصلی در عمر, وزن, کیفیت سوخت به هوا و محدودیت های مربوط به بیرون دهی هامی باشد.

  دانلود و دیدن ادامه متن کلیک نمایید.

فهرست مطالب
مقدمه۱
خنک سازی توربین بعنوان یک تکنولوژی کلیدی برای بهینه سازی موتورهای توربین

گازی۷
چالش های خنک سازی برای دماهای پیوسته درحال افزایش گاز و نسبت فشار کمپرسور۸
تکنیک های خنک سازی استفاده شده متداول۱۴
تاثیر خنک سازی۱۸
مشکلات خنک سازی۲۲
ترکیب پوشش های حصار حرارتی و خنک سازی۳۰
فرایند بهبود خنک سازی ایرفویل۳۲
تعریف پارامترهای شباهت انتقال جرم و حرارت اصلی۳۵
کنش متقابل انتقال جرم – حرارت در لایه مرزی ایرفویل۳۶
نقش تشابه در رقابت تجربی حرارت ایرفویل توربین و انتقال جرم۴۲
موضوعات انتقال حرارت گذرا و پایدار در بخش داغ موتور۴۴
دمای فلز و تاثیر آن روی عمر اجزای توربین۴۶
موضوعات مربوط به تغییرمکان های دمایی گذرای روتوربه استاتوروکنترل فاصله نوک آزاد۴۸
خنک سازی نازل توربین۵۶
تقابل با محفظه احتراق۵۸
انتقال حرارت پره۶۵
-خمیدگی۶۹
-تاثیرات ناهمواری۷۴
-اغتشاش۷۶
خنک سازی فیلم پره۷۶
-نسبت دمش۸۶
-انحنای سطح۸۷
-گرادیان فشار۸۸
-آشفتگی جریان اصلی۸۹
-شیارهای خنک سازی فیلم۹۱
-تجمع فیلم۹۲
-تاثیر تزریق هوای خنک سازی فیلم روی انتقال حرارت سطح۹۴
موضوعات خنک سازی دیواره نهایی۹۵
خنک سازی تیغه توربین۱۰۰
تاثیرات سه بعدی ودورانی روی انتقال حرارت تیغه۱۰۲
-نیروهای دورانی۱۰۲
-تاثیرات سه بعدی۱۰۵
پروفایل دمای گاز شعاعی۱۰۶
تاثیرات ناپیوستگی۱۰۷
تکنیک های خنک سازی درونی تیغه۱۰۹
-گذرگاههای درونی هموار۱۱۱
– تیرک ها/فین ها (نوارهای زاویه دار یا طولی۱۱۳
-پین فین ها۱۲۱
-تاثیر جت ۱۲۸
-جریان گردابی۱۳۸
-خنک سازی فیلم۱۴۱
موضوعات خنک سازی سکو و راس ۱۴۴
خنک سازی ساختارهای روتور و استاتور۱۴۸
-منبع خنک سازی و سیستم های هوای ثانویه ۱۴۸
بافر کردن مجموعه دیسک و روشهای خنک سازی دیسک۱۵۳
خنک سازی ساختارحفاظتی نازل و جایگاه توربین۱۵۸
خنک سازی  محفظه احتراق۱۶۱
-تاثیر تحول طراحی  محفظه احتراق روی تکنیک های خنک سازی۱۶۱
خنک سازی تعریق۱۶۷
خنک سازی نشتی۱۶۹
همرفتی بخش پشتی افزوده۱۷۳
پوشش دهی حصار حرارتی۱۷۷
انتقال حرارت تجربی پیشرفته و معتبر سازی خنک سازی۱۷۹
ارزیابی انتقال حرارت بیرونی و تکنیک های معتبر سازی خنک سازی۱۸۰
-رنگ حساس به فشار۱۸۲
-ارزیابی غیر مستقیم آشفتگی۱۸۵
ارزیابی های انتقال حرارت و جریان داخلی۱۸۸
شبیه سازی انتقال حرارت مزدوج و معتبر سازی در یک آبشار داغ۱۹۴
-معتبر سازی تاثیر خنک سازی تیغه در آبشار داغ۱۹۴
شرایط مرزی تجربی دیسک توربین۲۰۰
تائید خنک سازی در یک آزمون موتور۲۰۴
-ابزار بندی متعارف۲۰۴
-پیرومتر درج شده درگاه بروسکوب۲۰۵
-رنگ های حرارتی دما بالا۲۰۶
بررسی های چند نظامی در انتخاب سیستم خنک سازی توربین۲۰۷


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۲۱:۱۹:۵۱
    Hey! I just wanted to ask if you ever have any trouble with
    hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing
    several weeks of hard work due to no back up. Do you have any solutions to protect against hackers?


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >