پیشینه و مبانی نظری فناوری اطلاعات و سبک رهبری تحول گرا و تعامل گرا

پیشینه و مبانی نظری فناوری اطلاعات و سبک رهبری تحول گرا و تعامل گرا

پیشینه و مبانی نظری فناوری اطلاعات و سبک رهبری تحول گرا و تعامل گرا

پیشینه و مبانی نظری فناوری اطلاعات و سبک رهبری تحول گرا و تعامل گرادسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 299 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 50

پیشینه ومبانی نظری فناوری اطلاعات وسبک رهبری تحول گرا و تعامل گرا

جزئیات:

 

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

 

فهرست

2-1-     فناوری اطلاعات.....................................................................................................

2-1-1-                                                           تعریف فناوری اطلاعات............................................................................................

2-1-2-                                                           ابعاد فناوری اطلاعات..............................................................................................

2-1-3-                                                           روند کاربرد فناوری اطلاعات.....................................................................................

2-1-4-                                                           اهمیت فناوری اطلاعات............................................................................................

2-1-5-                                                           ضرورت وجود زیر ساخت هایی برای فناوری اطلاعات.........................................................

2-1-6-                                                           مزایای فناوری اطلاعات.............................................................................................

2-1-7-                                                           تاثیرات فناوری اطلاعات ...........................................................................................

2-1-8-                                                           گام ھای مورد نیاز برای توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات در سازمانی.......................................

2-1-9-                                                           عوامل یا موانع موثر بر توسعه فناوری اطلاعات..................................................................

2-1-10-                                                       عوامل موفقیت استقرار تیم های اطلاعاتی..............................................................

2-1-11-                                                       عوامل شکست استقرار تیم های اطلاعاتی...............................................................

2-1-12-                                                       مشکلات ایران و کشورهای در حال توسعه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات........................

2-1-13-                                                       موانع پذیرش فناوری نوین...............................................................................

2-2-1- تعریف سبک رهبری.................................................................................................

2-2-2- سبک رهبری  تحول گرا و تعامل گرا...............................................................................

2-2-3- تعاریف رهبری.......................................................................................................

2-2-4- نظریه رهبری تحول گرابس........................................................................................

2-2-5- نقاط ضعف و قوت سبک رهبری تحول گرا......................................................................

2-2-6- سبک رهبری تعامل گرا..............................................................................................

2-2-7- تفاوت­های رهبری تحول گرا و تعامل گرا.........................................................................

2-3-1- پذیرش تکنولوژی اطلاعات.........................................................................................

2-3-2- پذیرش تکنولوژی....................................................................................................

2-3-4- مدل های موجود در ارتباط با پذیرش فناوری......................................................................

2-3-5- تعریف درک سودمندی و درک سهولت............................................................................

2-3-6- پذیرش و مقاومت...................................................................................................

2-3-7- عوامل موفقیت و شکست کاربرد تکنولوژی اطلاعات در سازمان های دولتی ایران.............................

2-4-1- پیشینه تحقیق.......................................................................................................

 

2-1- فناوری اطلاعات

واژه فناوری اطلاعات از اواخر دهه 1970 برای اشاره به استفاده از کامپیوتر برای کار با اطلاعات ابداع شد می توان گفت که این فناوری تمامی گونه های کامپیوتر، سخت افزار؛ نرم افزار و همچنین شبکه های ارتباط بین دو کامپیوتر با یک ابر کامپیوتر و یک اداره تا شبکه های گسترده در جهان را شامل می شود. بررسی ها نشان می دهد در سال 1965 اطلاعات و ارتباطات حدود 5 % هزینه سرمایه گذاری شرکت ها را به خود اختصاص داده این رقم در 1980 به 15 % و در پایان سال 1990 به 50 % کل سرمایه گذاری شرکت ها رسید که این روند حاکی از اهمیت فناوری اطلاعات در کسب و کار است که یک مزیت استراتژیک برای سازمان ها محسوب می شود (رشیدی،2006)

در عصر فناوری اطلاعات سازمان ها به سازمان ها الکترونیکی تبدیل شده اند و کارکنان خارج از فضای فیزیکی به فعالیت مشغول اند علاوه بر این تغییرات فناوری و نیروی بی حد و مرز اینترنت باعث شده است که مشتریان بیش از گذشته به سازمان نزدیک شوند (فیاضی، 2007).

در عصر اطلاعات بر عکس صنعت که کار ها تکراری بود و حضور فیزیکی کارکنان در محل کار ضروری می نمود کارمندان می توانند کار خود را در هر زمان و مکانی انجام دهند و بخش عمده کار بدون سرپرستی و به عنوان عضوی از یک تیم به انجام می رسد. عصر اطلاعات منجر به استقلال کار از فضا و زمان گردیده و در بعد ساختار اجتماعی نیز تحقیقات از گرایش ساختار اجتماعی به سوی ساختار ارگانیک  حکایت دارد (وارث ،1380)

 

ادامه مطلب - دانلود

 

 

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >