پاورپوینت رشد شناختی از کودکی تا نوجوانی

پاورپوینت رشد شناختی از کودکی تا نوجوانی

پاورپوینت رشد شناختی از کودکی تا نوجوانی

پاورپوینت رشد شناختی از کودکی تا نوجوانی دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 1430 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 42

پاورپوینت رشد شناختی از کودکی تا نوجوانی شامل 42 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

پاورپوینت رشد شناختی از کودکی تا نوجوانی

 

پاورپوینت رشد شناختی از کودکی تا نوجوانی شامل 42 اسلاید است که با پاورپوینت 2016 طراحی شده است وقابل ویرایش می باشد. این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .


مقدمه

به مجموعه تغییرات کمی و کیفی که از لقاح تا مرگ ادامه دارد، رشد می گویند و شناخت شامل چیزهایی می شود که می دانیم یا به آن می اندیشیم. اما رشد شناختی تغییرات منظم و تدریجی در پردازش ذهنی است که باعث پختگی می شود.  تغییرات خاصی که عامل اساسی آن گذشت زمان همراه با تکامل و نظام یافتگی سیستم عصبی است که با کسب شایستگی ها و توانایی ها آن رفتار ظاهر می شود.

براساس دیدگاه های شناختی، فرایندهای ذهنی یا شناخت تعیین کننده عامل مؤثر بر رشد فردی است و برای بررسی شناخت باید به بررسی عناصر تشکیل دهنده آن پرداخت.

آدمی از لحظه تولد پیوسته با عوامل خارجی دیداری و شنیداری احاطه می شود، و به تدریج که رشد می کند نسبت به تک تک آنها شناخت پیدا می کند.

این شناخت صرفاً دانستن نیست بلکه اطلاعات پاره پاره را باهم در می آمیزد، آنها را یک پارچه و سازماندهی می کند و به شکل معناداری در می آورد. همین فرآیند طبیعی، منشأ پیدایش دیدگاه یا رویکرد «پردازش اطلاعات» یا «خبر پردازی» است.

براستی در درون مغز انسان چه می گذرد !!؟؟این سؤالی است که نظریه پردازان پردازش اطلاعات به آن پاسخ می دهند.

هربرت سیمون

هربرت سیمون(۱۹۱۶-۲۰۰۱) از جمله دانشمندانی است که به سادگی نمی توان او را به یک حوزه خاص علمی نسبت داد. او را جامعه شناس، روانشناس، دانشمند علوم اجتماعی، اقتصاد دان، متخصص تصمیم گیری، متخصص علوم سیاسی، دانشمند علوم کامپیوتر و از جمله پیشتازان سیستم های هوش مصنوعی و نیز نظریه بازی ها(یافتنِ راهبردِ بهینه برای بازیکنان با استفاده از مدل های ریاضی) می دانند.

او به همراه آلن نیوول در سال ۱۹۷۵ برای کمک های اساسی ای که در زمینه هوش مصنوعی و روانشناسی شناختی کرده بودند، جایزه تورینگ را دریافت کردند. همچنین می توان به جایزه نوبل اقتصاد در سال ۱۹۷۸ و جایزه انجمن روانشناسی آمریکا در سال های ۱۹۶۹ و ۱۹۹۳ اشاره کرد. سیمون همچنین علاوه بر تحصیل در علوم سیاسی، تعدادی مدرک افتخاری هم دریافت کرده که از جمله آنها می توان به دکترای افتخاری حقوق از دانشگاه هاروارد اشاره کرد.

آلن نیوول

آلن نیوول یک محقق آمریکایی بود. او یک ریاضیدان است که روانشناسی شناختی را برای طراحی سیستم های رایانه ای بکار برد. وی چهل سال را صرف آموزش روانشناسان شناختی در معانی و اشارات هوش مصنوعی نمود. نیوول فعالیت های شناختی همچون فعالیت های حل مسئله را مشاهده کرد. نیوول و سیمون با هم بر روی هوش مصنوعی در دانشگاه کارنگی ملون کار کردند.

نظریه پردازان پردازش اطلاعات معتقدند برای بررسی شناخت، باید به بررسی عناصر شناخت تشکیل دهنده آن، یعنی توجه، احساس، ادراک، حافظه، تفکر، استدلال و… پرداخت. بنابراین آنها به دنبال کشف ماهیت تفکر هستند. این رویکرد توسط نیوول و سیمون ارائه گردیده است.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

هربرت سیمون

آلن نیوول

استفاده از کامپیوتر به عنوان الگو

مدل اتکینسون و شیفرین

پردازش اطلاعات در ۲ تا ۶ سالگی

حافظه باز شناسی و یادآوری

حافظه تجربیات روزمره

نظریه ذهن کودک خردسال(فرا شناخت)

سواد آموزی در اوایل کودکی

استدلال ریاضی در کودکان پیش دبستانی

پردازش اطلاعات در اواسط کودکی(۶ تا ۱۱ سالگی)

کاربردهای پردازش اطلاعات در یادگیری تحصیلی

رشد شناختی نوجوانان

نظریه وارنر شای

پایان

 

عنوان : رشد شناختی از کودکی تا نوجوانی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.39 مگابایت

تعداد صفحات : 42

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت رشد شناختی

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >