پاورپوینت درمان شناختی ارون تی بک

پاورپوینت درمان شناختی ارون تی بک

پاورپوینت درمان شناختی ارون تی بک

پاورپوینت درمان شناختی ارون تی بک دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 542 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 32

پاورپوینت درمان شناختی ارون تی بک شامل 32 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 8,800 تومان

خرید

پاورپوینت درمان شناختی ارون تی بک

 

پاورپوینت درمان شناختی ارون تی بک شامل 32 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

یکی از بانفوذترین نظریه پردازان افسردگی ارون تی بک (- ۱۹۲۱) است که از خاستگاه روان کاوی، پیشگام درمان شناختی شد. بک در خلال ۴۰ سال گذشته، نوعی نظام روان درمانی را به وجود آورد که درمان شناختی نامیده می شود.

افسردگی با حالتهای تفکر متفاوتی ارتباط دارد. اندیشه پردازی اساسی در افسردگی سه موضوع را در بر دارد که بک (۱۹۷۰) آنها را مثلث شناختی می نامد: (۱) رویدادها به صورت منفی تعبیر می شوند، (۲) افراد افسرده خود را دوست ندارند، و (۳) آینده به صورت منفی ارزیابی می شود. بک این عقاید اساسی را بسیار مطلق، گسترده و افراطی یا بسیار اختیاری می داند.

این مثلث شناختی موجب خودگویی های ناسازگارانه یا احتمال تصورات دیداری می شوند که درمانجویان آنها را به صورت افکار خودکار تجربه می کنند. بخش عمده درمان شناختی بر این محور قرار دارد که به درمانجویان کمک می شود تا تفکر خودکار را کاوش کنند و در نهایت، شناخت های معیوب را با آزمودن آنها به صورت منطقی و تجربی ارزیابی مجدد کنند.

وجوه اشتراک بک با الیس:

۱- بک و الیس هر دو ابتدا در مکتب روان کاوی آموزش دیدند و هنگامی که نسبت به نظریه ی بالینی و نتایج روان کاوی احساس نارضایتی کردند، به روان درمانی شناختی روی آوردند. ۲- بک و الیس هدف مشترکی دارند و ان این است که به درمانجویان کمک کنند تا از شناخت های ناسازگارانه آگاه شوند، تاثیر مخرب این گونه شناخت ها را تشخیص دهند و آنها را با الگوهای فکر مناسب تر و ناسازگارانه تر عوض کنند. ۳- هر دوی آنها، همانند همه ی رفتارگرایان شناختی، از لحاظ انتخاب فن، التقاطی و از لحاظ بازنگری، تجربی هستند. ۴- هر دو نوع درمان شناختی، مشکل گرا، رهنمودی، و روانی – آموزشی هستند. ۵- هم درمان شناختی بک و هم درمان منطقی – عاطفی الیس، تکلیف خانه را عنصر مهم و ضروری درمان می دانند.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
وجوه اشتراک بک با الیس
نظریه ی شناختی آسیب شناسی روانی
نظریه ی شناختی فرایندهای درمان
پایان

 

عنوان : درمان شناختی ارون تی بک

فرمت : پاورپوینت

حجم : 544 کیلوبایت

تعداد صفحات : 32

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت درمان شناختی ارون تی بک

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >