مبانی نظری فشار روانی والدگری، کودکان با نیازهای ویژه

مبانی نظری فشار روانی والدگری، کودکان با نیازهای ویژه

مبانی نظری فشار روانی والدگری، کودکان با نیازهای ویژه

مبانی نظری فشار روانی والدگری، کودکان با نیازهای ویژه دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 90 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 44

مبانی نظری فشار روانی والدگری، کودکان با نیازهای ویژه

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

مبانی نظری فشار روانی والدگری، کودکان با نیازهای ویژه

 

 

توضیحات: 44صفحه فارسی (word)

 

با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پایان نامه

 

خلاصه ای از کار:

مقدمه

در تمام جوامع والدین در مسیر پرورش کودکان خود با یک سری مسائل و فشارها مانند مسائل و مشکلات مالی، تربیتی، رفتاری، تحصیلی و... مواجه هستند که در تجربه ی فشار روانی یا پریشانی آنها دخیل است. اما پیش از تعریف فشار روانی والدگری باید به تعریف فشار روانی بپردازیم:

تعریف فشار روانی

واژه ی فشار روانی آنطور که در محاوره به کار می رود، به یک احساس ذهنی از دستپاچگی توسط نیازهای مختلف اشاره دارد. اگر چه این نیازها همیشه همپوشانی زمانی ندارند، از یک لحظه به بعد ذهن ما آن را اینگونه احساس می کند. کاربرد مستقیم تمرین ذهن آگاهی به عنوان وسیله ای برای مدیریت استرس در این ویژگی نهفته است (آگی، دانوف-برگ و گرنت، 2009).

................

تعریف فشار روانی والدگری

امروزه والدین با انواع فشار روانی در زندگی روزمره مواجه هستند که این فشار روانی بر انجام وظایف والدینی و روابط و تعاملات بین

.............

عوامل فشارزای والدینی

بلسکی (1993) بیان می کند که پژوهشگران عوامل فشارزای والدینی را به دو قلمرو گسترده، الف) عوامل درون خانوادگی و ب) عوامل برون خانوادگی طبقه بندی می کنند. الف) عوامل درون خانوادگی؛ شامل خصوصیات کودک

..............

پیامدهای فشار روانی

پیامدهای فشار روانی به طور کلی به سه دسته؛ الف) پیامدهای جسمانی، ب)پیامدهای هیجانی و رفتاری و ج)پیامدهای شناختی تقسیم می شوند.

الف) پیامدهای جسمانی: پیامدهای جسمانی فشار روانی بسیار گسترده بوده و در افراد مختلف به

...............

ب) پیامدهای هیجانی و رفتاری: اختلال های جسمانی و تغییرات انتقال یافته از فشار روانی نشان دهنده کامل فشار روانی نمی باشد، بلکه فشار روانی می تواند پیامدهای هیجانی و رفتاری را نیز به دنبال داشته باشد. برهم و کاسین (1993)

..............

ج) پیامدهای شناختی: دویل (2003) چنین بیان می کند که پاسخ های شناختی نیز تحت تأثیر فشار روانی قرار می گیرد که اغلب می تواند الگوی تفکر شخص

..........

والدین و خانواده دارای کودک با نیازهای ویژه

خانواده ی فردی با نیازهای ویژه، تحت تأثیر فشارهای مختلفی قرار دارند که شامل تغییر در ساختار خانواده و نقش ها، عدم توانایی کنترل روی جریانات عادی زندگی، عدم اطلاع در مورد مراقبت ها، جدایی از افراد مورد علاقه

..............

احساسات والدین درباره کودک با نیازهای ویژه

کامینگز (1976)، برادشو و لاتون (1978) و بردن (1980؛ البرزی و بشاش (1375) نشان دادند که خانواده های کودکان معلول

.............

نقش والدین در بهبود کودک

بدون همکاری و درک والدین از ناتوانی یادگیری کودک، موفقیتی حاصل نمی شود. به عنوان مثال یکی از بهترین شیوه های بهبود خواندن در مدرسه، تشویق کودک به خواندن و فراهم کردن فرصت

 

ادامه مطلب

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >