دانلود پروژه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

دانلود پروژه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

پروژه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

PDF | تعداد صفحه : 43 |

چکیده

پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی با عنوان (( جامعه و فرهنگ فصل اول کتاب جامعه شناسی 2)) بین 12 دانشجو دانشگاه فرهنگیان دبیری علوم اجتماعی که به به صورت فرضی دانش اموزنقش بازیمیکردند انجام شد.(به دلیل شروع زود امتحانات در دبیرستان نتوانستیم تدریس را در آنجا انجامدهیم) این درس پژوهی به صورت گروهی و با مشارکت  سه نفر از دانش جویان ( خودم_آقای رحمانکر_آقای عبدالله قره مشک غراوی) با موضوع مذکور به اجرا در آمد. ازآن جا که مساله ی (( جامعه وفرهنگ)) از موضوعات بسیار مهم جامعه شناسی است لذا چالش های پیش روی گروه در این حوزه این بودکه ما چگونه می توانیم در تدریس دروس مرتبط با جامعه و فرهنگ به صورت موثر عمل کرده و اهمیتجامعه و فرهنگ را صورتی شایسته به دانش آموزان بفهمانیم.پس از اجرای طرح درس اولیه ( سناریو ) و بازبینی آن ، نهایتا سناریو در کلاس تدریس و توسط اعضایگروه بهمشاهده و نقد و تحلیل گذاشته شد و در تدریس مجدد نیز اصلاحاتی صورت گرفت که نتایج ذیل ازاین اجرا حاصل گردیده است:

استفاده از منابع مختلف(عکس ،فیلم،پاورپوین در تدریس از روش های مختلف استفاده شود مانند :بارش مغزی،مشارکتی،روش کنفرانس،حل مسئله و . . . ت و . . . ) در تدریس باعث جلب توجه دانش آموزان بهدرس شده و باعث افزایش یادگیری آنها میشود، برقراری رابطه صمیمانه با دانش اموز باعث میشود تا دانشآموز به دبیر اعتماد کرده و مشکلات خودش را با دبیر در میان بگذارد و دبیر نیز میتواند به حل مشکلاتدانش آموزان کمک کند در این پژوهش بنده روایت خودم  رو از کارورزی،تدریس هایی که انجام دادم،روندطراحی نقشه ذهنی،گزارش های کارورزی و نتایجی که بدست آوردم را قرار دادم.

واژگان کلیدی:کارورزی_تدریس_دانش آموز_درس پژوهی_جامعه شناسی

پرسش اساسی پژوهش: چگونه می توانیم در تدریس دروس مرتبط با جامعه و فرهنگ به صورتموثر عمل کرده و اهمیت جامعه و فرهنگ را صورتی شایسته به دانش آموزان بفهمانیم.

فهرست مطالب                                                                                                  

مقدمه

مفهوم درس پژوهی

اهداف کارورزی

نام اعضای گروه

روند طراحی نقشه ذهنی

طراحی تدریس اول (آزمایشی)

تدریس اول

گزارش گیری تدریس اول

طراحی تدریس دوم(اصلی)

تدریس دوم

گزارش گیری تدریس دوم

تحلیل تدریس رحمان کر

تحلیل تدریس عبدالله قره مشک غراوی

کد گذاری و استخراج مضامین

نتیجه گیری و تحلیل و تفسیر یافته ها

منابع و مآخذ

ضماءم 

خرید و دانلود محصول

  کارورزی_تدریس_دانش آموز_درس پژوهی_جامعه شناسی_معلم_ مدرسه

دریافت دمو

نوع فایل : PDF | تعداد صفحه : 43 |

لینک محصول

http://archkala.ir/post/74622

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >