پاورپوینت نظریه روابط شی بالبی و اینسورث

پاورپوینت نظریه روابط شی بالبی و اینسورث

پاورپوینت نظریه روابط شی بالبی و اینسورث

پاورپوینت نظریه روابط شی بالبی و اینسورث دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 762 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 41

پاورپوینت نظریه روابط شی بالبی و اینسورث شامل 41 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 8,800 تومان

خرید

پاورپوینت نظریه روابط شی بالبی و اینسورث

 

پاورپوینت نظریه روابط شی بالبی و اینسورث شامل 41 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

نظریه دلبستگی جان بالبی

جان بالبی با توجه به آگاهی خود در زمینه کردارشناسی و نظریه تکامل، دریافت که نظریه روابط شی را می توان با دیدگاه تکاملی ادغام کرد. بالبی قاطعانه معتقد بود دلبستگی هایی که در کودکی شکل می گیرند؛ تاثیر مهمی بر بزرگسالی دارند.

نظریه دلبستگی از مشاهدات بالبی در این باره سرچشمه گرفت که بچه ها وقتی از مراقبت کننده اصلی خود جدا می شوند، یک رشته واکنش های واضح نشان می دهند. بالبی سه مرحله از این اضطراب جدایی را مورد مشاهده قرار داد. کودکان ابتدا که مراقبت کننده آنها دور از دید قرار دارد، گریه می کنند، در برابر آرام شدن توسط دیگران مقاومت به خرج می دهند و مراقبت کننده خود را جستجو می کنند. این مرحله اعتراض است.

وقتی جدایی ادامه می یابد، کودکان ساکت، غمگین، نافعال، بی قرار و بی تفاوت می شوند. این مرحله ناامیدی نامیده می شود. آخرین مرحله (تنها مرحله ای که منحصر به انسان است) جداسازی یا گسلش نام دارد. کودکان در این مرحله، از لحاظ عاطفی از دیگران از جمله مراقبت کننده خود، جدا می شوند. اگر مراقبت کننده آنها برگردد، به او توجه نمی کنند و از او اجتناب می ورزند. کودکانی که جدا شده می شوند؛ با دیگران با هیجان کم تعامل می کنند، اما معاشرتی به نظر می رسند. با این حال روابط میان فردی آنها سطحی و فاقد صمیمیت است.

نظریه بالبی بر دو فرض اساسی استوار است:

  1. اول اینکه مراقبت کننده پذیرا و قابل دسترس (معمولا مادر) باید پایگاه امنی برای کودک باشد.
  2. دوم این است که رابطه پیوند دهنده (یا فقدان آن) درونی می شود و به عنوان یک مدل روانی عمل می کند که روابط دوستی و روابط عاشقانه بر آن بنا می شوند.

سبک دلبستگی، رابطه بین دو نفر است نه صفتی که مادر به کودک اعطا کرده باشد. کودک و مراقبت کننده باید پذیرای یکدیگر باشند و هر یک باید بر رفتار دیگری تاثیر بگذارد.

و ...

فهرست مطالب

نظریه دلبستگی جان بالبی

نظریه بالبی بر دو فرض اساسی استوار است

ماری اینسورث و موقعیت ناآشنا

روان درمانی

انتقاد از نظریه روابط شی

پایان

 

عنوان : نظریه روابط شی بالبی و اینسورث

فرمت : پاورپوینت

حجم : 764 کیلوبایت

تعداد صفحات : 41

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت نظریه روابط شی بالبی و اینسورث

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >