پاورپوینت نظریه روابط شی مارگارت ماهلر

پاورپوینت نظریه روابط شی مارگارت ماهلر

پاورپوینت نظریه روابط شی مارگارت ماهلر

پاورپوینت نظریه روابط شی مارگارت ماهلر دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 647 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 40

پاورپوینت نظریه روابط شی مارگارت ماهلر شامل 40 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 8,800 تومان

خرید

پاورپوینت نظریه روابط شی مارگارت ماهلر

 

پاورپوینت نظریه روابط شی مارگارت ماهلر شامل 40 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

مارگارت ماهلر عمدتا به تولد روان شناختی فرد که در ۳ سال اول زندگی صورت می گیرد؛ پرداخت. زمانی که کودک به تدریج از امنیت به نفع استقلال دست می کشد.

از نظر ماهلر، تولد روان شناختی فرد ظرف مدت چند هفته اول زندگی پس از تولد آغاز می شود و طی ۳ سال بعد یا قدری بیشتر، ادامه می یابد. منظور ماهلر از تولد روان شناختی این بود که کودک فرد مجزایی از مراقبت کننده اصلی خود می شود و سرانجام به احساس هویت می انجامد. کودک برای دستیابی به تولد روان شناختی یا تفرد، سه مرحله اصلی رشد و چهار زیر مرحله را می گذراند.

مرحله اوتیسمی autistic stage

اولین مرحله اصلی رشد، اوتیسم بهنجار است که از تولد تا حدود ۲ ماهگی ادامه دارد. ماهلر (۱۹۶۷) برای توصیف مرحله اوتیسم بهنجار از قیاس فروید اقتباس نمود که تولد روان شناختی را با تخم پرنده تبدیل نشده به جوجه مقایسه کرد. نوزادان از قدرت مطلق برخوردارند، زیرا مانند پرنده ای که از تخم خارج نشده، نیازهای آنها به طور خودکار بدون اینکه مجبور باشند تلاشی کنند، برآورده می شوند. ماهلر برخلاف کلاین که نوزاد را وحشت زده در نظر داشت، به دوره های نسبتا طولانی خواب و فقدان تنش در نوزاد اشاره کرد. او معتقد بود که این مرحله، دوره خودشیفتگی کامل اولیه است که طی آن کودک از هیچ فرد دیگری آگاه نیست. او اوتیسم بهنجار را مرحله «بی شیئی» نامید، دوره ای که کودک به طور طبیعی پستان مادر را جستجو می کند. او با نظر کلاین مخالف بود که کودکان پستان خوب و اشیای دیگر را در من Ego  جذب می کنند.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
سه مرحله اصلی رشد
مرحله اوتیسمی autistic stage
همزیستی symbiosis
جدایی – تفرد
نتیجه گیری
پایان

 

عنوان : نظریه روابط شی مارگارت ماهلر

فرمت : پاورپوینت

حجم : 648 کیلوبایت

تعداد صفحات : 40

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت نظریه روابط شی مارگارت ماهلر

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       Vicky در ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۷:۱۳:۰۸
    I'm gone to inform my little brother, that he should also pay a quick visit this website
    on regular basis to get updated from most up-to-date news.


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >