پکیج کامل آموزش بازتاب درمانی یا رفلکسولوژی با فیلم و توضیحات فارسی

پکیج کامل آموزش بازتاب درمانی یا رفلکسولوژی با فیلم و توضیحات فارسی

پکیج کامل آموزش بازتاب درمانی یا رفلکسولوژی با فیلم و توضیحات فارسی

پکیج کامل آموزش بازتاب درمانی یا رفلکسولوژی با فیلم با کیفیت وتوضیحات فوق العاده به زبان فارسی

 

***بهترین پکیج آموزشی رفلکسولوژی ایران***

 

اثرات و فواید رفلکسولوژی :

  • رفلکسولوژی باعث آرامش عمیق می شود.
    رفلکسولوژی فشار روحی و تنش را کاهش می دهد.
    رفلکسولوژی شرایط بدن را برای رسیدن به بهبودی مساعد می سازد.

  • رفلکسولوژی موجب تنظیم سیستم گردش خون می شود.
    رفلکسولوژی فشار خون را متعادل می کند.
    رفلکسولوژی حس سلامتی را برای فرد ایجاد می کند.
    رفلکسولوژی اعتماد به نفس را افزایش می دهد.
    رفلکسولوژی خواب را عمیق می کند و موجب کاهش بی خوابی می شود.

  • رفلکسولوژی درد را از طریق آرامش عضلانی تسکین می دهد.
    رفلکسولوژی باعث بهبود تحریک مفاصل می شود.
    رفلکسولوژی سموم بدن را دفع می کند.
    رفلکسولوژی کارکرد هورمون ها را منظم و به رفع بیماری هایی نظیر سندرم پیش از قاعدگی و یائسگی کمک می کند.
    رفلکسولوژی باعث تنظیم دستگاه بدن می شود.
    رفلکسولوژی برطرف کننده سوءهاضمه، یبوست، اسهال و دیگر اختلالات گوارشی می شود.

  • رفلکسولوژی تنفس را عمیق و آهسته می کند.
    رفلکسولوژی به تخلیه بلغات و مخاط کمک می کند.
    رفلکسولوژی مشکلات ادراری نظیر التهاب مثانه را بهبود می بخشد.

  • رفلکسولوژی از بیماری های متداول پیشگیری می کند.
    رفلکسولوژی به تمرکز حواس کمک می کند و موجب تحریک کارکرد ذهن می شود.
    رفلکسولوژی به علت ایجاد بیماری ها پی می برد.
    رفلکسولوژی هیجان های روحی را متعادل می سازد.

  • رفلکسولوژی فعالیت های بیش از حد اندام های مختلف بدن را کاهش می دهد یا سبب فعال نمودن اندام های کم تحرک می شود.
    رفلکسولوژی یا بازتاب شناسی بدن را پاکیزه می سازد، به دفع سموم کمک می کند و به بدن در مبارزه با میکروب  یاری می رساند.

رفلکسولوژی چیست؟

رفلکسولوژی یا بازتاب درمانی شاخه ای از طب کل نگر است و نباید آن را با ماساژ کف دست و پا اشتباه گرفت بلکه یک نوع فشار درمانی ویژه و معین می باشد. این رشته یک روش قدیمی، ملایم و غیرتهاجمی است و براین اساس پایه ریزی شده که مناطق بازتابی (رفلکس) در روی کف پاها و دست ها وجود دارند که با هر قسمت بدن اعم از عضله، عصب، غده و استخوان مطابقت دارند. به عبارت دیگر پاها نماینده و نمایانگر نقشه ای از کل بدن هستند. یعنی تمام اعضاء و قسمت های مختلف بدن روی آنها منعکس شده و نظم و ترتیب قرارگیری بخش های بدن روی کف پاها دقیقاً مشابه نظم و ترتیب قرارگیری آنها در بدن است، این بازتاب ها را می توان روی کف پا، انگشتان و در طول کناره داخلی و خارجی پا، پیدا کرد.
رفلکسولوژی یا بازتاب شناسی عبارت است از فشار ملایم بر روی نقاط غیرارادی در تمام سطوح کف پا، اندام های داخلی، غدد و ساختمان بدن به این نقاط غیرارادی مربوط هستند. پاها آینه تمام نمای بدن انسان هستند. فشار بر روی نقاط غیرارادی پا و کف پا می تواند کارکرد بدن را متعادل سازد. طبیعت بدن انسان به گونه ای است که در شرایط مساعد قادر به بهبود خودش است و می تواند نظام شفابخشی اش را به مورد اجرا درآورد. همه می توانند از فواید بازتاب شناسی بهره مند شوند.


تاریخچه رفلکسولوژی :
نقاشی های آرامگاه های مصری صحنه هایی از ماساژ پا را نشان می دهند و نیز تصور می شود که قبایل اولیه در جاهایی دیگر هم از تکنیک های مشابه استفاده می کرده اند. مدارک کمی در مورد رفلکسولوژی پس از این زمان وجود دارد، تا این که در اواخر قرن نوزدهم مجدداً تجدید حیات یافت. پیشکسوتان اصلی در قرن بیستم، ویلیام فیتزجرالد، اونیس اینگام، هان مارگات و دورین بیلی می باشند. فیتزجرالد، پزشکی آمریکایی و متخصص گوش وحلق و بینی بود که مشاهده کرد تصور بیمار از درد می تواند تحت تأثیر جایی از بدنشان که تحت فشار قرار گرفته، باشد. او کشف کرد قبایل سرخ هند، منطقه درمانی می کنند. او به مرور اصول بیشتری کشف کرد و به توسعه وادغام آن در سیستم درمانی و کار حرفه ای خود پرداخت. درحالی که شک و تردید زیادی در همکارانش وجود داشت.
تحقیقات وی به این امر منتهی شد که او بدن را به ده منطقه طولی، از سر تا انگشتان تقسیم کرد. جالب توجه است که این بار فقط پاها دارای اثر مهم نبودند، بلکه درمان مؤثر از طریق فشار دست، پا، زبان و لب اعمال می شود. اما این همان تئوری ده منطقه طولی بود که درمانگر را قادر به درمان هر نوع اختلالی در یک منطقه به خصوص از طریق کار کردن روی دست یا پا در همان منطقه می نماید. این ارتباط به خصوص هنگامی وجود دارد که کار کردن روی پا به علت عفونت یا شاید قطع عضو امکان نداشته باشد و درمانگر در آن صورت روی دست های همان مناطق کار می کند، همانند زمانی که روی پاها کار می کند.
پزشک دیگر به نام ریلی نیز از درمان مناطق رفلکس به طور گسترده ای استفاده نمود. اما علت اصلی شهرت وی این است که وی معلم اونیس اینگام است. در دهه 1930 خانم اینگام، اولین کسی بود که از رفلسکولوژی همانند آنچه امروز کاربرد دارد، استفاده می نمود. او از تکنیک (چنگ زنی) به خصوصی استفاده کرده و درمان را به گونه ای که اغلب درمانگرها روی دست ها و پاها انجام می دهند، اصلاح نمود. ماساژ فشرده وی به نظر می رسید راه کار کردن روی کریستالین موجود در زیر پوست است که حاصل از انباشت کلسیم و اسیداوریک فراوان در هنگام می باشد که متابولیسم به هم خورده باشد. هدف تکنیک رفلسکولوژی پراکنده کردن این کریستال ها و تسهیل در ترشح آنها به درون خون و سیستم لنفاتیک می باشد. شاگرد اونیس اینگام، هان مارگات آلمانی بود، وی مفهوم مناطق عرضی بدن را به تئوری موجود در مورد مناطق طولی اضافه کرد. این مناطق عرضی به کمربند شانه ای، کف لگن و کمر مرتبط شده و مناطق مربوطه مناطق عرضی در پا قابل توصیف می باشند.
شخصی که سبب ورود رفلسکولوژی به بریتانیا بود، دورین بیلی می باشد که در مقابل انتقادات به او، برای نشان دادن مزایای درمان مقاومت کرد و اولین انستیتوی آموزش رفلسکولوژی در بریتانیا را تأسیس کرد. رفلسکولوژیست دیگر که در دهه 1960 کار می کرد، رابرت سنت جان بود. وی کشف کرد که لبه داخلی پا که نماینده منطقه نخاعی است، با دوران بارداری نیز ارتباط دارد. بنابراین او حدس می زد که با کار کردن روی این بخش از پا، انسداد انرژی که در طی زندگی جنین اتفاق می افتد، را می توان آزاد کرد که به عنوان درمان پره ناتال یا (تکنیک تغییر) معروف شده است. هدف درمانگر درمان بیماری نیست، بلکه تحریک توان ذاتی بدن برای ایجاد بالانس مجدد خود به سمت سلامت مثبت است. معروف ترین شاگرد سنت جان، گاستون سنت پیر می باشد که بر روی تکنیک تحقیق بیشتری نمود و امروزه به عنوان یکی از پیشگامان این موضوع در نظر گرفته می شود.

خرید و دانلود محصول

 

1396/05/09


بازتاب درمانی , آموزش بازتاب درمانی , رفلکسولوژی , آموزش رفلکسولوژی , اثر شفا بخش بازتاب درمانی , اثر شفا بخش رفلکسولوژی , درمان سریع با بازتاب شناسی , بازتاب شناسی


  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >