پاورپوینت مکانیسم دفاعی روان پریشی

پاورپوینت مکانیسم دفاعی روان پریشی

پاورپوینت مکانیسم دفاعی روان پریشی

پاورپوینت مکانیسم دفاعی روان پریشی دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 976 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 32

پاورپوینت مکانیسم دفاعی روان پریشی شامل 32 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 7,500 تومان

خرید

پاورپوینت مکانیسم دفاعی روان پریشی

 

پاورپوینت مکانیسم دفاعی روان پریشی شامل 32 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

بازگشت یا واپس روی (Regression)

انسان در طول زندگی خود که همراه با رشد جسمی و روانی بایست اعمال و رفتاری در مرحله از رشد انجام می‌دهد که در مراحل بالاتر از آن یا دیده نمی‌شود و یا به صورت پخته‌تر و کامل‌تر به اجرا در می‌آید.

در این مکانیسم فردی که نمی‌تواند محرومیت‌ها ، فشارهای ناشی از تعارض نهاد و فراخود را تحمل کند به یک مرحله پایین‌تر از سطح رشد خود بر می‌گردد و اعمال و رفتار مرحله پایین‌تر را نشان می‌دهد.

این مکانیسم نوعی عقب نشینی برای دفاع از خود (Ego) است برای نمونه کودک ده ساله‌ای که بخوبی کنترل ادرار را دارد، پس از تولد بچه‌ای دیگر در خانواده ناگهان دچار شب ادراری‌های متوالی می‌شود

یا رفتارهای دیگری از قبیل مکیدن انگشت یا خوردن شیشه شیر (یا پستانک) بچه کوچک را نشان می‌دهد. جنبه شدید و سایکوتیک آن (که باعث بستری شدن فرد می‌شود)

در بیماران اسکیزوفرنی دیده می‌شود که بعضی مواقع رفتارشان همچون نوزادی چند ماهه است و نیازمند مراقبت شدید می‌باشد.

خیال پردازی (Fantasy)

با استفاده از این مکانیسم شخص با آرزوها یا هدف‌هایی که نمی‌تواند برسد در عالم خیال می‌رسد. در واقع وظیفه مهم خیال پردازی ارضای آرزوهای ناکام شده فرداست با استفاده از این مکانیسم فرد خود را بالاتر از آنچه که هست می‌بیند.

نمونه‌ای از کاربرد این مکانیسم در هنرمندان و نویسندگان رمان‌ها و ... است که وجود آن برای آنها به نوعی ضروری است. ولی همه‌ افراد از این مکانیسم استفاده می‌کند.

با این وجود کاربرد وسیع و زیاد این مکانیسم برای ارضا تمام تمایلات زیان بخش بوده؛ فرد را دچار اختلالات متعددی می‌کند. برای نمونه در تخیل اسکیزوئید فرد از روابط اجتماعی اجتناب می‌کند و در عالم خیال برای خود دوستان و روابطی می‌سازد.

یا در تخیلات خود شیفته‌وار فرد خود را مهمترین ، با قدرت‌ترین و زیباترین و... تصور می‌کند و رفتار و اعمال در دنیای واقعی پیرو این تخیلات (که از نظر او واقعی است) می‌شود.

غرق شدن این افراد در دنیای تخیلات باعث عدم توانایی در تشخیص دنیای واقعی از دنیای خیالی می‌شود.

و ...

 

فهرست مطالب

بازگشت یا واپس روی (Regression)
خیال پردازی (Fantasy)
درون فکنی ( Introjection)
همانند سازی یا همسان سازی ( Identification)
انکار (Denial)
دگرگون سازی
پایان

عنوان :مکانیسم دفاعی روان پریشی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1 مگابایت

تعداد صفحات : 32

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت مکانیسم دفاعی روان پریشی

برچسب ها : پاورپوینت مکانیسم دفاعی روان پریشی , پاورپوینت مکانیسم دفاعی روان پریشی , دانلود پاورپوینت مکانیسم دفاعی روان پریشی , دانلود مکانیسم دفاعی روان پریشی , مکانیسم دفاعی روان پریشی , تحقیق مکانیسم دفاعی روان پریشی , دانلود تحقیق مکانیسم دفاعی روان پریشی , پروژه مکانیسم دفاعی روان پریشی , دانلود پروژه مکانیسم دفاعی روان پریشی , روانشناسی , دانلود پاورپوینت , دانلود روانشناسی , دانلود پاورپوینت روانش

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >