جزئیات کامل :
عنوان کامل : بررسی چگونگی نصب تجهیزات الکتریکی در نیروگاه در حال ساخت
تعداد صفحات : ۶۱
دسته : برق، الکترونیک، مخابرات
توضیحات : پایان نامه کارشناسی رشته مهندسی برق – قدرت
۱-۱ انواع ژنراتورها
فرکانس کار شبکه انتقال CEGB (کمپانی برق بریتانیا)، ۵۰ هرتز می باشد، بنابراین ژنراتورهای سنکرون متصل به این شبکه نیز در فرکانس ۵۰ هرتز کار می کند. ژنراتورهای بزرگتر اغلب در سرعت ۳۰۰۰ دور بر دقیقه و بوسیله توربینهای بخار کار می کنند و تعداد کمی از آنها سرعتشان ۱۵۰۰ دور بر دقیقه است. این ژنراتورهای سرعت بالا که عموماً تحت عنوان توربین ژنراتورها از آن نام برده می شود و دارای روتور استوانه ای می باشند. موضوع بحث این فصل می باشند. چنانچه منظور نوع دیگری از ژنراتورها باشد. صراحتاً ذکر می گردد.
از مدتها قبل، واحدهای استاندارد شده در شبکه CEGB، ژنراتورهای با ظرفیت ۵۰۰ و ۶۶۰ مگاوات بوده اند. در این ظرفیتها شش نوع طراحی مختلف انجام گرفته است که هر کدام در طول زمان تغییرات ناچیزی نسبت به هم داشته اند. به هر حال این ژنراتورها تا حد بسیار زیادی از نقطه نظر عمکرد بهم شبیه هستند و در صورتی که یک نوع خاص دارای تفاوت فاحشی باشد، این موضوع ذکر خواهد گردید (رجوع شود به شکل ۱-۱). قسمت اعظم این فصل به ژنراتورهای با ظرفیت های ذکر شده پرداخته و تئوری کلی ای در مورد ژنراتورهای سنکرون عنوان می گردد. در انتهای این فصل توضیح مختصری راجع به انواع دیگر ژنراتورهای مورد استفاده در CEGB داده خواهد شد.ادامه متن کلیک نمایید.
۱-۲پیشینه تاریخی
مزیت شبکه های توزیع AC بر DC در اواخر قرن نوزدهم مشخص گردید و رشد سریع شبکه های AC به دنبال خود نیاز به ژنراتورهای AC را بدنبال داشت. ژنراتورهای اولیه، ماشینهای با سرعت پایین بودند که بوسیله موتورهای رسپیروکال می چرخیدند، ولی در حوالی سالهای ۱۹۰۰ به بعد ژنراتورها مستقیماً بوسیله توربینهای بخار سرعت بالا به حرکت در آمدند و پایه ماشینهای مدرن امروزی را بنیاد نهادند. روند پیشرفت عمدتاً در محرک ژنراتورها بوده است. توربین ژنراتورهای اولیه هم بصورت محور عمودی و هم بصورت محور افقی ساخته می شدند.
فهرست
فصل اول : مقدمه
۱-۱ انواع ژنراتورها
۱-۲ پیشینه تاریخی
۱-۳ استانداردها و مشخصات
فصل دوم: تئوری ژنراتور سنکرون
۲-۱ القای الکترومغناطیسی
۲-۲ سرعت، فرکانس و زوج قطبها
۲-۳ بار، مقادیر نامی و ضریب توان
۲-۴ MMF ، فلوی مغناطیسی
۲-۵ فازورهای دوار
۲-۶ دیاگرام فازوری
۲-۶-۱ ولتاژ نامی، استاتور بدون جریان ، شرایط مدار باز
۲-۶-۲ ولتاژ نامی، جریانت استاتور نامی و ضریب توان نامی
۲-۷ گشتاور
۲-۸ سیم پیچ سه فاز
۲-۹ هارمونیک ها: سیم پیچی توزیع شده و کسری
فصل سوم : روتور و استاتور
۳-۱ سیم پیچی روتور
۳-۲ دمنده ها
۳-۳ هسته استاتور
۳-۴ سیم پیچی استاتور
فصل چهارم : سیستم های خنک کن
۴-۱ خنک کن هیدروژنی
۴-۲ سیستم خنک کن هیدروژنی
۴-۳ سیستم خنک کن آبی سیم پیچ استاتور
۴-۴ سیستم های خنک کن دیگر
فصل پنجم: توربوژنراتور TY105
۵-۱ اصل ماشین سنکرون
۵-۲ تشریح ژنراتور
۵-۲-۱ دورنمایی از ژنراتور
۵-۲-۲ استاتور
۵-۲-۳ سیم پیچ استاتور
۵-۲-۴ روتور
۵-۲-۵ هواکش های محوری(فن های محوری)
۵-۳ سیستم خنک کننده
۵-۳-۱ مسیر هوا خنک کن در استاتور
۵-۳-۲ مسیر هوای خنک در کنداکتورهای روتور
۵-۳-۳ فیلتر های جبران هوا
۵-۳-۴ کولرها
۵-۴ یاتاقانها
۵-۵ رینگهای لغزشی و نگهدارنده های ذغالی
منابع و مآخذ
نظرات کاربران:
It's very simple to find out any matter on web as compared to textbooks, as I found this post
at this web site.
Hello every one, here every person is sharing these
experience, therefore it's nice to read this weblog, and I used to pay a visit this web site every day.
نوشتن دیدگاه