عنوان انگلیسی مقاله: Impact of Organizational Commitment and Organizational Citizenship Behavior on Turnover Intentions of Call Center Personnel in Pakistan
عنوان فارسی مقاله: تأثیر تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی روی قصد جابجایی پرسنل مرکز تلفن در کشور پاکستان
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله به بررسی تأثیر تعهد سازمانی و رفتار شهروندی بر قصد جابجایی کارکنان پرسنل مرکز تلفن در پاکستان می پردازد. داده ها از 114 پاسخ دهنده برای اندازه گیری تاثیر دو عامل بر روی قصد جابجایی مورد استفاده قرار گرفت. همبستگی و رگرسیون برای تحلیل رابطه قصد جابجایی با تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از مطالعه نشان داد که قصد جابجایی پرسنل مرکز تلفن در سازمانی بستگی دارد به تعهد سازمانی کارکنان داشته اما رفتار شهروندی بر قصد جابجایی پرسنل مرکز تلفن تاثیر قابل توجهی ندارد. نتایج در مورد فرهنگ های جمعی پاکستان و کاربردهای سیاسی برای مدیران، بحث می نماید.
مقدمه
حفظ و جذب کارکنان در مراکز تلفن، چالش بزرگی است. میانگین جابجایی ها به طور متوسط در هر سال بین 35 و 50 درصد است. هزینه های انسانی شامل استرس شغلی و فرسودگی شغلی از پرسنل مرکز تلفن به خوبی دلیل بر این ادعاست.
جابجایی پرسنل مرکز تلفن هزینه عملیات کسب و کار را افزایش میدهد. یک سوم از پرسنل مراکز تلفن کمتر از یک سال سابقه کار دارند. اگر اختیارات بالا و نظارت پایین وجود داشته باشد نسبت جابجایی 9٪ است. درحالی که نتایج نظارت بالا با اختیارات کم به جابجایی 37 درصد منجر می شود. پرسنل مراکز تلفن اغلب کارکنان خط مقدمند که در تعامل با مشتریان هستند و همیشه توسط مدیریت تحت مراقبت و نظارت هستند.
بر اساس این مطالعه ما بر این موضوع متمرکز شده و تاثیر تعهد سازمانی و رفتار شهروندی در قصد جابجایی پرسنل مراکز تلفن در پاکستان را تحلیل می نماییم. هدف از این مطالعه ارائه دستورالعمل هایی برای متخصصان منابع انسانی برای کنترل و جابجایی کارکنان است. متخصصان منابع انسانی در مراکز تلفن، همواره در جستجوی راه های موثری می باشند که از طریق آن آنها بتوانند راه حل های انعطاف پذیری برای کنترل نسبت جابجایی نیروی کار ارائه دهند. همانطور که ما مشاهده می کنیم؛ مراکز تلفن در بازاریابی خدمات با هدف گرفتن سهم بازار بسیار زیاد تقویت می شوند. نمایندگی های مراکز تلفن در یک موقعیت خوب برای حفظ کسب و کار فعلی، ترویج کسب و کار جدید، و توسعه روابط مشتری برای آینده هستند.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
XX
نوشتن دیدگاه