دانلود پروژه با عنوان بررسی اصول طراحی واسط کاربرگرافیکی ، پایان نامه

دانلود پروژه با عنوان بررسی اصول طراحی واسط کاربرگرافیکی ، پایان نامه

پروژه ، پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل پایان نامه: بررسی اصول طراحی واسط کاربر گرافیکی
دسته: گرافیک و هنر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 134
جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
اصول طراحی واسط کاربرگرافیکی 
طراحی سیستم کامپیوتری،طیفی از فعالیتها را ، از طراحی سخت افزار تا طراحی واسط کاربر ، در بر می گیرد. گر چه متخصصین برای طراحی سخت افزار به کار گرفته می شوند ، ولی اغلب سازمانها متخصصین واسط کاربر را در اختیار ندارند . بنابراین مهندسین نرم افزار باید مسئولیت طراحی واسط کاربر را به عهده گیرند متخصصین عوامل انسانی به این امر کمک می کنند .
 طراحی خوب واسط کاربر در موفقیت سیستم نقش مهمی دارند . واسطی که استفاده از آن دشوار باشد ، منجر به خطاهای سطح بالایی از کاربر می شود . در بدترین حالت ،کاربران نمی توانند از سیستم استفاده کنند . اگر اطلاعات به شکل نادرستی ارائه شوند ، کاربران معنای آن را نمی فهمند. ممکن است دنباله ای از فعالیت ها را آغاز کنند که منجر به خرابی داده وسیستم شوند .
 در گذشته ،واسط های کاربر ، متنی یا فرمی بودند . تقریبا" تمام کاربران یک PC در اختیار دارند . این ها واسط گرافیکی دارند که از نمایشگر رنگی با دقت بالا پشتیبانی می کنند و از طریق موس و صفحه کلید کار می کنند . گرچه واسط های متنی هنوز رواج دارند ، کاربران انتظار دارند که سیستم های واسط گرافیکی GUL داشته باشند . 
امتیازات GUL عبارتند از :
 1- آموزش و کاربرد آن ها آسان است کاربران که هیچ تجربه ای با کامپیوتر ندارند ، پس از یک جلسه آموزش می توانند با آن کار کنند .
 2- کاربر، صفحات(پنجره های) مختلفی برای تعامل با سیستم دارد حرکت از وظیفه ای به وظیفه دیگر ، بدون از دست دادن اطلاعات ، ممکن است . 
3-تعامل سریع و تمام صفحه از طریق دستیابی فوری به هر جایی در صفحه ممکن است .
طراحان نرم افزار و برنامه نویسان ، کاربران فناوری هایی مثل کلاس های swing در جاوا یا HTML هستند که اساس پیاده سازی واسط کاربراند. 
 توسعه اکتشافی ، موثرترین روش برای طراحی واسط است فرایند ساخت نمونه اولیه با واسط مبتنی بر کاغذ شروع می شود که تعامل کاربر راشبیه سازی می کند و باید از روش کاربر محوری استفاده کرد که در آن کاربران سیستم نقش فعالی در فرایند طراحی دارد در بعضی موارد ، نقش کاربر ، ارزیابی است . در موارد دیگر ، به عنوان اعضای تیم طراحی حضور دارد .
 فعالیت مهم طراحی واسط کاربر تحلیل فعالیت های کاربر است که سیستم کامپیوتری باید از آن پشتیبانی کند بدون درک خواسته های کاربر ، طراحی واسط موفق نخواهد بود . برای درک خواسته ها ، می توانید از تکنیک هایی مثل تحلیل وظیفه ،مطالعات اتناگرافی ، مصاحبه با کاربر و مشاهدات و یا ترکیبی از آنها استفاده کنید.

جهت دانلود کامل پایان نامه اینجا کلیک نمایید.
برای راهنمایی و طریقه خرید پایان نامه اینجا کلیک نمایید.
کلید : دانلود پایان نامه درمورد گرافیک و هنر ، کامپیوتر ، سیستم کامپیوتری ، پروژه درمورد بررسی اصول طراحی واسط کاربر گرافیکی ، گرافیکی GUL ، کلاس های swing ، نمایشگر رنگی ، پایان نامه کارشناسی گرافیک و هنر

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       Can you stretch to get taller? در ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۳:۲۶:۰۷
    Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this
    post plus the rest of the website is also really good.


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >