پاورپوینت اختلال شخصیت نمایشی

پاورپوینت اختلال شخصیت نمایشی

پاورپوینت اختلال شخصیت نمایشی

پاورپوینت اختلال شخصیت نمایشی دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 1086 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 59

پاورپوینت اختلال شخصیت نمایشی شامل 59 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 9,800 تومان

خرید

پاورپوینت اختلال شخصیت نمایشی

 

پاورپوینت اختلال شخصیت نمایشی شامل 59 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

این بیماری، یک بیماری روانشناختی است که که فرد مبتلا به آن به دنبال جلب توجه دیگران و خودنمایی است.

شاید در یک میهمانی یا مکان عمومی با فردی مواجه شوید که برای جلب توجه دست به کارهای غیرعادی زده است

مثلا لباس های عجیب و غریب پوشیده، آرایش زننده ای دارد یا با صدای کارتونی و فیلمی صحبت می کند... خلاصه سعی دارد به هر شیوه ای دیگران را شیفته خود کند.
 برای این بیماران «دنیا تماما صحنه است» زیر آن مانند «ستاره سینما» در روابط با اشخاص نقش بازی می‌کنند.

در برخود با این افراد «صحبتهای پر آب و تاب و جلب توجه کننده» مکررا دیده می‌شود. آنها هر چیزی را مهمتر از آنچه که واقعا هست، جلوه می‌دهند. رفتار بیمار در هر دو جنس «اغواگرانه و نمایشی» است، بخصوص از لحاظ جنسی اهل «لاس زدن و عشوه کردن» هستند، بویژه زنان که ممکن است بصورت اغوا کننده‌ای «لباس بپوشند، رفتار کنند یا خود را آرایش نمایند».

این بیماران همچنین ممکن است برای جلب توجه «ژست‌های تهدید» و «خودکشیهای نمایشی» یا «بیماریهای جلب توجه کننده» را داشته باشند. 
افراد مبتلا به اختلال شخصیت نمایشی یا هیستریونیک (Histrionicc) سابقه طولانی جلب توجه و رفتارهای نمایشی یا پرزرق و برق دارند و در ظاهر جذاب، گرم، صمیمی و معاشرتی هستند.

واژه هیستریونیک از واژه یونانی هیستری (Hysteria) به معنی رحم گرفته شده است. هیستری که یکی از واژه های کهنه روانپزشکی است، برای بیماری هایی به کار برده می شود که در آن علل هیجانی و نشانه های عاطفی به یک نشانه جسمانی تبدیل می شوند.

در بسیاری از موارد نشانه جسمانی بیانگر احساس بیمار به صورت نمادین یا سمبولیک تلقی می شود. 
 آیا این اعمال جزیی از اختلال های شخصیتی محسوب می شوند؟ این اشخاص واقعا چه اهدافی را دنبال می کنند و چرا چنین صفاتی در آنها پدیدار شده است؟

ویژگی اصلی اختلال شخصیت نمایشی، رفتار توجه طلبانه و هیجان پذیری مفرط و فراگیر است. این الگو در اوایل بزرگسالی آغاز و در زمینه های گوناگون ظاهر می شود.

راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات ذهنی چاپ چهارم تجدید نظر شده DSM-IV-TR اختلال شخصیت نمایشی را چنین شرح می دهد: 
یک الگوی فراگیر هیجان پذیری و توجه طلبی که از اوایل بزرگسالی آغاز شده و در زمینه های گوناگون دست کم با پنج مورد (یا بیشتر) از موارد زیر مشخص می شود... 

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

ملاکهای تشخیص اختلال نمایشی

چشم انداز ابعادی 
چشم انداز رفتاری
همه گیر شناسی
ویژگیها و اختلالهای همراه
ویژگیهای خاص وابسته به فرهنگ، سن و جنسیت
تشخیص افتراقی
درمان 
پایان

عنوان : اختلال شخصیت نمایشی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.06 مگابایت

تعداد صفحات : 59

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت اختلال شخصیت نمایشی

برچسب ها : پاورپوینت اختلال شخصیت نمایشی , پاورپوینت اختلال شخصیت نمایشی , دانلود پاورپوینت اختلال شخصیت نمایشی , پاورپوینت اختلال شخصیت هیستریونیک , دانلود پاورپوینت اختلال شخصیت هیستریونیک , دانلود اختلال شخصیت نمایشی , اختلال شخصیت نمایشی , تحقیق اختلال شخصیت نمایشی , دانلود تحقیق اختلال شخصیت نمایشی , پروژه اختلال شخصیت نمایشی , دانلود پروژه اختلال شخصیت نمایشی , روانشناسی , دانلود پاورپوینت , دان

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >