دانلود پایان نامه بررسی آلودگی هوا ، پروژه

دانلود پایان نامه بررسی آلودگی هوا ، پروژه
پروژه ، پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
 
عنوان کامل:  بررسی آلودگی هوا
دسته: محیط زیست
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 137
جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید
________________________________________________
بخشی از مقدمه:
ترکیبات جو
هوا مخلوطی از گازهای مختلف است. گرچه جو زمین ظاهراً به دلیل ماهیت گازی شکل خود بی وزن به نظر می رسد، اما دارای جرمی به مقدار 1014×6/5 تن می باشد. به استثنای بخار آب، نسبت اختلاط گازهای تشکیل دهنده هوا تا ارتفاع 60 کیلومتری نسبتاً ثابت است. حدود 99 درصد حجم هوای زمین را دو گاز ازت و اکسیژن تشکیل می دهد که ازت با 78 درصد، پیکره اصلی جو زمین است، بعد از آن اکسیژن قرار دارد، و سایر گازها فقط یک درصد را شامل می شوندو جدول  گازهای تشکیل دهنده جو را در یک هوای خشک (بدون بخار آب و آلاینده ها) به صورتهای حجمی و جرمی نشان می دهد که معمولاً تقسیم بندی حجمی آن متداولتر است. اگر سهم بخار آب موجود در جو را نیز در این تقسیم بندی دخالت دهیم، این نسبتها ثابت نخواهد بود زیرا دمای طبقات پایین جو همیشه در حال تغییر است و با رسیدن دما به نقطه میعان و تبدیل بخار به مایع، درصد حجمی بخارآب در جو تغییر خواهد کرد. گرچه وزن مولکولی بخار آب از وزن سایر عناصر تشکیل دهنده جو کمتر است، با این وجود بخار آب عمده در لایه های پایین جو متمرکز می باشد. بیشترین مقدار بخار آب در لایه مجاور سطح زمین است و با افزایش ارتفاع، به سرعت از میزان آن کاسته می شود. وجود بخار آب در نزدیکی سطح زمین: اولاً به دلیل وجود اقیانوسهاست که منبع اصلی تأمین آن است؛ و ثانیاً سرد بودن لایه های فوقانی جو که مانع از نفوذ بخار آب می شوند.
جالب است بدانیم که مقدار دی اکسید کربن موجود در جو زمین در طول قرن گذشته افزایش پیدا کرده است. بخشی از این افزایش به دلیل مصرف زیاد سوختهای فسیلی است که نتیجه آن آزاد شدن گاز CO2 است. 
علاوه بر ترکیبات دائمی جو که اشاره شد، جو زمین حاوی مواد معلق گوناگون مانند ذرات نمک، گرد و غبار و قطرات بسیار کوچک آب نیز می باشد که نباید آنها را جزء ترکیبات گازی جو به حساب آورد. اما نقش این مواد، بخصوص قطرات کوچک آب را نیز نمی توان نایده گرفت.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
کلید: دانلود پایان نامه درمورد محیط زیست ، اکسیژن ، بخار ، مایع ، سوختهای فسیلی ، مولکولی ، گاز CO2 ، مولکولی بخار آب ، متداولتر ، اختلاط گازهای ، لایه مجاور سطح زمین ، دانلود پایان نامه محیط زیست ، ذرات نمک

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       Can you grow taller with exercise? در ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۱:۱۱:۳۲
    I loved as much as you'll receive carried out right here.
    The sketch is attractive, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get got an nervousness over that you wish be delivering the following.

    unwell unquestionably come more formerly again since exactly the same nearly
    very often inside case you shield this hike.


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >