پاورپوینت اختلال وسواس کندن پوست

پاورپوینت اختلال وسواس کندن پوست

پاورپوینت اختلال وسواس کندن پوست

پاورپوینت اختلال وسواس کندن پوست دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 1410 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 42

پاورپوینت اختلال وسواس کندن پوست شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 8,800 تومان

خرید

پاورپوینت اختلال وسواس کندن پوست

 

پاورپوینت اختلال وسواس کندن پوست شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

اختلال پوست کندن(Skin Picking Disorder) یا excoriation عبارت است از میل و هوس شدید و مکرر برای کندن پوست خود، تا جایی که باعث آسیب رسیدن به پوست و گوشت می‌شود.

این اختلال در DSM-5 به عنوان یک اختلال مجزا مطرح شده است. اختلال پوست کندن با اختلال‌هایی مانند OCD، اختلال مو کندن (تریکوتیلومینیا) و اختلال افسردگی عمده همایندی(Comorbidity) دارد.

افرادی که گرفتار این اختلال هستند، روزانه دست‌کم یک ساعت صرف پوست‌کندن، فکر کردن به آن و مقاومت در برابر میل به پوست کندن می‌کنند.

این اختلال در 4/1 درصد جمعیت به چشم می‌خورد و زنان چند برابر بیشتر از مردان به این اختلال مبتلا هستند. شروع آن معمولا در دوره نوجوانی و همراه با آغاز بلوغ یا پس از آن است و غالبا با یک مشکل پوستی مانند آکنه یا جوش شروع می‌شود.

دانش‌آموزانی که درگیر این اختلال هستند از مشکلات تحصیلی و ناتوانی در اجرای مسئولیت‌های مدرسه یا مطالعه کردن بر اثر پوست کندن در کارشان حکایت می‌کنند.

این اختلال معمولا با اختلال‌های دیگری مانند وسواس فکری ـ عملی، وسواس موکنی (اختلال کندن مو) و نیز اختلال افسردگی شدید همراه است.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

معیارهای DSM-5 برای اختلال پوست کنی

علل اختلال پوست کندن

شیوع اختلال پوست کندن

درمان

دارو درمانی

رفتار درمانی

پایان

 

عنوان : اختلال وسواس کندن پوست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.37 مگابایت

تعداد صفحات : 42

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت اختلال وسواس کندن پوست

برچسب ها : پاورپوینت اختلال وسواس کندن پوست , پاورپوینت اختلال وسواس کندن پوست , دانلود پاورپوینت اختلال وسواس کندن پوست , دانلود اختلال وسواس کندن پوست , اختلال وسواس کندن پوست , تحقیق اختلال وسواس کندن پوست , دانلود تحقیق اختلال وسواس کندن پوست , پروژه اختلال وسواس کندن پوست , دانلود پروژه اختلال وسواس کندن پوست , روانشناسی , دانلود پاورپوینت , دانلود روانشناسی , دانلود پاورپوینت روانشناسی

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >