دانلود مقاله در مور اقتصاد بین الملل و تبعات آن بر اقتصاد داخلی

دانلود مقاله در مور اقتصاد بین الملل و تبعات آن بر اقتصاد داخلی

عنوان کامل: اقتصاد بین الملل و تبعات آن بر اقتصاد داخلی
دسته: اقتصاد
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 36
فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب اینجا کلیک نمایید
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
هنگامی که از شبکه اقتصاد ملی می‌گذریم و وارد روابط اقتصادی بین‌الملل، روابط مبادلاتی اقتصادهای پولی می‌شویم امر «صرف» مطرح می‌شود، امر تبدیل پول ملی به پولهای خارجی و یا پولهای خارجی به پول ملی و کلیه مسائل ناشی از آن، تراز پرداختها و روشهای تعدیل عدم تعادل آن و ….
این امور نه تنها در بحث نظری از اقتصاد بین‌الملل اهمیت بسیار دارد بلکه زمامداران اقتصادی و سیاسی مملکت را اشتغال خاطری بزرگ است:
این که ارزش خارجی پول خود را چگونه حفظ کنند؟ با چه تدبیری محصولات خود را در بازارهای خارجی به فروش رسانند؟ با چه وسایلی مواداولیه، کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای موردنیاز را از بازارهای جهانی تأمین سازند و از چه طریق، سطح قیمتها را در حد مطلوب نگاهدارند و با چه ابزاری درآمدها را در جهت موردنظر سوق دهند و….
به همین منظور مجموعه‌ی مقرراتی می‌گذارند تا هدفهای آنان را تأمین کند. این مقررات که قسمت اعظم آن تحت عنوان مقررات ارزی و بعضاً ذیل عناوین مقررات بازرگانی، پولی، اقتصادی و… وضع و به مورد اجرا گذارده می‌شود مورد بحث این نوشته کوتاه است نه آنچه که در همة دنیا می‌گذرد، بلکه تنها در ایران ! 
دراین نوشته کوتاه، مسیری که این مقررات درایران طی کرده و تحولی که گذارنده، نمایانده می‌شود و درعین حال سعی می‌شود طرحی از محیط اقتصادی، سیاسی که در آن، زمامداران و اندیشمندان کشور تصمیم گرفتند به دست داده شود و سیرتحول نرخ ارز درایران از سال 1334 تا 1346 ارائه شده است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ایران مقاله: سایت دانلود مقاله ، تحقیق و سوالات استخدامیWww.irmagale.ir
برای دانلود ، مقالات ، دیگر کلیک کنید.
مقاله های مرتبط با  اقتصاد کلیک نمایید.

مطالب مرتبط:


1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۳:۲۷:۳۵
    I am in fact thankful to the owner of this web page who
    has shared this wonderful article at here.


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >