دانلود ترجمه مقاله در مورد ریفرمینگ خشک متان بر روی کاتالیست محلول جامد 3LaNi1-xCoxO

دانلود ترجمه مقاله در مورد ریفرمینگ خشک متان بر روی کاتالیست محلول جامد 3LaNi1-xCoxO
عنوان انگلیسی مقاله: Dry reforming of CH4 over solid solutions of LaNi1xCoxO3
عنوان فارسی مقاله: ریفرمینگ خشک متان بر روی کاتالیست محلول جامد 3LaNi1-xCoxO.
دسته: شیمی

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اکسیدهای پروسکایتی LaNi1-xCoxO3 از طریق روش رزین سل- ژل سنتز شده و به عنوان پیش سازنده های کاتالیزوری در ریفرمینگ خشک متان به گازسنتز در شرایط دمایی 800-600 درجه سانتیگراد و فشار اتمسفریک به کار می رود. واکنش به صورت جریان پیوسته با استفاده از مخلوط متان و دی اکسیدکربن با نسبت 1 به 1 آزمایش میشود. جامدات توسط پراش اشعه ایکس(XRD)، اندازه گیری سطح رویه ویژه BET و احیاء برنامه ریزی شده دمایی(TPR) تعیین مشخصه میشود.
آنالیز XRD جامدات نشان داد که فازهای LaNiO3 و/یا LaCoO3 به عنوان پیک اصلی در جامدات وجود دارند که وابسته به درجه جایگزینی x میباشد. پیکهای شدیدتر و پارامترهای شبکه تشکیل محلولهای جامد Ni-Co را نشان میدهد. جامدات سنتز شده در طی آزمایشهای کاتالیزوری، احیاء شده و Nio، Coo  و La2O2CO3 به عنوان فازهای اصلی در طی واکنش تشکیل میشوند. این ترکیبات مسئول فعالیت بالای جامدات مقاوم در برابر تشکیل کربن هستند. درصدهای تبدیل تعادلی متان و دی اکسیدکربن به استثنای LaCoO3 که فعالیت ضعیفی از خود نشان میدهد، نزدیک به 100% می باشد.
کلیدواژه: روش رزین، محلول جامد (Ni, Co)، پروسکیت (Ni, Co)، ریفرمینگ خشک متان، تولید گاز ترکیبی، فعالیت کاتالیتی، رسوب کربن
1- مقدمه:
در آغاز هزاره سوم، گاز طبیعی به عنوان سوخت آینده مطرح شده است زیرا منابع اثبات شده ی قابل ملاحظهای در سرتاسر جهان و وابستگی شدیدی در برابر تقاضای رو به رشد نفت وجود دارد. شناخت این موقعیت علاقه رو به رشدی را در توسعه تکنولوژی های جدید برای تبدیل مؤثر گاز طبیعی به وجود می¬آورد.
ریفرمینگ خشک متان (معادله1)، گازسنتزی(CO+H2) با نسبت H2/CO≤1 تولید میکند که برای واکنشهای فیشر-تروپش مطلوب میباشد. همچنین این واکنش پخش این گازها را به محیط کاهش میدهد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۳:۲۱:۴۴
    For most up-to-date news you have to pay a quick visit web and on world-wide-web I found
    this web page as a best site for hottest updates.


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >