دانلود پروژه بررسی بازاریابی شرکت پرورش قارچ خوراکی

دانلود پروژه بررسی بازاریابی شرکت پرورش قارچ خوراکی
پروژه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابیproduct-1415727621E200
عنوان کامل: بررسی شرکت دانش آفرین روشن در زمینه پرورش قارچ خوراکی
دسته: مدیریت بازرگانی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 21
جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
قارچ‌ها موجوداتی هستند که از گذشته‌های دور با انسان بوده‌اند. سوابق فسیلی آنها به دوران پر کامبرین و دونین برمی‌گردد. تاریخ مصرف قارچ‌های خوراکی به عنوان غذا و دارو به زمانی بسیار دور برمی‌گردد و حتی انسان‌های نخستین از خواص ویژه قارچ‌ها اطلاع داشتند. آزتک‌ها از قارچ‌ها به عنوان مواد توهم‌زا در فال‌گیری استفاده می‌کردند و قارچ را گوشت خدا می‌نامیدند. نوشابه مستی‌آور سوما نیز چیزی جز عصاره آمانیتا موسکاریای سمی نبوده که از گروه قارچ‌های کلاهک‌دار است. اگر تاریخچه تولید قارچ‌های خوراکی به دقت مورد بررسی قرار گیرد، تاریخی چند هزار ساله را می‌توان برای آن قایل شد. پرورش قارچ‌های خوراکی به حدود 20 قرن پیش در ژاپن و چین برمی‌گردد. کاشت قارچ در گلخانه اولین بار در سوئد در سال 1754 میلادی ابداع شد.
کشور‌های گوناگون جهان با توجه به فرهنگ غذایی طی سا‌ل‌های گذشته به نوعی از این محصول ارزشمندبرخوردار بوده‌اند و در حال حاضر، بیشتر قریب به اتفاق کشورهای دنیا آن را به عنوان محصولی کشاورزی و باغی قلمداد می‌کنند و حتی به منظور توسعه هرچه بیشتر تولید و مصرف آن، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت آن اجرا می‌کنند و سالانه هزینه‌های بسیاری را به تحقیقات مربوط به آن اختصاص می‌دهند. در این میان، کشورهای آمریکایی، اروپایی، آسیایی و آفریقایی هرکدام به صورتی نسبت به توسعه همه‌جانبه آن اقدام می‌کنند. در بعضی کشورها با توجه به فرهنگ غذایی، میزان مصرف برخی از قارچ‌ها بر دیگران پیشی گرفته و تولید آن ‌گونه خاص، بیشتر است. کشورهایی مانند چین، از دو هزار سال پیش قارچ‌ها را نیز به موازات سایر محصولات کشاورزی کاشته‌اند و در حال حاضر، سالانه چند میلیون تن تولید انواع قارچ‌ها را در برنامه‌های خود دارند. البته در این میان از خواص دارویی و درمانی قارچ‌های دارویی نیز غافل نمانده و استفاده از قارچ در حد قابل‌توجهی رونق یافته است، به طوری که در مراجعه به پزشکان چینی، انواع داروها از جمله قرص، کپسول، آمپول‌هایی که از قارچ تهیه‌شده‌اند، تجویز می‌شود. البته شایان ذکر است که قارچ‌ها به لحاظ بافت فیبری و سلولزی و نیز داشتن پلی‌ساکاریدهایی در دیواره سلولی‌شان به عنوان ضد سرطان محسوب می‌شوند. در این میان می‌توان به قارچ‌هایی که به طور اختصاصی ضد سرطان هستند، اشاره کرد مانند قارچ‌های گاندرما، آریکولاریا و شیتاکه. صنایع تبدیلی قارچ‌ها نیز امروزه به عنوان یکی از صنایع روز، مورد توجه خاص قرار گرفته است. صنایع کنسروسازی، مربا، ترشی و پودر قارچ از جمله فرآورده‌های قارچ است که در دنیا از مصرف بالایی نیز برخوردار است. از نکات قابل توجه و تامل در این صنعت این است که با توجه به حجم بالای ضایعات کشاورزی در بیشتر کشورها از جمله ایران، استفاده بهینه از این ضایعات برای افزایش کشت قارچ می‌تواند مورد توجه قرار گیرد

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

X

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۱۲:۴۶:۰۹
    Hello mates, how is all, and what you want to say regarding this piece of writing, in my view its actually amazing designed for me.


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >