دانلود تاریخچه فوتسال

دانلود تاریخچه فوتسال

تاریخچه فوتسال

تاریخچه فوتسال
دسته: تربیت بدنی
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 681 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 30

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، که در 30 صفحه تهیه شده استمنشا شکل گیری فوتسال به شهر مونت ویدئوی اروگوئه باز میگردد در سال 1930، ژوان کارلوس سریانی، فوتبال پنج نفره را برای مسابقات جوانان در YMCA پی ریزی کرد

قیمت فایل فقط 5,900 تومان

خرید

تاریخچه فوتسال

 

منشا شکل گیری فوتسال به شهر مونت ویدئوی اروگوئه باز میگردد. در سال 1930، ژوان کارلوس سریانی، فوتبال پنج نفره را برای مسابقات جوانان در YMCA پی ریزی کرد. این رقابتها در زمینی به ابعاد زمین بسکتبال، در محلهای سرپوشیده و یا در محل باز و بدون دیوار و حصار انجام می گرفت.

 واژه FUTSAL، واژه بین المللی برای این رشته ورزشی است. این واژه برگرفته از لغات اسپانیایی FUTbol  ( به معنای فوتبال )، و SALA  ( به معنای داخلی یا داخل سالن ) می باشد. از زمانی که سریانی این حرکت را آغاز کرد، فوتسال به سرعت در آمریکای جنوبی (بخصوص برزیل) محبوبیت پیدا کرد. بسیاری از بازیکنان بزرگ و مشهور فوتبال برزیل، از طریق کسب مهارتهای رشته ورزشی فوتسال، سبک ها و متدهای خود را در رشته فوتبال گسترش داده و این موضوع زمینه مطرح شدن آنها را به عنوان بازیکنان بزرگ فوتبال فراهم نمود. بازیکنانی مانند پله، زیکو، به به تو و سایر ستاره های فوتبال برزیل مهارت های خود را از طریق بازی در زمین های فوتسال و شرکت در این رشته ورزشی ترقی دادند. ازآن هنگام، برزیل راه خود را به سوی مطرح شدن به عنوان قطب اصلی فوتسال جهان  در پیش گرفت و اکنون مسابقات این رشته ورزشی تحت حمایت FIFA در سراسر جهان برگزار می گردد. 

اولین رقابت بین المللی فوتسال در سال 1965 برگزار شد، زمانی که پاراگوئه اولین جام آمریکای جنوبی را بدست آورد. شش جام دیگر آمریکای جنوبی تا سال 1979 برگزار شد که برزیل پیروز تمامی این میادین بود. برزیل جایگاه خود را به عنوان قدرت برتر در اولین جام آمریکایی تا سال 1980 حفظ کرد و این جام را بار دیگر در سال 1984 بدست آورد. 

1-تحرک بسیار بالا و شیرین کارهای فراوان :

فوتسال ورزشیه که هرلحظه اون یعنی حرکت وسرعت . همه بازیکنا مرتب میبایست طول و عرض زمین را بدوند و به توپ ضربه بزنن . این ورزش نهایت تکنیک‌های فردی و جذاب و حرکات انفرادی رو که دلچسب همه تماشاگرانه  رو به کرات مورد اجرا و نمایش می‌ذارن .

2-نتایج غیرقابل پیش بینی :

در فوتسال هر لحظه ممکنه نتیجه عوض بشه و این به هیجان دیدارها کمک فراوانی می کنه . حتی اگر دیدید تیم قهرمان لیگ برتر فردای جشن قهرمانی به یک تیم ته جدولی  لیگ دسته یک باخت خیلی تعجب نکنید.

درمورد قوانین فوتسال

قانون اول: زمین بازی؛ که خلاصه مشخصات و نکات قابل توجه با رسم شکل توضیح داده شد.

● خلاصه قوانین فوتسال: 

▪ قانون اول: زمین بازی؛ که خلاصه مشخصات و نکات قابل توجه با رسم شکل توضیح داده شد. 

تذکر: ورود و خروج بازیکنان در موقع تعویض بایستی از محدوده مشخص شده انجام گیرد. 

▪ قانون دوم: توپ؛ محیط آن حداقل ۶۲ و حداکثر ۶۴ سانتیمتر وزن توپ ۳۹۰ الی ۴۳۰ گرم (توپ نمره ۴) شناسایی استاندارد هنگامی که توپ از ارتفاع ۲ متری به زمین رها می شود نباید بیشتر از ۶۵ و کمتر از ۵۵ سانتیمتر از زمین مسابقه جهش نماید. 

تکنیک

منظور از تکنیک، انجام حرکات مخصوص بازی فوتبال است که موجب بازی صحیح و با هدف می‌شود. سطح بازی یک تیم بستگی به توانایی‌های تکنیکی بازیکنان آن دارد. تکنیک با دو عنصر مؤثر در بازی فوتسال، یعنی تاکتیک و قدرت بدنی ارتباط مستقیم دارد. به عبارت دیگر فراگیری و تمرین توانایی‌های تکنیکی به این منظور انجام می‌شوند که بازیکن قادر باشد بر موقعیت‌های جدید به وجود آمده مسلط شود. در هنگام تمرینات تکنیکی توجه به دو نکته مهم می‌باشد:

1ـ با تمرینات زیاد می‌توان انجام حرکات انفرادی را در قالب کار تیمی تکمیل کرد.

2ـ می‌توان در شرایط مختلف و با آموزش تکنیک‌های مهم و سپردن وظائف گوناگون به بازیکن، یک الگوی حرکتی مخصوص برای او به وجود آورد تا او بتواند در موقعیت‌های مختلف بازی، بالاترین توان خود را به کار گیرد.

 

نوع فایل: word

سایز:681 KB 

تعداد صفحه:30 

قیمت فایل فقط 5,900 تومان

خرید

برچسب ها : تاریخچه فوتسال , دانلود تاریخچه فوتسال , تاریخچه فوتسال , فوتسال , قوانین فوتسال , تکنیک , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >