دانلود ترجمه مقاله نشانگرهای ژنتیکی در شب پره پشیز بالان

دانلود ترجمه مقاله نشانگرهای ژنتیکی در شب پره پشیز بالان
عنوان انگلیسی مقاله: ISSR (Inter Simple Sequence Repeats) as genetic markers in Noctuids (Lepidoptera)
عنوان فارسی مقاله: تکرارها توالی سادۀ اینتر به عنوان نشانگرهای ژنتیکی در شب پره پشیز بالان.

دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 3
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
شناسایی ریزماهواره ها در بین پشیز بالان بسیار ضعیف بوده است.  ما نشان داده ایم که انجام ISSR امکان پذیر است و کاربردپذیری آنها در تغییر specific-inter و intra در برخی جمعیت های شب پره را نشان خواهیم داد. 
پشیز بالان نسبت به تغییرات آب و هوایی و زیستگاه حساس هستند. ما جمعیت های شب پره را در زیستگاه های طبیعی و توزیع شده در کوه های پیرنه کشور فرانسه آنالیز می کنیم. ما سعی کردیم که به یک روش چندبعدی قابل استفاده در تعیین گونه ها دست یابیم تا بدین ترتیب تفاوت های ژنتیکی جزئی در ژنوم هستۀ بید را نشان دهیم. 
در مقایسه با سایر حیوانات، مطالعات ریزماهواره ای نسبتا کمی بر روی  پشیز بالان انجام گرفته است.  تنها چند مطالعه ایت که بر روی ISSR کار کرده اند. یکی از دلایل آن ان است که تصور میشده  که ریزماهوارها در پشیز بالان وجود ندارد یا اینکه به ندرت یافت می شوند.  بااینحال، Meglecz و Solignac(1998) و Happer و دیگران مکان تکرارها را در ریزماهواره هایی حشرات با موفقیت تعیین کردندn (CA ). 
ما دریافتم که :1) پرایمر n(CA ) بیشترین پروفایل های اطلاعات را ارائه می دهد 2) پروفایل های DNA بین گونه ها اساسا با هم فرق دارد 3) از مقایسۀ پروفایل های ISSR می توان برای مطالعۀ تغییر intra و inter با موفقیت استفاده کرد. 
از پرایمرهای متعدد برای اطلاع از اینکه آیا می توان انگشت نگاری های ژنومی حاوی اطلاعات مفید ایجاد کرد یا نه استفاده شد.  بهترین نتایج با پرایمر 10(CA ) بدست آمد. در حالی که 4(CTGT)،10(GC)، 5(TCC )، 8(CT ) ،12(AG )، 4(GATA )، 5(GTG ) نتوانستند محصولات  PCRپلیمورفیک تولید کنند.  پرایمرهای PCR 4(GACA) ،4(GGAT) و 4(CT ) 5(CA ) تا حدود تغییر پذیر از خود نشان دادند اما این تغییر پذیری از 10(CA ) کمتر بود. این مشاهده از یافتۀ Meglecz و Solignac(1998) و Happer و دیگران مبنی بر اینکه n(CA ) از عناصر اصلی ریزماهواره ها در پشیز بالان است حمایت می کند.  بنابراین، ما برای مطالعۀ این شب پره در کار خود استفاده کردیم. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >