دانلود تاریخچه غواصی

دانلود تاریخچه غواصی

تاریخچه غواصی

تاریخچه غواصی
دسته: تربیت بدنی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 1505 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 50

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، که در 50 صفحه تهیه شده استریشه اصلی آشنائی با غواصی در نیاز بشر به رهبری نظامی، انجام خدمات زیرآبی، تجارت زیرآبی و گسترش دروازه‌های دانش از طریق جستجو و کشف اسرار نهفته است

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

تاریخچه غواصی

 

فهرست مطالب :

عنوان :                                                                                                                                                   صفحه:

مقدمه1   

تاریخچه غواصی 1

قدمت غواصی در ایران 6

غواصی 7

اقسام غواصی 9

غواصی نظامی 13

تعمیرات شناورهای دریایی در زیر آب 13

تجهیزات غواصی 14

فیزیولوژی غواص

نوشته‌های تاریخی نشان می‌دهند که الکساندرکبیر در لنگرگاه شهر تایر (Tyre) لبنان کنونی که در سال ۳۲۲ قبل از میلاد در محاصره او بود نه تنها غواصانی را برای از بین بردن موانع دشمن در این لنگرگاه به زیرآب فرستاد بلکه خودش نیز برای نظارت به پیشرفت کار آنها به زیر آب رفت.

ریشه اصلی آشنائی با غواصی در نیاز بشر به رهبری نظامی، انجام خدمات زیرآبی، تجارت زیرآبی و گسترش دروازه‌های دانش از طریق جستجو و کشف اسرار نهفته است. هیچ‌کس به‌درستی نمی‌داند چه وقت بشر پی برد که می‌تواند با حبس نفس در سینه برای مدتی زیرآب باقی بماند ولی زمانی‌که غواصی به‌عنوان یک حرفه مورد استفاده قرار گرفت به بیش از ۵۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد. 

غواصی فن شناوری در زیر آب، با یا بدون وسایل تنفس مصنوعی، است. غواصی هم کاربردهای صنعتی و پژوهشی و نظامی دارد و هم به عنوان ورزش و تفریح انجام می‌شود.

تنفس زیرآب با استفاده از هوای فشرده تاریخچه‌ای کوتاه دارد. اما غوص در دریا و سفر به عمق دریا از دیر باز توسط بسیاری از ملل جهان انجام می‌‌پذیرفته است.

اقسام غواصی 

عمومی ترین و معمولی ترین اقسام غواصی بر دو نوع است.اسکین دایوینگ و اسکوبا دایوینگ

اسکین دایوینگ : ساده ترین و ابتدایی ترین شیوه غواصی می باشد که مهمترین لوازمات مورد نیاز آن عبارتند از: ماسک – اشنورکل و فین.در این شیوه غواصی بر روی سطح آب انجام می گیرد.غواص در حالی که با اشنورکل هوا می گیرد با ماسک زیرآب را هم نگاه می کند و اگر نیازی باشد به زیرآب غوص می زند.اسکین دایوینگ معمولا در قسمتهای کم عمق آب انجام می شود.

غواصی  نظامی 

غواصی نظامی شامل دو بخش کلی خدمات غواصی وغواصی رزمی می شود 

خدمات زیر ابی معمولا در مناطق تحت کنترل نیروهای خودی انجام می شود و بسته به موقعیت از دستگاهای مستقل مسیر باز و یا دستگاهای تغذیه از سطح استفاده می شود و شامل موارد زیر می شود . 

بیرون اوردن و شناور سازی اشیاء و کشتیها و زیردریایی های غرق شده 

ساخت تاسیسات زیر ابی 

تعمیرات شناورهای دریایی در زیر اب 

غواصی رزمی بسته به ماموریت از دستگاهای مستقل مسیر باز ودر مناطق حساس از دستگاهای مسیر بسته که حبابی را در اب منتشر نمیکند استفاده میکنند و شامل موارد زیر می شود . 

فیزیولوژی غواصی

هنگامی که انسانها به زیر آب فرو می‌روند فشار در اطراف آنها به مقدار فوق‌العاده زیادی افزایش می‌یابد.

هنگامی که انسانها به زیر آب فرو می‌روند فشار در اطراف آنها به مقدار فوق‌العاده زیادی افزایش می‌یابد. برای جلوگیری از رویهم خوابیدن ریه‌ها ، هوا نیز بایستی تحت فشار زیاد رسانده شود و این امر خون در ریه‌ها را در معرض فشارهای فوق‌العاده زیاد گازهای حبابچه‌ای قرار می‌دهد که هیپرباریسم نامیده می‌شود. این فشارهای بالا در صورتی که از حدود معینی تجاوز کنند می‌توانند موجب تغییرات فوق‌العاده شدیدی در فیزیولوژی بدن شوند. 

نوع فایل: word

سایز:1.46 MB 

تعداد صفحه:50 

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : تاریخچه غواصی , دانلود تاریخچه غواصی , تاریخچه غواصی , غواصی , اقسام غواصی , غواصی نظامی , فیزیولوژی غواص , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >