ترجمه مقاله سیستم پشتیبانی تصمیم گیری (DSS) و فناوری اطلاعات

ترجمه مقاله سیستم پشتیبانی تصمیم گیری (DSS) و فناوری اطلاعات
عنوان انگلیسی مقاله: Decision support system and Information Technology
عنوان فارسی مقاله: سیستم پشتیبانی تصمیم گیری و فناوری اطلاعات
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
استفاده از سیستم پشتیبانی تصمیم گیری (DSS) فرایند تصمیم گیری را به تاخیر می اندازد و کاربر را ملزم به پرداخت هزینه ی بکارگیری سیستم می نماید. پیکربندی های موجود سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری، سودآوری سیستم پشتیبانی تصمیم گیری (DSS) را ضمانت نمی کنند. اگر DSS پیام هایی را بوجود می اورد که تصمیم گیرنده می تواند پیش بینی را انجام دهند، ‌ازاینرو هزینه و زمان انتظار به سبب بکارگیری DSS موجه نخواهد بود. این مقاله یک سیستم پشتیبانی تصمیم گیری مجهز به یک مدل مبتنی بر دانش را مطرح می سازد که به تصمیم گیرنده قبل از بکارگیری DSS می گوید که آیا بکارگیری DSS مقرون به صرفه است یا خیر؛ اگر بکارگیری DSS سودآور نباشد،‌ درنتیجه تصمیم گیرنده بایستی تصمیم گیری را بر مبنای قضاوت ذهنی مدیریت محض قرار دهد. مقاله حاضر از یک نمونه عددی برای توضیح کارکرد DSS پیشنهادی استفاده کرده است.
مقدمه
علیرغم توسعه ی ابعاد معنایی و کارامدی سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری (DSS)، علاوه بر پیشرفت های فناورانه در زمینه سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر، ترکیب بندی های موجود این سیستم ها در پشتیبانی از کاربرد مقرون به صرفه آنها ناکام مانده اند. در پی دیدگاه اولیه ی گوری و اسکات مورتون (1971) درمورد یک DSS،‌ ابعاد تکنولوژیکی DSS بطور مستمر بهبود یافته اند. مسیرهای عمده ی این پیشرفت DSS را به روش محاسبه ای در برنامه های کاربردی داده پردازی الکترونیکی (EDP) (Alter, 1980)، رویکرد مبتنی بر دانش یا پردازش نمادین سیستم های خبره (Bonczek et al., 1980)، و معماری سیستم و فرایند توسعه (Keen, 1980; O’Keefe, 1986) مرتبط می سازد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

مطالب مرتبط:


  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >