دانلود فایل مبانی نظری درباره راسته ی دیپلومونادیا، جنس ژیاردیا، ژیاردیا لامبلیا

دانلود فایل مبانی نظری درباره راسته ی دیپلومونادیا، جنس ژیاردیا، ژیاردیا لامبلیا

دانلود فایل مبانی نظری درباره راسته ی دیپلومونادیا، جنس ژیاردیا، ژیاردیا لامبلیا

مبانی نظری راسته ی دیپلومونادیا، جنس ژیاردیا، ژیاردیا لامبلیا دسته: علوم انسانی

توضیحات: 25صفحه فارسی (word) با منابع کامل

 

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه زیست شناسی و دامپزشکی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

- راسته ی دیپلومونادیا

این تاژک داران دارای تقارن دو طرفی، دو هسته و تا هشت تاژک می باشند. غالبا انگل مهره داران و بی مهرگان هستند. دو جنس اصلی این راسته یعنی Hexamita و Giardia با توجه به شکل خاص آن ها به راحتی می توان تشخیص داد. اولی باریک و دارای دو جفت تازک است که از ابتدای بدن انگل خارج شده است ولی کیست و صفحه ی مکنده ندارد. گونه های Hexamita در روده ی دوزیستان، ماهیان و پرندگان مستقر می شوند.

- جنس ژیاردیا

گونه های این جنس از روده ی کوچک انسان، سگ، گربه، انواع جوندگان، خرگوش و بسیاری از پستانداران، دوزیستان و خزندگان جدا شده است. تعداد شناخته شده ی با ارزش این گونه ها، و بیماری زایی اغلب آن ها به درستی روشن نیست. Giardia canis در سگ گاهی بیماری زا است و بیماری Giardia lamblia در انسان نیز دقیقا اثبات شده است. مورفولوژی کلی این گونه ها مشابه یکدیگر است و تمام آن ها به شکل کیست با مدفوع خارج و به میزبان دیگر منتقل می شوند (42).

.................

- ژیاردیا لامبلیا

در مورد نام صحیح این انگل اتفاق نظر وجود ندارد. نام های Giardia intestinalis و Giardia duodenalisبرای این انگل گفته می شود. احتمالا این انگل اولین تک یاخته ی انگلی است که توسط آنتونی وان لوون هوک در سال 1681 در مدفوع خودش دیده شده است. Giardia lamblia در دئودنوم و اوایل ایلئوم انسان، میمون و خوک در تمام دنیا دیده شده است. در انسان به ویژه در کودکان یک انگل عمومی به شمار می رود و عامل ایجاد بیماری Giardiasis می باشد. سگ های آبی مخزن آلودگی انسانی در شمال آمریکا هستند (43).

 

ادامه مطلب

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       How can you get taller in a week? در ۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۸:۵۱:۵۰
    My programmer is trying to persuade me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the expenses.
    But he's tryiong none the less. I've been using Movable-type on a variety of websites for about a
    year and am nervous about switching to another platform.
    I have heard great things about blogengine.net. Is there a way I can transfer
    all my wordpress posts into it? Any help would be really appreciated!


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >