نشست پی های شمع
در عمومی‌ترین مورد، مهندس ژئوتکنیک برای پیش‌بینی رفتار یک گروه از شمع‌اه که تابع انواع مختلف بارگیری نظیر افقی و عمودی در یک برش عمودی خاکی که از چندین لایه مختلف تشکیل شده است، مورد نیاز می‌باشد توجه به عکس‌العمل شمع‌های تابع حمل‌های عمودی محدود خواهد شد برای ساختن آنالیز سیستماتیک رفتار شمع، سودمند می‌باشد که رفتارهای واقعی را به کمال مطلوب برسا
دسته: عمران
بازدید: 10 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 892 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 82
قیمت فایل: 12,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

پرداخت و دانلود

مقدمه

 

نسبتاً تا جدیداً پیش‌بینی نشست‌ پی‌های شمع، بر اساس اطلاعات تجربی یا وسایل تحکیمی یک بعدی ساده شده می‌باشد. با پیشرفت تکنیک‌های عددی و شمار افزایش یافته‌ی کامپیوترها، تلاش‌های افزایش یافته برای ساختن تحلیل‌های عقلانی بیشتر از رفتارهای نشست شمع جهت‌یابی شده است. روش‌های نظری در دسترس موجود به طور گسترده به 3 بخش تقسیم می‌شود:

 

1. روش‌های بر پایه‌ی الاستیته که معادلات میندیک را برای زرسطح به کار می‌گیرند.

 

2. روش‌های مرحله‌ای صحیح که از روش‌های اندازه‌گیری شده‌ بین مقاومت شمع و حرکت شمع در نقاط مختلف در طول شمع استفاده می‌کند.

 

3. روش‌های عددی و به ویژه روش‌های عنصر معین.

 

روش‌ها در اولین طبقه بوسیله چندین محقق برای مثال دی آپولونیا و به ویژه روش‌های عنصر معین. روش‌ها در اولین طبقه بوسیله چندین محقق برای مثال دی آپولونیا و رومالدی توضیح داده شده است (همچنین به وسیله تورمن و دی آپولونیا، سالاس و بلزونس، پولوس و دویس، متس و پولو توضیح داده شد). همه به طور اولیه روی این فرض که خاک به عنوان یک ماده کشسان خطی می‌باشد، بستگی دارد. اگرچه رفتار خاک می‌تواند در تحلیل‌های روش تقریبی درج شود. چنین روش‌هایی همچنین وسایل نسبتاً سریع انجام تحلیل‌های پارامتریک تاثیرات شمع و ویژگی‌های خاک و آماده‌سازی مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها را تهیه و ایجاد می‌کند که می‌تواند برای اهداف طرحی استفاده شود. علاوه بر این، نشست گروه‌های شمع می‌تواند بوسیله بسط ساده نسبی تحلیل شمعی تک آنالیز شود.

 

روش‌های صحیح مرحله‌ای اولین بار بوسیله Reeze, Seed توضیح داده شد و سپس به وسیله کیل و ریز و کیل و سلیمان توسعه پیدا کرد. این روش از اطلاعات انتقالی شمع اندازه‌گیری شده استفاده می‌کند. بنابراین به هیچ فرضی بادرنظر گرفتن طولی بودن رفتار خاک نیاز ندارد. با وجود این فرض می شود که حرکت یک نقطه روی شمع تنها به فشار برشی در نقطه بستگی دارد و غیرمستقل از فشارهای روش شمع می‌باشد. این فرض با آن فرض استفاده شده در تجزیه و تحلیل‌ها که از تئوری عکس‌العملی زیر شیب یا فرضیه winklr استفاده می‌کند، قاب مقایسه می‌باشد.

روش عنصری معین، نیرومندترین روش می‌باشد و عواملی را به عنوان لایه‌بندی خاک و رفتار کششی فشاری غیرخطی خاک را درنظر می‌گیرد. با وجود این، اگر یک شمع تک دارای سختی‌هایی می‌باشد، فقدان تقارن محوری به تحلیل‌های سه بعدی وقت‌گیر نیاز خواهد داشت. علاوه بر این، ارزش‌های صحیح مناسب ویژگی‌های خاک برای داخل، تعیین نمودن آن سخت است. در این بخش، توجه روی روش‌های قابل ارتجاع با استفاده از معادلات Mindlin متمرکز خواهد بود. تلحیل اصلی برای شمع تک به طور جزئی و مفصل توضیح داد خواهد شد و آزمایش صحت راه‌ها انجام خواهد شد که شامل مقایسات با راه‌حل‌های عنصری معین می‌شود. تغییرات تحلیل اصلی برای موارد واقعی که شامل گروه‌های شمع می‌شود، فهرست‌بندی خواهد شد و مجموعه از راه‌حل‌های پارامتریک ارائه خواهد شد. شماری از موارد بعداً بحث خواهد شد که در آن نشست‌های نظری و اندازه‌گیری شده مقایسه می‌شود.

قیمت فایل: 12,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

پرداخت و دانلود