دانلود ترجمه مقاله در نقش هورمون ها در دفاع علیه حشرات و بیماری ها

دانلود ترجمه مقاله در نقش هورمون ها در دفاع علیه حشرات و بیماری ها
عنوان انگلیسی مقاله: THE ROLES OF HORMONES IN DEFENSE AGAINST INSECTS AND DISEASE
عنوان فارسی مقاله: نقش هورمون ها در دفاع علیه حشرات و بیماری ها.

دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اسید یاسمونیک (JA1) و متیل استر فرار آن یعنی MeJA سیکلوپنتانون های مشتق شده از اسید چرب هستند که یوبیکیتوس در قلمرو گیاهی رخ می دهند. از زمان کشف یاسمونات ها(JAها) در گیاهان در حدود 40 سال پیش، درک ما از بیوسنتز و کارکرد فیزیولوژیکی این ترکیبات بواسطۀ پیشرفت های متعدد مشخص شده است.  
آزمایشات انجام شده در دهۀ 1980 مسیر بیوسنتتیک JA را مشخص کرد و نشان داد که اعمال خارجی JAها بر طیف وسیعی از فرآیندهای فیزیولوژیکی تأثیر می گذارد. کشف اوایل دهۀ 1990 در مورد عملکرد JAها به عنوان نشانه های قوی بیان بازدارنده های پروتوئیناز(PIs)  دفاعی باعث شد که توجه ها وعلایق به سمت نقش فعال هورمونیJA  ها در دفاع جلب شود. تحقیقات دهۀ گذشته منجر به پیشرفت های اساسی مانند شناسایی ژن های رمزگذار اکثر آنزیم های بیوسنتتیک JA و کشف JAهای بیولوژیکی فعال و جدید شده است. شناسایی مجموعۀ بزرگی از بیوسنتز JA و میوتانت های(mutant) پاسخ ابزار مهمی در ارزیابی نقشJAها در فرآینده های مربوط به دفاع و رشد گیاه در اختیار ما قرار داده اند. وقوع گستردۀ JAها در گیاهان و برخی یوکاریوت های lower (پست) و قابلیت آنها در تنظیم فرآیندهای فیزیولوژیکی در حیوانات(مثل حشرات) موید این نکته است که JAها از مزیت بیولوژیکی برخوردار هستند. 
بیوسنتز یاسمونات 
متابولیسم اوگزیلیپین در گیاهان و حیوانات
یاسمونات ها به خانوادۀ مشتقات اسید چرب اکسیژنی که در مجموع اگزیلیپین گفته می شوند و از طریق متابولیسم اکسایشی اسیدهای چرب دارای حلقه های اشباع نشده(polyunsaturated) تولید می شوند. در حیوانات،  اعضای گروه ایکوزانوئید(C20) واسطه های لیپید از اسید آراچیدونیک سنتز می شوند و به عنوان تنظیم گر تمایز سلول،  پاسخ های ایمنی و همواستاسیز عمل می کنند. در گیاهان، ترکیبات اکسیژنی که عمدتا از  C18 α- لینولنیک اسید (18:3) مشتق میشوند، طیف گسترده ای از فرآینده های مربوط به دفاع و رشد را کنترل می کنند. استدلال بیوشیمیایی پیرامون سنتز اگزیلیپین ها هم در گیاهان و هم در حیوانات به طور قابل ملاحظه های شبیه به هم است (شکل 1). گونه های هر دو قلمرو از سیتوکروم P450،  لیپواکسیژناز(LOX) و سیکلواکسیژناز یا فعالیت های شبیه به سیکلواکسیژناز (مانند α-اکسیژناز گیاهی) برای اکسید کردن سوبسترههای اسید چرب دارای حلقه های اشباع نشده استفاده می کنند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۸:۱۸:۴۶
    My brother recommended I would possibly like this blog.
    He used to be entirely right. This post actually made
    my day. You can not believe just how much time I had spent
    for this info! Thanks!


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >