پاورپوینت نظریه های شرطی سازی

پاورپوینت نظریه های شرطی سازی

پاورپوینت نظریه های شرطی سازی

پاورپوینت نظریه های شرطی سازی دسته: روان شناسی

پاورپوینت نظریه های شرطی سازی

 

پاورپوینت نظریه های شرطی سازی شامل 50 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

شرطی شدن کلاسیک چسیت؟

یادگیری از طریق متداعی شدن محرک خنثی با محرکی معنادار و کسب توانایی فراخوانی پاسخ مشابه.  بعنوان مثال : پدری بچه اش را برای قدم زدن بیرون می برد بچه دستش را دراز می کند تا گلی صورتی را بگیرد اما زنبوری که روی آن گل نشسته او را نیش میزند .روز بعد مادرش چند گل صورتی می آورد تا بچه بو کند ا و به محض دیدن گل صورتی زیر گریه میزند.

ترس این بچه از دیدن گل صورتی فرایند یادگیری از طریق شرطی شدن کلاسیک را نشان میدهد که در آن محرکی خنثی (گل) با محرکی بااهمیت (درد نیش زنبور) متداعی می شود و ظرفیت فراخوانی پاسخی مشابه (ترس) را کسب می کند.(همان)

پاولف در آزمایشاتش پودر گوشت در دهان سگ می ریخت و این کار باعث ترشح بزاق در سگ می شد . پاولف متوجه شد پودر گوشت تنها محرکی نبود که موجب ترشح بزاق سگ می شد. سگ در پاسخ به دیگر محرکهای متداعی شده با غذا مثل رویت ظرف غذا، رویت شخصی که برایش غذا می آورد و صدای بسته شدن در اتاق هنگام آورده شدن غذا نیز بزاق ترشح می کرد. پاولف متوجه شد تداعی این منظره ها و صداها با غذا در سگ نوع مهمی از یادگیری است که بعدا شرطی شدن کلاسیک نامیده شد.

محرک غیر شرطی محرکی است که بدون نیاز به یادگیری قبلی، پاسخ تولید می کند. غذا در آزمایشات پاولف ، محرک غیرشرطی بود.

پاسخ غیرشرطی هم پاسخی آموختهنشده است که بصورت خودکار به محرک غیرشرطی داده می شود. در آزمایش پاولف بزاقی که از دهان سگ در پاسخ به غذا ترشح می شد، پاسخ غیرشرطی بود.

در مرد آن بچه و گل صورتی، گریه کردن بچه هنگام نیش خوردنربطی به یادگیری و تجربه قبلی او نداشت. گریه او آموخته نشده و خودکار بود. نیش زنبور محرک غیرشرطی و گریه بچه، پاسخ غیرشرطی بود.

در شرطی شدن کلاسیک ، محرک شرطی، محرکی است که قبلا خنثی بوده است ولی پس از متداعی شدن با محرک غیر شرطی میتواند پاسخ شرطی را فرا بخواند.

پاسخ شرطی، پاسخی آموخته شده به محرک شرطی است که پس از جفت شدن محرک شرطی و محرک غیرشرطی داده می شود.

پاولف در بررسی پاسخ سگ با محرکهایی که با پودر گوشت متداعی می شوند، قبل از دادن پودر گوشت به سگ زنگی را به صدا در می آورد. تا قبل از آن صدای زنگ تاثیر خاصی روی سگ نداشت . سگ شروع میکرد به متداعی کردن صدای زنگ با غذا و وقتی صدای زنگ را میشنید بزاق ترشح میکرد. زنگ، محرک شرطی (آموخته شده) میشد و بزاق، پاسخ شرطی. در مود آن بچه، گل همان((زنگ)) یا محرک شرطی بود و گریه پس از جفت شدن نیش زنبور (محرک غیرشرطی) و گل(محرک شرطی)،پاسخ شرطی.

و ...

 

فهرست مطالب

شرطی شدن کلاسیک چسیت؟

 شرطی شدن در سطح بالاتر

تعمیم و تمیز محرک

شرطی شدن کلاسیک انسانها

اندیشه های نظری عمده ثرندایک

پیوند گرایی

گزینش و پیوند

قانون اثر

 تاثیر ثرندایک بر آموزش و پرورش

روش آموزشی ثرندایک

خدمات ثرندایک

انتقادات از نظریه ثرندایک

نظریه شرطی سازی کنشگر اسکینر

رفتار پاسخگر و رفتار کنشگر

اصول شرطی شدن کنشگر

جعبه اسکینر

خاموشی در نظریه کنشگر

بازگشت خود بخودی در نظریه شرطی سازی کنشگر

رفتار خرافی در نظریه شرطی سازی کنشگر

تقویت کننده های مثبت و منفی

پایان

 

عنوان : نظریه های شرطی سازی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 740 کیلوبایت

تعداد صفحات : 50

 

ادامه مطلب

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >