دانلود پروژه بررسی کنترل بیولوژیک آفت ، پایان نامه

دانلود پروژه بررسی کنترل بیولوژیک آفت ، پایان نامه
پروژه یا پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: بررسی کنترل بیولوژیک آفت
دسته: کشاورزی - گیاه شناسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 56
جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید
________________________________________________
بخشی از مقدمه:
تاریخچه علم بیولوژیک : 
کنترل بیولوژیک آفت در ایران قدمتی بیش از 50 سال دارد که به کنترل شپشک ها با استفاده از کفشدوزک در شمال باز می گردد . این تلاش ها ادامه داشته و در سالهای اخیر مورد توجه بیشتری نیز قرار گرفته است .
تعریف کنترل بیولوژیک : 
کنترل بیولوژیک یعنی استفاده از پارازیتوئیدها ، پرداتورها ، پاتوژن ها ، آنتاگونیست ها و یا میکروارگانیسم های رقیب برای کاهش جمعیت یک آفت ، به طوری که آفت فراوانی کمتری داشته باشد و خساراتی کمتر از آنچه ممکن می بود وارد سازد .
کنترل بیولوژیک ممکن است با دخالت هدفمند انسان صورت پذیرد و یا نتیجه عملی یک نیروی طبیعی خودجوش باشد . کنترل بیولوژیک ممکن است برای پایین آوردن جمعیت آفت مزارع یا جنگل ها و یا برای تعدیل ناهماهنگی های به وجود آمده در اثر ورود یک عامل جدید به محیطی طبیعی صورت پذیرد . 
البته همه روش های غیرشیمیایی ، کنترل بیولوژیکی محسوب نمی شوند . اصلاح نژاد گیاهان ، مبارزه زراعی و کاربرد مواد شیمیایی علامتی اگر با قصد تاثیرگذاری بر آفت به کار رود ، کنترل بیولوژیک نیست . این موارد زمانی کنترل بیولوژیک محسوب می گردند که با هدف حمایت از دشمنان طبیعی به کار گرفته شوند. برای مثال اصلاح نژاد گیاهان به صورتی که برای آفات مسموم کننده بوده و یا به طریق دیگری موجب کاهش جمعیت آفات گردد ، مبارزه بیولوژیک نیست . اما اگر این اصلاح با هدف به وجود آوردن شرایطی بهتر برای زندگی و بقای پارازیتوئیدها یا پرداتورها و فراهم شدن شرایط برای میزبان یابی و حمله به آفات باشد ، مبارزه بیولوژیکی به شمار می رود.
مواد شیمیایی حاصل از عصاره گیاهان یا میکروب ها که علیه آفات به کار می برند نیز مبارزه بیولوژیک نیست . کنترل بیولوژیک یعنی پدید آوردن مجموعه ای که در آن جمعیت یک گونه توسط افرا گونه ای دیگر با مکانیزم هایی نظیر شکارگری ، پارازیتیسم ، بیماری زایی یا رقابت محدود می شود.
مبارزه بیولوژیک و مدیریت تلفیقی آفات (IPM) :
مبارزه بیولوژیک به خصوص در اراضی غیر مزروعی جنگل ، مرتع و نباتات زینتی ممکن است جدا از سایر اقدامات دفع آفاتی صورت پذیرد اما بسیاری از آفات در یک محصول بایستی به طور همزمان کنترل شوند تا محصول خوبی عاید گردد . در چنین مواردی ضرورت می یابد تا چندین روش متضاد دریک برنامه به اجرا در آید. سؤال اساسی در تلفیق روشهای مختلف این است که کدام روش اولویت بیشتری دارد . در سالهای پس از 1945 که استفاده از آفت کش ها بسیار رایج بود ، غالباً استفاده از سموم در اولویت بود و مبارزه بیولوژیک یک اقدام فرعی محسوب می شد و غالباً هم به دلیل اثرات سوء سموم مصرفی بر دشمنان طبیعی نتیجه مطلوبی از مبارزه بیولوژیک به دست نمی آمد و این عدم کارآیی را به حساب ناتوانی دشمنان طبیعی می گذاشتند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
کلید : مقاله درمورد گیاه شناسی ، مبارزه بیولوژیک ، اصلاح نژاد گیاهان ، محیطی طبیعی ، روشهای مختلف ، مبارزه زراعی ، اصلاح نژاد گیاهان ، ناهماهنگی ، آنتاگونیست ، کنترل شپشک ها ، غیرشیمیایی ، شکارگری ، پارازیتیسم 

3 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۵:۲۲:۲۳
    Awesome! Its actually remarkable piece of writing, I have got much clear idea concerning from this post.

       maryaliceDorce.jimdo.com در ۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۲۱:۳۵:۲۲
    These are actually fantastic ideas in regarding blogging.
    You have touched some good factors here. Any way keep up wrinting.

       How do you grow? در ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۳:۲۳:۳۸
    Excellent post however I was wanting to know if you could write a litte more on this topic?
    I'd be very thankful if you could elaborate a little bit more.
    Cheers!


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >