این برنامه کاربردی با معماری دسکتاپ ( desktop با امکان استفاده به صورت شبکه ای و چند کاربره) در مایکروسافت اکسس طراحی و با کدهای VBA خودکار سازی شده است؛ طوریکه کاربر احساس کار با یک نرم افزار مستقل را داشته و بدون نیاز به داشتن مهارت کار با مایکروسافت اکسس میتواند با برنامه کار کند.
سعی شده نیازهای اصلی اتحادیههای اصناف مختلف را پوشش داده شود.
در طراحی دیتابیس بیشترین نکات و اصول نرمال سازی لازم رعایت شده تا انجام تغییرات احتمالی در آینده امکانپذیر باشد.
- قابل ارتقاء بر اساس نیازهای مشتری.
- قابل استفاده به عنوان یک نرمافزار ساده حسابداری عمومی
- ارسال رایگان نسخههای ارتقاء داده شده (در صورت وجود) برای خریداران قبلی
- دقت کنید که سورس برنامه بسته شده و جهت دریافت سورس آن، میبایست دو نسخه از آن خریداری شود! بدین منظور، در فرم سفارش تعداد را وارد کنید.
- سورس برنامه کامل بوده و تنها فرق آن، باز بودن و قابل تغییر بودن آن است.
- نسخه فعلی تنها قابل اجرا در ویندوزهای 32 بیتی خواهد بود. (ویندوز اکس پی سرویس پک 3، ویستا، ویندوز 7؛ در ویندوز 8 تست نشده)
- قابل اجرا (تست شده) در نسخههای مختلف آفیس (2003، 2007، 2010، 2013)
- امکان استفاده به صورت شبکه ای و چند کاربره
- جدا بودن فایل دیتابیس و برنامه
امکانات، وظایف و قابلیتهای پیش بینی شده:
- در این برنامه از حسابداری ادواری استفاده نشده است.
- معرفی حسابهای هزینه ها و درآمدها
- معرفی حسابهای بانکی و صندوق ها
- ثبت/ اصلاح موجودی اولیه حسابهای بانکی و نقدی (صندوق)
- معرفی اشخاص و اعضای اتحادیه
- معرفی حسابهای معین و تفصیلی و گروهبندی آنها
- ثبت سند درآمدهای عمومی(ثبت، ویرایش و حذف)، امکان جستوی سند و فیلتر بر اساس تاریخ در فرم ثبت اطلاعات
- مدیریت هزینه های عمومی مانند مورد بالا
- ثبت درآمدها و هزینه های متناوب.
یعنی مواردی که طی دوره زمانی مشخصی تکرار می شود و در طول مدت تکرار میزان آن ثابت بوده و ممکن است افراد و اشخاص زیاد را شامل شود. برای مثال، ممکن است یک اتحادیه صد عضو صنفی داشته باشد و ابتدای هر سال از همه آنها حق عضویت دریافت کند. معمولاً باید حداقل در یک سند اطلاعات بدهی و نیز پرداختی همه آنها را وارد نماید. اما در این برنامه تنها با ثبت یک سند و مشخص نمودن تاریخ شروع و تعداد تکرار، سررسید همه موارد آتی توسط برنامه محاسبه شده و به حساب اشخاص و حسابهای ذینفع و مشمول، منظور می شود. جهت این کار، در فرم ثبت سند، کافیست که گروه حسابها/اشخاص (حساب معین) انتخاب گردد. همچنین امکان مشمول کردن طرف حسابها و اشخاص به صورت تکی نیز وجود دارد.
همچنین برنامه میتواند با توجه به سررسید خروجی های این گونه سندها (هزینه و درآمد)، در موعد مشخصی قبل از سررسید، موضوع را به کاربر یادآوری کند، تا وی هزینه ها و درآمدهایی را سررسید آنها نزدیک است مشاهده کند.
این امکان همچنین برای هزینههای متناوب قابل استفاده است. برای مثال هر گونه هزینه که به صورت قسطی تسویه میشود یا حالت تکرار دارد مانند پرداخت اجارهبها.
- ثبت اطلاعات فاکتور خرید و فروش کالاها و خدمات با امکان ویرایش و حذف و جستجو بر اساس شماره فاکتور و شماره سند مربوطه
- ثبت سند دریافت و پرداخت با امکان ویرایش و حذف و جستجو بر اساس شماره سند و فیلتر کردن دربازه تاریخ مورد نظر در فرم ثبت.
- ثبت اطلاعات وامهای دریافتی و پرداختی و اقساط آنها.
- ثبت اطلاعات چکهای دریافتی و پرداختی در دفتر چک با امکان ویرایش و حذف و انجام عملیات مربوط به چک شامل: ثبت چک نزد صندوق، خرج کردن چک، برگشت زدن چک، ابطال چک پرداختی، خواباندن چک به حساب (در جریان وصول قرار دادن)، پاس کردن چک پرداختی و وصول چک دریافتی.
- امکان فیلتر کردن اطلاعات چک ها در دفتر چک در بازه تاریخی دریافت/ پرداخت چک، نوع چک (دریافتی، پرداختی)، وضعیت چک (نزد صندوق، در جریان وصول، وصول شده، برگشت شده، ابطالی، خرج شده)
- جستجوی ساده شماره سند و شماره فاکتور جهت حصول اطمینان از ثبت اطلاعات آنها
- جستجوی انوع حسابها و اشخاص جهت رویت مانده حساب و گردش بر اساس کد حساب و یا نام حساب.
- گزارش دفاتر (دفتر روزنامه، معین و کل)
- گزارشات هزینهها و درآمدها در بازه تاریخی دلخواه با امکان انتخاب حساب معین و تفصیلی خاص و با خروجیهای: ساده(ترتیب تاریخ)، گروهبندی هزینه و درآمدها، گروهبندی تاریخ، گروهبندی تفصیلی و گروهبندی معین
- گزارش گردش حسابها و اشخاص، در بازه تاریخی و نیز محدوده همه کدها یا کدهای دلخواه، امکان انتخاب سرفصل دلخواه، حساب معین دلخواه، انتخاب وضعیت حساب شامل: بدهکاران، بستانکاران، تسویه و یا همه آنها، با خروجیهای تجمیعی و ریزگردش به صورت: ساده، تفکیک تاریخ، تفکیک حساب، تفکیک معین، تفکیک سرفصل و تفکیک وضعیت حساب (بدهکار، بستانکار، تسویه)
- گزارش از مدارک ثبت شده اعضای صنف، با امکان انتخاب محدوده کد حساب دلخواه، همه مدارک یا عنوان دلخواه، وضعیت اعتبار مدارک شامل مدارک معتبر، منقضی یا همه و نیز امکان مشاهده مدارکی که از زمان اعتبار آنها تعداد روز مشخص باقی مانده است.
- گزارش ساده سود و زیان در محدوده تاریخی دلخواه.
- درج عنوان کاربر برنامه در بالا و آدرس و تلفن وی در انتهای آخرین صفحه گزارشات با امکان حذف آن.
- ایجاد فایل پشتیبان از دیتابیس حاوی اطلاعات با نامگذاری بر اساس تاریخ و زمان ایجاد آن
- بازیابی اطلاعات از روی فایل پشتیبان
- تعریف کاربران نامحدود و دادن مجوزهای مختلف دسترسی (ذخیره، ویرایش، حذف) به صورت جداگانه برای همه ورودیها و گزارشات، جهت استفاده برنامه در حالت چند کاربره و شبکه ای.
نظرات کاربران:
Fantastic goods from you, man. I have understand your stuff previous to
and you are just extremely wonderful. I actually like what you have acquired here, really like what you're saying and
the way in which you say it. You make it enjoyable and you still
care for to keep it sensible. I can not wait to read much more from you.
This is really a great site.
Hello, yes this post is actually pleasant and I have learned lot of things from it regarding blogging.
thanks.
نوشتن دیدگاه