دانلود جلبک ها

دانلود جلبک ها

جلبک ها

جلبک ها

دسته: زیست شناسی

فرمت فایل: doc
حجم فایل: 34 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 23

جلبک ها جلبک ها گروه متنوعی هستند که تک سلولی هایی به اندازه کمتر از یک چند هزارم سانتی متر تا ارگانیسم های غول پیکری به طول ده ها متر را شامل می شوند آنها بخش عمده ای از زنجیره غذایی دریایی را تشکیل می دهند اما این بدان معنی نیست که جلبک ها صرفا به موقعیت شان به عنوان غذا بسنده کرده اند

قیمت فایل فقط 5,500 تومان

خرید

جلبک ها:

 

جلبک ها گروه متنوعی هستند که تک سلولی هایی به اندازه کمتر از یک چند هزارم سانتی متر تا ارگانیسم های غول پیکری به طول ده ها متر را شامل می شوند. آنها بخش عمده ای از زنجیره غذایی دریایی را تشکیل می دهند . اما این بدان معنی نیست که

 

جلبک ها صرفا به موقعیت شان به عنوان غذا بسنده کرده اند .

 

شمار معینی از جلبک های میکروسکوپی وجود دارند که به طور فعال سم ترشح می کنند . پژوهش های اخیر نشان می دهد که سم جلبک ها علاوه بر تدافعی بودن دارای نقش تهاجمی نیز هست .

 

الف- اسکوگارد –زیست شناس دریایی انستیتوی علوم دریایی بارسلونا  و  پیر جوئل هانسن  از  prymnes  دانشگاه  کپنهاگ شواهد محکمی به دست آورده اندکه سم جلبک میکروسکوپی احتمالا منجر به دور کردن رقیبان می شود و حتی به جلبک ها در پیدا کردن غذا parvum کمک می کند.

 

زیس شناسان دریایی مدت ها معتقد بودند که سم جلبک ها  شکارچیان مانند  ماهی ها و سخت پوستان را  فراری می دهد .  تا پیش از این کاملا مشخص شده بود که  وقتی بر جمعیت  جلبک ها  به سرعت  افزوده می شود  تراکم  شکوفه های سمی  آنها  می تواند کشت آبی یک منطقه را به کلی از بین ببرد یا به عبارتی دیگر در رستوران های دریایی را  تخته  که یک  منبع غنی  از شکوفه های سمی است  مانند گیاهان فتوسنتزparvum P  . کند .

 

اما از سویی دیگر بسیاری از رفتار های جانوری را نیز دارا است. این موجود شکارش را  قورت می دهد . آهسته  به طرف  سایرمیکرو ارگانیسم ها می رود و آنها را می بلعد. اما این روش تنها در مورد شکارهای غیر متحرک خوب جواب می دهد.

قیمت فایل فقط 5,500 تومان

خرید

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >