دانلود فایل مبانی نظری درباره ابتلاء، فتنه، امتحان، تمحیص، تمییز، نظر، نبین

دانلود فایل مبانی نظری درباره ابتلاء، فتنه، امتحان، تمحیص، تمییز، نظر، نبین

دانلود فایل مبانی نظری درباره ابتلاء، فتنه، امتحان، تمحیص، تمییز، نظر، نبین

مبانی نظری ابتلاء، فتنه، امتحان، تمحیص، تمییز، نظر، نبین دسته: علوم انسانی

توضیحات: 41صفحه فارسی (word) با منابع کامل

 

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه فقه، حقوق و علوم قرآنی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

ابتلاء، شناخت و مبانی آن

 

1-1- تعریف ابتلاء

ابتلاء درقرآن با واژه‌هایی از قبیل بلاء، فتنه و امتحان بیان شده است که بیشترین کاربرد به واژه‌ی ابتلاء وفتنه اختصاص دارد. واژه‌های دیگری نیز وجود دارند که اختصاص به ابتلاء ندارد لکن در اهداف، مترادف واژه ابتلاء می‌باشند.

1-1-1-  معنای لغوی ابتلاء

ریشه‌ی این کلمه «بلو» در اصل به معنی کهنگی و فرسودگی است.[1] «بلی الثوبُ بلی وبلاءً به معنای لباس وجامه کهنه وفرسوده شده می‌باشد»[2] به کسی که مسافرت او را خسته وفرسوده کرده باشد می‌گویند: «أبلاهُ السفر»[3]، «بلاء» به معنی آزمودن وامتحان کردن هم به کار می‌رود. «بَلَوته؛یعنی او را آزمودم ومثل این که از زیادی آزمایش او را خسته وفرسوده کردم.»[4] درزبان عربی گاه از غم واندوه ونعمت نیز به بلاء تعبیرشده ودرعلّت این نام گذاری گفته‌اند: «سمی الغم بلاءً من حیث انه یبلی الجسم»[5]، غم از آن جهت که جسم را فرسایش می‌دهد بلاء نامیده می‌شود.

1-1-2. واژه‌های مرتبط با ابتلاء

 خداوند در قرآن موضوع ابتلاء را با تعابیر دیگری هم آورده است و فرهنگ‌های لغت نیز درباره واژه‌های مترادف ابتلاء تعاریفی را بیان کرده‌اند از جمله مهم‌ترین واژه‌های مترادف با ابتلاء عبارتند از:

1-1-2-1. فتنه

فتنه از ریشه فَتَنَ می‌باشد که در کتب لغت معانی متعددی دارد و در قرآن نیز در پانزده[6] معنا به کار رفته است اما ما معنایی را که مترادف با ابتلاء می‌باشد را ذکر می‌کنیم. طریحی در کتاب مجمع البحرین می‌نویسد: «الفتنه؛ الابتلاء و الامتحان»،[7] فتنه به معنای................

 

ادامه مطلب

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       How did the Achilles tendon get it's name? در ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۴:۵۵:۲۲
    Hello, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just curious
    if you get a lot of spam remarks? If so how do you reduce
    it, any plugin or anything you can advise? I get so much lately it's driving me mad so any assistance
    is very much appreciated.


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >