دانلود مقاله تحقیق آجر شیشه‌ای با فرمت پاورپوینت

دانلود مقاله تحقیق آجر شیشه‌ای با فرمت پاورپوینت

 

پاورپوینت آجر شیشه‌ای

آجر شیشه‌ای (Glass Brick)
برای ایجاد فضایی با رنگ خاص می‌توان بر اساس سلیقه از آجر‌های رنگی استفاده کرد. آجر شیشه‌ای نوعی از آجر‌هاست که برای جلوگیری از عبور نور نیز طراحی شده و طبق نیاز مشتری در رنگ‌های متنوع عرضه می‌شو‌د. به دلیل اینکه فضای عمومی ساختمان نیاز به نور زیادی دارد و شیشه بخاطر عدم استقامت در برابر عوامل محیطی و قابلیت انتقال صوت و حرارت برای این گونه فضاها مناسب نیست‌، استفاده از آجر شیشه‌ای در عین حال که نور را منتقل می‌کند‌، بسیاری از خصوصیات یک دیوار آجری محکم را نیز دارا است.
مزایای استفاده از  آجر شیشه‌ای
‌آجر شیشه‌ای یا همان بلوک شیشه‌ای،‌ به عنوان یکی از المان‌های اصلی معماری ساختمان در جهان است. که این قطعات جدای از‌ جنبه‌های تزئینی، کاربردهای بسیاری دارند. برای اتصال آنها معمولاً از ملات یا چسب به همراه اسپیسر یا جدا کننده استفاده می‌شود و بیشتر برای تامین نور طبیعی ساختمان توسط دیوارها کاربرد دارند. امروزه در معماری روز جهان، آجر شیشه‌ای نقش ویژه‌ای را ایفا می‌نماید و مهندسان و طراحان و آرشیتکت‌های معتبر بین المللی از این محصول در راستای ایجاد فضاهای دکوراتیو استفاده می‌نمایند. از مهمترین ویژگی‌های آجرهای شیشه‌ای می‌توان به عایق بودن صوتی و حرارتی مناسب، تامین نور داخلی ساختمان به نحو مطلوب با نور روز، تنوع در طرح و رنگ، قابل استفاده در پارتیشن‌، نمای بیرونی و داخلی ساختمان‌های تجاری و مسکونی و ایجاد فضای خصوصی امن و … اشاره کرد. از نظر مقاومت فشاری نزدیک‌ ۷ برابر محکم‌تر از بلوک سیمانی و ۴ برابر از آجر محکم‌تر است. از نظر عایق بودن، ۱۰۰٪ عایق گرما، سرما و رطوبت و۹۹٪ عایق صوتی است.
بلوک یا آجر شیشه‌ای دوجداره، شیشه قالبی وکیوم شده با ضخامت ۸ سانتیمتر است که فضای داخلی آن خلاء است. این بلوک‌ها در برابر سرما و گرما عایق هستند و نور را از خود عبور می‌دهند و می‌توانند در دکوراسیون داخلی خانه و پارتیشن‌بندی به کار روند.

 

جهت دانلود توضیحات کامل اینجا کلیک نمایید

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >