مبانی نظری کارکرد خانواده

مبانی نظری کارکرد خانواده

مبانی نظری کارکرد خانوادهدسته: علوم انسانی 
بازدید: 2 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 100 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 37 

مبانی نظری کارکرد خانواده (فصل دوم تحقیق)

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

مبانی نظری کارکرد خانواده (فصل دوم تحقیق)

 

 

 

مشخصات این متغیر:

 

منابع: دارد

 

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

 

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

 

 

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

 

تعاریف و مفاهیم کارکرد خانواده 

نمای تاریخی لغت خانواده بسیار قدیمی است. خانواده از لغت فامیلیا[1] مشتق شده است) 100تا 300 بعد از میلاد)كه به همه افراد یك خانواده اعم از خویشاوندان، غیرخویشاوندان، مستخدمان، برده­ها و كارگران نسبت داده می­شود. سپس در نتیجه رشد طبقه متوسط یا سرمایه­داری خانواده محدودتر به وجود آمد (1215 تا1600بعد از میلاد (اعضای خانواده ملزم می­شدند كه در منافع اقتصادی، اجتماعی و عاطفی خانواده سهیم باشند. در اوایل قرن بیستم، خانواده به عنوان یك واحد اقتصادی وابسته به یكدیگر كه همه افراد در آن شركت داشتند، تعریف شد (جبك[2] 1997؛ شیبانی، 1383).   

کارکردخانواده از نظر رویکرد ساختاری، نظریه­ای کاربردی است بنیانگذار اصلی این نهضت سالوادورمینوچین  است. یکی از فرضیه­های مهم آن این است که هر خانواده یک ساختار دارد این ساختار زمانی که خانواده در شرایط واقعی قرار داشته باشد شناخته می­شود. ساختار عبارت است: از مجموعه­ی رفتار و نقش­هایی که اعضای خانواده از طریق آن به هم مرتبط­اند. در رویکرد ساختاری، خانواده به عنوان یک کل مطرح می­شود و تعاملات بین زیر مجموعه­ها مورد توجه قرار می­گیرد (مینوچین،1381).

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >