دانلود پایان نامه بررسی بهسازی زمینهای آبرفتی به روش تزریق سیمان

دانلود پایان نامه بررسی بهسازی زمینهای آبرفتی به روش تزریق سیمان
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسیproduct-1415727621E200
عنوان کامل: پروژه بررسی بهسازی زمینهای آبرفتی به روش تزریق سیمان
دسته: عمران
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 113
فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
تکنولوژی تزریق بعنوان یک راه حل مهندسی ، یک تکنیک کهن در بسیاری زمین است که درحدود دو قرن قدمت دارد. تزریق در زمین برای نخستین بار توسط شخصی بنام Berigny در سال 1802 انجام شد و لکن این تکنیک ، تنها در چند دهه اخیر پیشرفت نموده و اکنون بعنوان یک تکنیک برتر شناخته شده است .
 از آنجا که کیفیت این تکنیک در بهسازی زمین در رابطه با اجرای انواع سازه‌های بزرگ و مهم در اکثر کشورهای صنعتی پیشرفته به عنوان یک راه حل مفید و موثر کاملا ً مورد قبول متخصصین است ، در نتیجه وجود مشکلات و موانع خاصی نظیر مسائل مکانیک خاک منطقه عمل اعم از پائین بودن مقاومت زمین ، پائین بودن پی سنگ ، تخلخل زیاد ، احتمال نشست یا مشکلات زمین شناسی همانند وجود شکستگی‌های زیاد در منطقه ، تکتونیزه بودن محل ،‌وجود غارهای زیرزمینی ، بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی ، هوا زدگی لایه‌ها ، تشکیلات مختلف زمین شناسی از لحاظ جنس ، شیب و ضخامت لایه‌ها ، یا نفوذ پذیری زمین منطقه عملیاتی ، مشکلات خاکبرداری ،‌مشکلات ناشی از فرار آب ،‌وجود باتلاش و لجن زار و ... اجرای هیچ پروژه مهم و ضروری را تحت الشعاع قرار نمی دهد . چرا که تزریق بعنوان موثرترین و اغلب اقتصادی ترین راه حل بوده که برطرف کننده و یا کاهش دهنده اکثریت موانع و مشکلات طبیعی و حتی مصنوعی منطقه مورد نظر می‌تواند باشد ،‌که البته این تکنیک حتی در برطرف کردن مشکلات سازه‌های اجراء شده نیز کاربرد شایانی دارد ( بلند کردن ساختمانهای نشست کرده ، جلوگیری از ریزش تونلها در مناطق سنگریزه‌ای ، جلوگیری از تراوش آب در انواع سدهای ساخته شده در گذشته و.....)
برجسته‌ترین موفقیت در تزریق مربوط به زمانیست که از تزریق در معادن استفاده شد . آن زمان باز کردن معبرها بوسیله تزریق به آسانی انجام می گرفت .
 تکنیک تزریق همزمان با دوره ساخت سدهای بزرگ رشد یافته است . ساخته شدن بعضی از این سدها فقط در اثر عملیات تزریق امکان پذیر بوده است ، ‌مخصوصاً سدهای خاکی با دهها متر ارتفاع ،‌که روی رسوبات آبرفتی ضخیم قرار گرفته بودند اجراء اینگونه سدهای خاکی یک اثر انکار ناپذیر روی تکنیک تزریق در زمینهای آبرفتی داشت ،‌زیرا تا آن زمان تکنیک تزریق در زمین‌های آبرفتی پیشرفت خیلی کمی داشت در حالیکه تزریق در سنگها کاملاً شناخته شده و پیشرفته بود . دلیل این عدم پیشرفت احتمالاً این بود که نخستین سازه‌ها بر روی سنگها و صخره‌ها ساخته می‌شد و مهمتری از همه تزریق در سنگها به نخستین سازه‌ها بر روی سنگها و صخره‌ها ساخته می‌شد و مهمتر از همه تزریق در سنگها به مسائل مشکل و پیچیده‌ای همانند داشتن اطلاعات و دانش تجربی تزریق در آبرفتها نیاز نداشت . با این وصف تزریق در آبرفتها بطور چشمگیری پیشرفت کرده و امروزه این امکان را بوجود آورده که کارهای واقعاً مشکل و مهمی در اعمال زمینهای مناطق شهری به نحو احسن انجام گیرد .
 بهسازی زمین منطقه‌ای با تزریق توسط یک مهندس همانند معالجه یک بیمار توسط پزشک است . همانطوریکه یک پزشک برای معالجه ، با شناخت کامل وضع بیمار و اطلاع از داروها اقدام می‌نماید ، بنابراین یک مهندس هم با آشنائی کامل به وضعیت و مشخصات زمین منطقه و توجه به خاصیت هر دوغابی جهت بهسازی زمین اقدام به تزریق نموده و دراین کارباید برای شناخت کامل از وضعیت زمین با نمونه برداریهای مختلف و آزمایشات ضروری و همچنین شناخت خواص انواع دوغابها و موارد کاربرد آنها با شم مهندسی خود و با توجه به هدفی که از نتیجه کار دارد اقدام نماید .
 همانطوریکه در معالجه یک بیمار تجربه دید بیشتری به پزشک می‌دهد ، در تکنیک تزریق هم تجربه و کسب اطلاعات از تجارب ارزشمند سایر متخصصان مخصوصاً در کاربرد انواع دوغابها در زمینهای مختلف و همچنین اطلاع از موفقیت‌ها و یا عدم موفقیت‌های تزریق در خاک در پروژه‌های مختلف و بررسی علل آن برای یک مهندس طراح حائز اهمیت است . 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
برای دانلود ، پروژه ها ، پایان نامه ها ، مقالات ، تحقیقات ، گزارش کار آموزی ها ، به سایت ، ایران مقاله ، مراجعه فرمایید . (www.irmagale.ir)

مطالب مرتبط:


3 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۴:۴۸:۳۳
    Hi there! Do you know if they make any plugins to protect
    against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any
    tips?

       http://rosannaarboleda.soup.io/ در ۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۰۴:۴۹:۳۰
    My brother suggested I might like this website.
    He was once entirely right. This post actually made my
    day. You cann't believe just how much time I had spent for this info!
    Thanks!

       http://ameblo.jp/micamccollom/ در ۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۲۳:۰۲:۳۲
    It's hard to come by knowledgeable people about this subject, but you seem like you know what you're
    talking about! Thanks


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >