نگاهی به تحقیقات صورت گرفته پیرامون آمادگی برای نوشتن

نگاهی به تحقیقات صورت گرفته پیرامون آمادگی برای نوشتن

 

نگاهی به تحقیقات صورت گرفته پیرامون آمادگی برای نوشتن

چکیده 

زمان ما زمان پایبندی حقایق و عینیت ها ی سفت و سختی است که تخیل را بی قدر و مقدار کرده است . اغلب هنر و تخیل به جای غذای مقوی و ناب زندگی منجمد کننده زندگی به حساب می آید در صورتی که می شود هنر و تخیل منجمد کننده نباشد بلکه سرچشمه ی تجربه های ارزشمند انسان به حساب آید و از آنجایی که خواندن و نوشتن پایه و اساس یادگیری می باشد و در جوهر آن هنر و تخیل نهفته است و اگر قرار است که کودکان به مفهوم کامل با سواد شوند ، باید بین تجربه ی تخیلی و هنری هر کودک و برنامه کار ( فعالیتهای گفتاری و نوشتاری ) ارتباط تنگاتنگی بوجود آورد تا این دو به هم گره بخورند و ارائه برنامه هایی برای نوشتن در سال اول دبستان و قبل از آن یکی از راههای ترکیب این عناصر حیاتی است که سبب ارتقاء و پیشرفت کودکان می شود در متن مقاله نیز سعی کرده ام با بهره گیری از شیوه های جذاب و کارآمد و منطبق بر تخیل زیبای کودکان رهنمودهایی را تحت عنوان شیوه ی گام به گام برای آمادگی نوشتن بچه ها ارائه نمایم .

نگاهی به تحقیقات صورت گرفته پیرامون آمادگی برای نوشتن 

در سال ها ی اخیر نوشتن کودکان ، به ویژه نوشتن کودکان خرد سال ، مرکز نوجه قابل ملاحظه ای بوده است . ( شیکن دانز 1986 )  ‍‍« توصیه های این تحقیقات پیرامون نوشتن روشن است ولی فقط درصد ناچیزی از کودکستان ها و کلاس های سال اول دبستان برنامه های را برای نوشتن به کار بسته اند . 

آیا برنامه های آمادگی برای نوشتن یک ضرورت است 

بنظر بنده کلمات موجب شگفتی خردسالان می شوند اگر نسبت به این مسأله شک دارید کافی است که شعف یک طفل را هنگامیکه (( بای بای )) را کشف می کند در نظر بگیرید یا یک کودک نوپا که قدرت کلمه (( نه )) را سبک سنگین می کند مشاهده کنید .

چگونه می توان در کودکان آمادگی لازم برای نوشتن را ایجاد کرد 

زمانی که در منزل سر گرم مطالعه کتاب بودم سعی می کردم به جای خلوت و دنجی پناه ببرم که فرزند خردسالم به من دسترسی نداشته باشد چون هر موقع که مرا سرگرم خواندن و نوشتن می دید سریعاً‌ کناب را از دستم می گرفت و چنان به خط های کتاب خیره نگاه می کرد و متفکرانه آنرا و رانداز مینمود و آنرا ورق می زد که انگار او خود نویسنده کتاب است و یا زمانی که مشغول نوشتن بودم مداد یا خودکار را از دستم می گرفت و شروع به کشیدن خط های کج و معوج میکرد که فکر کنم به نظر خودش نویسنده ای توانا و زبر دست است .

چه دلایلی برا ی آمادگی برای نوشتن بچه ها وجود دارد ؟ 

به نظر من سه دلیل مهم برای تشویق کودکان و تلاش آنان برای نوشتن وجود دارد که این دلایل زمینه های لازم را برا ی آمادگی بچه ها جهت نوشتن فراهم می نماید 

نوع فایل:word

سایز: 16.2 KB

 تعداد صفحه:14

 

دانلود 

3 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۳:۳۴:۰۸
    Great web site you have here.. It's difficult to find good quality writing like yours these days.
    I truly appreciate people like you! Take care!!

       http://plaza.rakuten.co.jp در ۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۰۸:۱۶:۰۹
    Hi, Neat post. There is a problem along with your web site in internet
    explorer, may check this? IE still is the marketplace leader and a large
    section of people will miss your excellent writing due to this problem.

       Phillip در ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۷:۰۹:۲۵
    Great blog you have got here.. It's difficult to find good quality writing
    like yours nowadays. I seriously appreciate individuals like you!
    Take care!!


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >