دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی در مورد توریسم در مازندران

دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی در مورد توریسم در مازندران
عنوان انگلیسی مقاله: Tourism in Mazandaran
عنوان فارسی مقاله: توریسم در مازندران.
دسته: توریسم و جهانگردی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تاثیر اقتصادی توریسم بر هر منطقه موضوعی است که بایستی توسط اقتصاددانان و جغرافیدانان مورد مطالعه و ارزیابی و بررسی قرار گیرد. توسعه مناطق توریستی و جاذبه هایی که در این گونه مناطق ایجاد می شود تاثیرات عمده ای بر اسکان جمعیت، حمل و نقل و الگوهای فاصله گذاری بین زمین های کشاورزی می گذارد علاوه بر اینها تاثیر توریسم بر محیط مادی مناطق توریستی هم دارای جنبه اقتصادی و هم جنبه بومی است. 
 گفتنی است که هیچ کشوری نیست که فاقد مواد اولیه برای توسعه جهانگردی نباشد. اما در این میان کشور ما از ویٰژگی های بسیار برخوردار است.
فلات ایران آب و هوایی نسبتاً خشک دارد . ایران در کمربند آب و هوایی خشک جهان قرار گرفته است و رشته کوههای البرز و زاگرس از رسیدن جریان‌های هوایی مرطوب دریای مازندران(خزری) و مدیترانه‌ای به داخل آن جلوگیری می‌کنند. سرزمین ایران به دلیل گسترده شدن بین25 و 40 درجه عرض جغرافیایی و همچنین به دلیل وجود ارتفاعات، از تنوع آب‌ وهوایی شایان توجهی برخوردار است . تنوع آب و هوا میان مناطق کشور با تغییراتی که در فصل‌های مختلف ایجاد می‌شود افزایش می‌یابد  چنانچه در چند ناحیه مختلف از یک منطقه ، می‌توان تابستان گرم و زمستان سرد را هم‌‌زمان دید  بنابراین ، آب و هوای ایران را فصل به فصل باید مورد بررسی قرار داد
استان مازندران با بهره مندی از طبیعت سرسبز و آب و هوای مطبوع در تمام فصول سال و مناظر بسیار زیبای تاریخی و فرهنگی و چشم اندازهای بدیع، از کانونهای پرجاذبه گردشگری ایران به شمار می رود نزدیک به 12 میلیون نفر گردشگر داخلی و دهها هزار توریست خارجی هر ساله به منظور گذراندن اوقات فراغت از این استان دیدن می کنند.
وجود دریای خزر و گردشگاه های ساحلی و اتصال مازندران به مرکز کشور از طریق سه محور ارتباطی هراز، فیروزکوه و کندوان و نیز عبور زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج از شهرهای این استان، موقعیت ممتازی را برای این خطه زیبا و همیشه بهار در سطح کشور فراهم آورده است.
همچنین قله دماوند که به بام ایران شهرت دارد، از جاذبه های شاخص و منحصر به فرد مازندران محسوب میشود که بخاطر تمایز آن از 300 قله مرتفع خاورمیانه، همواره مورد توجه ویژه گردشگران خارجی و ایران شناسان قرار دارد.بطور کلی مازندران بدلیل کثرت بهره مندی از مناطق پرجاذبه گردشگری، در سالهای اخیر در شمار قطب های سیاحتی کشور قرار گرفت.
 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       Where are the femur tibia and fibula? در ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۳:۲۱:۳۷
    Thanks very nice blog!


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >