پیشینه و مبانی نظری مالیات بر ارزش افزوده
دسته: اقتصاد
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 75 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 52
پیشینه ومبانی نظری مالیات بر ارزش افزوده
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
پیشینه و مبانی نظری مالیات بر ارزش افزوده
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
مروری بر ادبیات تحقیق و مطالعات انجام شده…………………………………………………………………………………………………………………. 5
2-1 مفهوم مالیات ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 6
2-1-1 انواع مالیات مستقیم ………………………………………………………………………………………………………………………… 6
2-1-2 انواع مالیات غیر مستقیم …………………………………………………………………………………………………………………… 6
2-2 مفهوم مالیات بر ارزش افزوده ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 7
2-3 تاریخچه مالیات بر ارزش افزوده ………………………………………………………………………………………………………………………….. 10
2-4 انواع مالیات بر ارزش افزوده ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 11
2-4-1 مالیات بر ارزش افزوده از نوع تولید …………………………………………………………………………………………………. 12
2-4-2 مالیات بر ارزش افزوده از نوع درآمد ……………………………………………………………………………………………….. 13
2-4-3 مالیات بر ارزش افزوده از نوع مصرف ………………………………………………………………………………………………. 13
2-5 ویژگی های مالیات بر ارزش افزوده ……………………………………………………………………………………………………………………… 14
2-5-1 خودکنترلی………………………………………………………………………………………………………………………………….. 14
2-5-2 خنثی بودن…………………………………………………………………………………………………………………………………… 15
2-5-3 کارایی مالیات بر ارزش افزوده………………………………………………………………………………………………………… 15
2-5-4 تنازلی بودن………………………………………………………………………………………………………………………………….. 16
2-6 روش محاسبه مالیات بر ارزش افزوده ……………………………………………………………………………………………………………………. 16
2-7 نرخ گذاری در مالیات بر ارزش افزوده …………………………………………………………………………………………………………………. 18
2-7-1 نرخ واحد عمومی و یا نرخ های چندگانه…………………………………………………………………………………………… 19
2-7-2 نرخ گذاری صفر………………………………………………………………………………………………………………………….. 20
2-7-3 معافیت ها……………………………………………………………………………………………………………………………………. 20
2-8 آستانه معافیت ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 20
2-9 مقایسه مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر خرده فروشی ………………………………………………………………………………………….. 23
2-10 محاسن مالیات بر ارزش افزوده ………………………………………………………………………………………………………………………….. 24
2-11 معایب اجرای مالیات بر ارزش افزوده …………………………………………………………………………………………………………………. 26
2-12 آثار اقتصادی حاصل از اجرای مالیات بر ارزش افزوده …………………………………………………………………………………………… 26
2-12-1 اثر درآمدی مالیات بر ارزش افزوده………………………………………………………………………………………………… 27
2-12-2 اثر قیمتی مالیات بر ارزش افزوده……………………………………………………………………………………………………. 27
2-12-3 اثر توزیعی مالیات بر ارزش افزوده………………………………………………………………………………………………….. 27
2-13 مالیات بر ارزش افزوده در کشورهای مختلف ………………………………………………………………………………………………………. 27
2-14 تحلیلی از تورم و تأثیر مالیات بر ارزش افزوده بر تورم ……………………………………………………………………………………………. 30
2-14-1 مفهوم تورم ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 30
2-14-2 انواع تورم …………………………………………………………………………………………………………………………………. 30 2-14-3 چگونگی تأثیرگذاری مالیات بر ارزش افزوده بر تورم ……………………………………………………………………….. 31
2-15 مطالعات تجربی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 31
2-15-1 مطالعات داخلی …………………………………………………………………………………………………………………………. 31
2-15-2 مطالعات خارجی ………………………………………………………………………………………………………………………… 33
(2-1) مفهوم مالیات
مالیات مقدار مبالغی است که شهروندان یک کشور طبق قانون به دولت می پردازند تا در جهت اداره امور کشور، تأمین کالاها و خدمات عمومی و تضمین امنیت و دفاع همگانی و عمران و آبادانی توسط دولت مورد بهره برداری قرار گیرد. مالیات ها را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد :
الف : مالیات های مستقیم ب : مالیات های غیرمستقیم
مالیات های مستقیم مالیات هایی هستند که بر مبنای درآمد و ثروت افراد حقیقی و حقوقی وضع می شوند و در واقع این نوع مالیات از آنهایی که از امکانات عمومی جامعه بیشتر استفاده می کنند به صورت تصاعدی دریافت می شود در مقابل مالیات های غیرمستقیم مالیات هایی هستند که بر کالاها وضع می شود. این نوع مالیات بر همه مصرف کنندگان کالا یا استفاده کنندگان خدمات تعلق می گیرد که دولت بر آنها مالیات وضع نموده است. [5]
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
نوشتن دیدگاه