پاورپوینت نظریه های مختلف درباره هوش

پاورپوینت نظریه های مختلف درباره هوش

پاورپوینت نظریه های مختلف درباره هوش

پاورپوینت نظریه های مختلف درباره هوش دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 1656 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 48

پاورپوینت نظریه های مختلف درباره هوش شامل 48 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

پاورپوینت نظریه های مختلف درباره هوش

 

پاورپوینت نظریه های مختلف درباره هوش شامل 48 اسلاید است که با پاورپوینت 2016 طراحی شده است وقابل ویرایش می باشد. این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

تعریف هوش:

تفاوت اصلی در تعریف های هوش در محدوده ی مورد نظر این تعریف هاست. نظریه های اولیه هوش، عمدتاً از داده هایی درباره ی توانایی های تحصیلی افراد که پرسش های به سؤالات کلامی و ریاضی به اضافه ی چند آزمون استدلال محدود می شد، به دست آمده اند.

نظریه های بعدی هوش، تعریف هوش را گسترش دادند و توانایی های مهم از نظر فرهنگی و دامنه ای از فرآیندهای شناختی را در آن گنجاندند. با این که همه با چنین تعریف هایی موافق نبودند، این تعریف ها حوزه ی تحقیق درباره ی هوش را به طور قابل ملاحظه ای گسترش داده است.

نظریه های اولیه:

اسپیرمن و ترستون،  هر دو نظریه های هوش را از تحلیل عاملی داده های آزمون هوش استخراج کردند. تفاوت اصلی این دو، به نظر اسپیرمن از هوش عمومی (g) مربوط می شود که به عقیده ی او، مبنای عملکرد در همه ی آزمونهاست؛

در حالی که استدلال های ترستون، بر اساس توانایی های مجزای اولیه، مبتنی است. این دو بر اساس معیارهای جدید تعریفی محدود از هوش را - و لو به طور ضمنی - به کار برده اند؛ ولی هر دو تأثیر اساسی بر آزمون های روان سنجی) داشته اند.

هوش متبلور  و سیّال:

کتل و هورن بین توانایی هایی که به استفاده از دانش اکتسابی پیشین نیاز دارند و توانایی هایی که برای آن ها انعطاف پذیری ذهن در موقعیت های جدید لازم است، تمایز قایل شدند. همین رویکرد، دست کم در یکی از آزمون های اصلی هوش گنجانده شده است.

البته امکان دارد که «هوش عمومی» اسپیرمن، مبنای هر دو نوع توانایی باشد؛ ولی باید توجه داشت که هوش متبلور با افزایش سن، افزایش پیدا می کند؛ در حالی که هوش سیّال در ابتدای بزرگسالی به اوج خود می رسد.

 

و ...

فهرست مطالب

تعریف هوش
نظریه های اولیه
هوش متبلور  و سیّال
هوش های چندگانه
رویکرد پردازش اطلاعات
نظریه های آغازین هوش
رویکرد پردازش اطلاعات
طرح کلی ساختار نظریه سه وجهی استرنبرگ
پایان

عنوان : نظریه های مختلف درباره هوش

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.62 مگابایت

تعداد صفحات : 48

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت نظریه های مختلف درباره هوش

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >