دانلود ربات و تاریخچه مسابقات رباتیک

دانلود ربات و تاریخچه مسابقات رباتیک

ربات و تاریخچه مسابقات رباتیک

ربات و تاریخچه مسابقات رباتیک
دسته: رباتیک
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 475 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 29

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، که در 29صفحه تهیه شده استروبات کلمه « روبات » یا « روبوت » از نمایشنامه علمی – تخیلی کارل چاپک نویسنده دهه 1920 چک واسلواکی اقتباس شده است چهل سال پس از این تکنولوژی جدید « روبوتیک صنعتی » پا به عرصه گذاشت و امروز روبت ها دست های مکانیکی بسیار خودکارند که کامپیوتر آنها را هدایت می کند

قیمت فایل فقط 5,900 تومان

خرید

ربات و تاریخچه مسابقات رباتیک 

 

فهرست مطالب:

•تاریخچه ربات 

• تاریخچه مسابقات رباتیک 

•میکروکنترلر چیست  

• آموزش ساخت ربات  با کمک باتری خورشیدی  

• برنامه ای در رابطه با ربات های مسیر یاب

•  مسابقات رباتیک 

•  عوامل موثر در مسابقات رباتیک 

• دوربین به عنوان چشم ربات 

• پردازش تصویر 

• الگوریتم مربوطه

 

تاریخچه روبات 

روبات : کلمه « روبات » یا « روبوت » از نمایشنامه علمی – تخیلی کارل چاپک نویسنده دهه 1920 چک واسلواکی اقتباس شده است . چهل سال پس از این تکنولوژی جدید « روبوتیک صنعتی » پا به عرصه گذاشت و امروز روبت ها دست های مکانیکی بسیار خودکارند که کامپیوتر آنها را هدایت می کند .

کاربرد های صنعتی روبات ها را در زمان کنونی می توان به سه گروه زیر دسته بندی کرد :

1)حمل مواد ، تخلیه و بار گیری : در این حالت کار روبات ها ، جابه جه کردن مواد و قطعات از جایی به جایی دیگر است .

2)کاربردهای فرایندی : این کاربرد ها عبارتند از نقطه جوشکاری ، جوش کاری قوسی ، رنگ پاشی و عملیاتی که در آنها وظیفه روبات کاربرد ابزاری خاص برای انجام برخی کارهای تولیدی در کارگاه هاست .

3) مونتاژ و بازرسی : هر دو کارهای متمایز در این گروه قرار می گیرند . مونتاژ با روبات توجه بسیاری را به خود جلب کرده است ، زیرا امکانات بالقوه زیبادی دارد . روبات های بازرسی نیز با استفاده از حساسه ها ، مشخصات محصول را اندازه گیری می کنند .

در سه جدول آتی تاریخچه مختصری از پیشرفت تکنولوژی روبات ها ، تعداد روبات های ساخته شده ، و کارهای امروز و فردای روبات ها را تقدیم می داریم .

 

تاریخچه مسابقات رباتیک 

مسابقات روبوکاپ از سال 1997 به صورت سالانه و در سطح بین المللی بین تمام دانشگاه های معتبر دنیا که حداقلی از امتیاز اولیه را کسب کنند انجام می شود. مسابقات جهانی روبوکاپ که هر سال یک بار برگزار می شود، بیشترین اعتبار را در سطح جهان دارد. بعد از آن مسابقات روبوکاپ آلمان از لحاظ اعتبار در رتبه دوم قرار دارد. در مسابقاتی که امسال پنجمین دوره اش برگزار شد، 64 تیم از 12 کشور مختلف جهان حضور داشتند.دانشگاه های معروف امریکا، کانادا و آلمان با تیم های قدر و توانمندی در جریان مسابقات حاضر می شوند.هدف بزرگ مسابقات روبوکاپ، پیش رفت هوش مصنوعی و تست کردن مدل های ارایه شده در محیط های مختلف است. شاید از این کار، در سال های بعد چند مقاله به دست بیاید که همین مقاله ها باعث اعتبار کار گروه ها و دانشگاه های مختلف می شود. 

خوب است بدانید که مسابقات روبوکاپ با روباتیک فرق دارد.

بچه های تیم روبوکاپ، یک برنامه شبیه سازی شده محیط می نویسند و دیگر با کارهای مکانیکی کاری ندارند. در مسابقات جهانی این رشته هم وجود روبوت الزامی نیست. پس همه اعضا، دانشجویان کامپیوتر نرم افزار و یا هوش مصنوعی هستند. البته بچه های رشته های دیگر هم می توانند در مسابقات شرکت کنند، به شرطی که علاقه مند باشند. اما اعضای تیم روباتیک، باید از رشته های برق، مکانیک و کامپیوتر باشند.

معرفی شاخه ها

مسابقات روبوکاپ در سه شاخه شبیه سازی امداد ، شبیه سازی فوتبال و شبیه سازی مربی فوتبال انجام می شود .

نوع فایل:word

سایز: 475 KB

تعداد صفحه: 29

قیمت فایل فقط 5,900 تومان

خرید

برچسب ها : ربات و تاریخچه مسابقات رباتیک , دانلود ربات , ربات , تاریخچه ربات , میکروکنترلر , مسابقات رباتیک , پردازش تصویر , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >