دانلود پروپوزال بررسی میزان خوردگی و رسوب گذاری شبکه تأمین آب

دانلود پروپوزال بررسی میزان خوردگی و رسوب گذاری شبکه تأمین آب
پروپوزال - پایان نامه کارشناسی ارشد
عنوان کامل: بررسی میزان خوردگی و رسوب گذاری شبکه تامین آب روستاهای جنوب شهرستان دماوند و تعیین عوامل موثر در آن
عنوان انگلیسی: Investigajion on corrosion and fouling of water supply network in the villages south of the city of Damavand and determining the effective factors
دسته: مهندسی محیط زیست (گرایش آب و فاضلاب)
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 18
________________________________________________________
بخشی از پروپوزال:
بیان مسئله
تامین آب شرب سالم و بهداشتی به لحاظ کمی و کیفی یکی از اهداف مهم شرکتهای آبفا و آبفار می باشد . مسلما هر گونه خدشه بر این موضوع می تواند برای مسئولان و متولیان امر به عنوان یک چالش و دغدغه به حساب آید . در این راستا هرگونه عوامل طبیعی که به صورت درجا یا نابرجا ایجاد اشکال در  سیستم تامین کمی و کیفی شرب گردد می توانند با حساسیت مورد بررسی قرار گیرد .وجود شرایط خاص  طبیعی  در برخی مناطق و آمیختگی آن با ویژگیهایی هیدرولوژیکی موجب تاثیرات منفی بروضعیت کمی و کیفی منابع آب شرب می شود که تشکیل برخی رسوب ها در مجاری شبکه ها ، لوله های جدار چاه ها و خطوط انتقال ، مخازن و شبکه های توزیع موجب گردیده که نه تنها از ابعاد کمی و شرایط هیدروشیمیایی منابع آب شرب دچار خلل و نقصان گردد بلکه عوارض جانبی دیگر نیز بر تاسیسات سیستم های تامین آب از جمله لوله های جدار و خطوط انتقال بر جای گذارد که از آن به عنوان خوردگی اولیه این تاسیسات یاد می گردد . این پژوهش سعی بر آن دارد ضمن بررسی نقش عوامل هیدروژئوشیمیایی موثر در تشکیل رسوبات داخل جدار لوله ها و خطوط انتقال و نقش اولیه آنها در امکان خوردگی تاسیسات این موضوع رادر 10 حلقه چاه مربوط به روستاهای جنوب شهرستان دماوند مورد بررسی و کنکاش قرار دهد تا بتوان از این رهگذر با شناخت این عوامل رسوبزا و خورنده راهکارهای مناسبی نسبت به کاهش اثرات خوردگی ورسوبگذاری اقدام نمود.
د - اهمیت و ضرورت انجام تحقیق (شامل اختلاف نظرها و خلاءهای تحقیقاتی موجود، میزان نیاز به موضوع، فواید احتمالی نظری و عملی آن و همچنین مواد، روش و یا فرآیند تحقیقی احتمالاً جدیدی که در این تحقیق مورد استفاده قرار می‏گیرد:
عدم درک و شناخت صحیح از عوامل رخداد و منشا تولید رسوب و خوردگی و ارتباط قطعی آن به عوامل ثانویه این شبهه را بوجود می آورد که روشهای معرفی شده و به کار گرفته شده جهت رفع کاهش رسوب دهی از کارایی لازم برخوردار نبوده و ارتباط هرگونه خوردگی را به عوامل ثانویه ای همچون وجود کلر ناشی از کلر زنی شبکه های آب غیر معقول خواهد بود . بنابراین با این پژوهش ضمن نقش و تاثیر عوامل درجا که همان عامل هیدروشیمیایی می باشد در تشکیل رسوب و خوردگی راهکارهای کاربردی منطبق بر شرایط مطروحه ارائه خواهد شد . در نهایت انتظار آن است که این پژوهش به یک روش مبنایی و استاندارد  جهت  تعیین میزان رسوبات و خوردگی های موجود در خطوط انتقال در لوله های جدار و خطوط انتقال شبکه تامین آب روستاهای جنوب شهرستان دماوند دست یابدو راهکارهای مناسبی  در رفع این معضل ارائه گردد . 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

3 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۴:۲۸:۰۰
    Great article. I am facing many of these issues as well..

       watkinskdlcdyiqlk.snack.ws در ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۱۸:۰۲:۴۸
    First off I want to say terrific blog! I had a quick question in which I'd like to ask if you don't mind.
    I was curious to find out how you center yourself and clear your thoughts prior to writing.
    I have had a tough time clearing my thoughts in getting my ideas out there.

    I truly do take pleasure in writing but it just seems like the first 10
    to 15 minutes are generally wasted just trying to figure out how to begin.
    Any suggestions or tips? Cheers!

       How much does it cost to lengthen your legs? در ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۳:۲۸:۵۶
    I am curious to find out what blog platform you are using?
    I'm experiencing some small security problems with my latest blog and I'd like to find something more risk-free.
    Do you have any suggestions?


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >