دانلود پایان نامه کنترل موتور القایی با اینورترها و مبدل ac و شبیه سازی با متلب

دانلود پایان نامه کنترل موتور القایی با اینورترها و مبدل ac و شبیه سازی با متلب

دانلود پروژه در رشته مهندسی برق در مورد کنترل موتور القایی با اینورترها و مبدل ac و شبیه سازی با متلب

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: کنترل موتورهای القایی با اینورترها و مبدل های AC و شبیه سازیی آن با MATLAB SIMULINK
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 89
جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید
______________________________________________________
پیشگفتار:
با توجه به توسعه روزافزون کاربرد الکترونیک در بحث قدرت، در فصل اول، به بررسی عملکرد عناصر الکترونیک قدرت می پردازیم. با توجه به اینکه یکی از مباحث مهم، کنترل توان الکتریکی سیستمهای گرداننده موتور الکتریکی است، لازم است که ابتداٌ به بررسی موتور القایی و نحوه عملکرد و خصوصیات آن بپردازیم. در فصل سوم در مورد کنترل موتورهای القایی با کنترل کننده های ولتاژ AC بحث می کنیم .
در فصل بعد به کنترل موتورهای القایی با اینورترها میپردازیم که همان مبدل فرکانسی میباشد.
فصل آخر پروژه که قسمت اصلی این پروژه است، شبیه سازی مبدلها و اینورترها جهت کنترل موتور القایی با متلب میباشد که به شبیه سازی برشگرهای تک فاز و سه فاز وهمچنین به شبیه سازی ابنورترهای تکفاز و سه فاز پرداخته است.
 
جهت دانلود پایان نامه کلیک نمایید

مقدمه کلی

موتورهای القایی بخصوص موتورهای قفس سنجابی مزایای نسبت به موتورهای dc دارند مواردی نظیر نیاز به نگهدارندی کمتر ، قابلیت اطمینان بالاتر ، هزینه ، وزن ، حجم واینرسی کمتر ، راندمان بیشتر ، قابلیت عملکرد در محیط های با گرد غبار و در محیط های قابل انفجار را می توان نام برد . مشکل اصلی موتورهای dc  وجود کمو تا تور و جاروبک است ، که نگهداری زیاد و پر هزینه و نا مناسب بودن عملکرد موتور در محیط های با گرد و غبار بالا و قابل انفجار را بدنبال دارد. با توجه به مزایای فوق در تمامی کار بردها ، موتور های القایی به طور وسیع بر سایر موتورهای الکتریکی ترجیح داده می شوند . با اینحال تا چندی پیش از موتورهای القایی فقط در کاربردهای سرعت ثابت استفاده شده است و در کار بردهای سرعت متغیر موتورهایdc  ترجیح داده شده اند . این امر ناشی از آنست که روشهای مرسوم در کنترل سرعت موتورهای القایی هم غیر اقتصادی و هم دارای راندمان کم بوده است. 
با بهبود در قابلیت ها و کاهش در هزینه تریستور ها واخیرا در ترانزیستورها ی قدرت و GTO ها امکان ساخت محرکه های  سرعت متغیر بااستفاده از موتورهای القایی بوجود آمده است که در  برخی موارد حتی از نظر هزینه و عملکرد از محرکه های با موتور dc نیز پیشی گرفته اند . در نتیجه  این  پیشرفتها ، محرکه های موتورهای القایی در برخی کار بردهای سرعت متغیر بجای محرکه های dc مورد استفاده قرار گرفته اند . پیش بینی می شود در آینده موتور های القایی بطور گسترده در  محرکه های سرعت متغیر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.


کلید : دانلود پایان نامه در رشته مهندسی برق ، پروژه مهندسی برق ، اینورترها ، موتور القایی ، ابنورترهای تکفاز ، الکترونیک قدرت ، الکتریکی سیستمهای گرداننده

2 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۹:۲۲:۴۳
    I was recommended this website by my cousin. I am not sure whether
    this post is written by him as nobody else know such detailed about my trouble.
    You're amazing! Thanks!

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۲۱:۳۸:۵۳
    Hello there! Do you use Twitter? I'd like to
    follow you if that would be okay. I'm undoubtedly enjoying your blog and look forward to
    new posts.


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >