پاورپوینت مفهوم رهبری و قدرت چیست

پاورپوینت مفهوم رهبری و قدرت چیست

پاورپوینت مفهوم رهبری و قدرت چیست

پاورپوینت مفهوم رهبری و قدرت چیست دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 2253 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

پاورپوینت مفهوم رهبری و قدرت شامل 36 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

پاورپوینت مفهوم رهبری و قدرت

 

پاورپوینت مفهوم رهبری و قدرت شامل 36 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

جان امریک ادوارد دالبرگ اکتون، فیلسوف و مورخ انگلیسی در نامه ای به اسقف مندل کرایتون در پنجم آوریل ۱۸۸۷ جمله‌ای نوشت که هنوز یکی از معروفترین نقل قول‌ها چه بین مردم چه در محافل دانشگاهی است:

قدرت فساد می‌آورد و قدرت مطلق، فساد مطلق. مردان بزرگ همیشه مردان بدی هستند، حتی وقتی که بجای اقتدار از نفوذ خود استفاده می‌کنند.

تعریف

قدرت چیست؟ قدرت ظرفیت، توانایی و میل به عمل کردن است! قدرت مفهومی است که به رابطه‌ی میان افراد معنا می‌دهد. تک تک کلماتی که در این تعریف به کار رفته‌اند برای فهم درست قدرت اهمیت دارند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با مفهوم قدرت و نحوه درست استفاده از آن آشنا کنیم.

ماهیت قدرت

برای پاسخ به این سوال که قدرت چیست، باید با ماهیت و اساس آن آشنا شویم. نخست اینکه قدرت، ظرفیت لازم برای عمل کردن است و ظرفیت یعنی امکان تولید، انجام یا گسترش دادن. برای یک گروه ظرفیت عمل کردن به این معنی است که، آنها منابعی فراهم و جمع‌آوری کرده‌اند تا بتوانند قدرت خود را توسعه دهند.

یک گروه نظامی مثال خوبی برای روشن کردن مفهوم ظرفیت است. اگر یک واحد نظامی به اسلحه نیاز داشته باشد اما هیچ‌گونه مهماتی در اختیار آنها قرار داده نشود، آنها ظرفیت لازم را برای عمل کردن نخواهند داشت. حتی ممکن است تیراندازان بسیار خوبی باشند و بخواهند به دشمن حمله کنند، اما نبود مهمات به این معنی است که آنها منابع کافی را برای اینکه بتوانند عمل کنند در اختیار ندارند.

دوم اینکه قدرت توانایی عمل کردن است. توانایی شامل داشتن مهارت، استعداد و صلاحیت برای انجام کار مورد نظر است. اگر بخواهیم دوباره از مثال نظامی استفاده کنیم می‌توان گفت، اگر یک گروه نظامی سلاح و مهمات به وفور در اختیار داشته باشد اما در بین آنها کسی نباشد که بداند چگونه با اسلحه شلیک کند، آنها توانایی لازم برای عمل را نخواهند داشت. ظرفیت بدون توانایی هم‌چنان ما را در وضعیت ناتوانی نگه می‌دارد.

و در نهایت اینکه قدرت، تمایل به عمل کردن است. باید اراده و تعهد به عمل کردن در گروه وجود داشته باشد. بنابراین اگر یک گروه نظامی علاوه بر ظرفیت لازم برای عمل کردن، مهارت و توانایی مورد نیاز آن را نیز داشته باشد اما تصمیم و اراده‌ای برای رفتن به میدان جنگ نباشد، آنها باز هم در موضع ضعف قرار خواهند داشت.

برای این که بتوان به شکلی قدرتمند عمل کرد باید ظرفیت، توانایی و تمایل هم‌زمان وجود داشته باشند. این موضوع برای افراد یا گروهی از مردم، یک تیم منظم بسکتبال، دانشجویان، ارتش و یا حتی مردم یک کشور صدق می‌کند.

هیچ تغییری در یک شهر، محله، قبیله یا کشور اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه مردم و نهادهای آنها ظرفیت، توانایی و تمایل خود را برای عمل توسعه دهند. تنها و تنها در این صورت است که آنها قدرتمند خواهد شد!

اکنون می‌خواهم به شما بگویم که قدرت، آن‌چنان که در بالا توضیح دادم، خنثی است. نه خوب است و نه بد. چیزی که قدرت را خوب یا بد می‌کند قصد و تعهدی است که صاحبان قدرت دنبال می‌کنند. انگیزه و قصد شخص یا اشخاصی که صاحب قدرت هستند مشخص می‌کند که آیا قدرت در مسیری شیطانی به کار گرفته می‌شود یا برای اهداف خوب.

بنابراین هیتلر ظرفیت، توانایی و میل به عمل کردن داشت و او از این ظرفیت، توانایی و میل استفاده کرد تا کل جهان را وارد جنگ کند! یک رهبر مذهبی مانند حضرت عیسی نیز ظرفیت، توانایی و میل به عمل کردن داشت اما آن را برای انسان‌ها و برای مردمش استفاده کرد و به کمک آن قدرت مذهبی-سیاسی که قوم بنی‌اسرائیل به دست آورده بود، جنبشی پدید آورد که از بیش از دو هزار سال پیش زندگی انسان‌ها را دگرگون کرده است.

 

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
تعریف
ماهیت قدرت
تاثیر قدرت بر رهبر
تاثیر قدرت بر مغز
قدرت و هورمون
پایان

 

عنوان : مفهوم رهبری و قدرت

فرمت : پاورپوینت

حجم : 2.2 مگابایت

تعداد صفحات : 36

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت مفهوم رهبری و قدرت چیست

برچسب ها : پاورپوینت مفهوم رهبری و قدرت چیست , پاورپوینت مفهوم رهبری و قدرت چیست , دانلود پاورپوینت مفهوم رهبری و قدرت چیست , پاورپوینت رهبری و قدرت چیست , دانلود پاورپوینت رهبری و قدرت چیست , دانلود مفهوم رهبری و قدرت , مفهوم رهبری و قدرت چیست , روانشناسی اجتماعی , پاورپوینت روانشناسی اجتماعی , تحقیق مفهوم رهبری و قدرت چیست , دانلود تحقیق مفهوم رهبری و قدرت چیست , پروژه مفهوم رهبری و قدرت چیست , دانلود

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >