دانلود فایل مبانی نظری در مورد طریقیت یا موضوعیت شیوه ی مجازات
دسته: علوم انسانی
توضیحات: 43صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه فقه و حقوق و علوم قرآنی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
طریقیت یا موضوعیت شیوهی مجازات
مشخص کردن فلسفه و اهداف مجازات از نظر اسلام، نیازمند بررسی های ژرف و ریشه ای است. با توجه به این که خود این مطلب دارای شاخ وبرگ های زیادی می باشد و باعث طولانی شدن مطلب ما می شود لذا در این بخش بر آنیم که به به طور خلاصه و موجز اشاره ای داشته باشیم بر اهداف و فلسفه مجازات مجرم در اسلام و از آن جا به این نتیجه برسیم که آیا این مجازات ها موضوعیت دارند یا طریقت. البته بررسی وسیع تر اهداف و اغراض شارع از قصاص و مجازات در فصل قصاص فرهنگ زندگی خواهد آمد. .......
.............
طریقیت یا موضوعیت داشتن قصاص با شمشیر
...............
در این باره، آقاى خویى مى نویسد:
(بیش از صد راوى در اسناد من لایحضره الفقیه، وجود دارد که شیخ صدوق، از آنان حدیث روایت مى کند، ولى در مشیخه، طریق خویش را به آنان یاد نکرده است. در میان آنان راویان کثیر الحدیث، مانند: محمد بن فضیل… و موسى بن بکر هم وجود دارد.)(مهریزی، 1374، ش6).
اختلاف الفاظ
...............
جواب اصولیون به اختلاف الفاظ
خدشه به جواب اصولیون
...............
عدم افادهی تعیین یا قابلیت استفادهی تکثر از احادیث
..............
- مبحث سهل گیری
لزوم وجود درد یا عدم درد در سلب حیات از جانی
..............
نهی از اسراف در قتل
طبق آیه ی 33 سوره ی اسراء که می فرماید: (... وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً) بدون شک با توجه به قسمت ابتدایی آیه حق قصاص از جانی برای مجنی علیه یا اولیای دم او ثابت و پذیرفته شده است. ولی در ادامه آیه عبارت (فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ)، آمده و با توجه به تفسیرهایی که دربارهی این قسمت آمده بیان گر این مطلب است که نمی توان قاتل را مثله کرد اگرچه او چنین کاری را کرده باشد. یا قاتل را به طور تام الاختیار به مجنی علیه یا اولیای دم سپرد، چرا که ممکن است در اثر خشم و تعصب و انتقام جویی، جانی را در معرض شکنجه و بازیچه خود قرار دهند و لذا امام (ع) در مورد کشتن قاتل با عصا (در روایتی که ذکر آن گذشت) این کار را جایز ندانسته اند.
نظرات کاربران:
Post writing is also a excitement, if you be familiar with
after that you can write or else it is complicated to write.
نوشتن دیدگاه