دانلود متن ترجمه سم شناسی کبد (ترجمه کازارت)

دانلود متن ترجمه سم شناسی کبد (ترجمه کازارت)

دانلود متن ترجمه سم شناسی کبد (ترجمه کازارت)

-

کبد ،ارگان اصلی  مواد شیمیایی اگزوژن  است  که  مواد در آن  متابولیزه و در نهایت دفع می­شوند.  به عنوان یک نتیجه، سلول­های کبدی در معرض غلظت قابل توجهی از این مواد شیمیایی  هستند که می تواند منجر به اختلال عملکرد کبد، آسیب سلول و حتی نقص عضوشود. اگریک ماده شیمیایی صنعتی، به عنوان مثال تتراکلریدکربن،بروموبنزن ویا کلریدوینیل بعنوان hepatotoxicant شناخته شده­اند.می­توان با کوتاه کردن مدتت مواجهه و استفاده از وسایل حفاظتی شخصی و جایگزینی ترکیبی با سمیت کمتر اثرات و سمیت آنها را کاهش داد.در صنعت داروسازی اثرات سوءء بر روی کبد یکی از مدارک و دلایل قطع ادامه داروهاست. به علاوه سمیت کبدی شناخته شده در طول فاز  postmarketing یکی از دلایل اصلیی  خروج

مواد از بازار است.مثل اریترومایسین و فکسوفتادین (سمیت قلبی شدید ایحاد می کند)  یا گریب فروت با فکسوفتادین،داروی troglitazone (که ضد دیابت هست) ابتدا داروی مناسبی بود ولی پس ازمدتی افراد دچار اختلالات کبدی شدند که از بازار جمع آوری شدند.(100 نفر در 22 میلیون نفر).

بسیاری از داروها پایه گیاهی دارند ولی چندان بی خطرنیستند.مثل وین بلاستین و وین کریستین که داروهای ضد سرطان هستند.

عصاره ها مخلوطی از ترکیبات مختلف است که در گیاه وجود دارد و در این حالت کبد با غلظتی از مواد مواجه می شود چنانچه خود گیاه مصرف می شد این مشکلات بوجود نمی آمد.توانایی و ظرفیت فعالیت کبد مشخص است و بیشتر از آن برایش قابل تحمل نیست.بسیاری از مشکلات کبدی به همین فرآورده های گیاهی و مکمل هایی است که به مواد غذایی افزوده می شود.(مثل نیتروزآمین ها و و نیترات ها در فرآورده های گوشتی از جمله سوسیس و کالباس)

مطالعه و بررسی هپاتوسیت ها می توانند برداشتی از تمام سلول های بدن را به دست دهد (کاردیوسیت ها،سلول های عصبی و...). در سم شناسی دو مبحث سم زدایی (detoxication)  سم زایی (toxicant) برای ما از اهمیت زیادی فوق العادی برخوردارست.هردو این اعمال در کبد بهه خوبی انجام می­شود. کبد اولین محلی است که xinobiotic  ­ها وارد آن می شوند.(سایرموادی که در ابتدا وارد کبد نمی­شوند پس از یک گردش خون به کبد می­رسند) زینوبیوتیک ها می توانند کبد را تحت تآثیر قرار دهند و یا اثرات سمی آنها در کبد کمترشود.

خرید و دانلود محصول

 

 


 


  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >