دانلود آشنائی با ورزش صخره‌نوردی

دانلود آشنائی با ورزش صخره‌نوردی
دسته: تربیت بدنی
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 908 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 57

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، که در 57 صفحه تهیه شده استآنچه به‌عنوان یک شکل سنتی صخره‌نوردی آغاز شده است امروزه به سمت یک فعالیت رقابتی و تفریحی رایج رشد پیدا کرده است صخره‌نوردی یکی از ورزش‌هائی است که اخیراً در سرتاسر آمریکا توسعه‌ یافته است

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

آشنائی با ورزش صخره‌نوردی

 

آنچه به‌عنوان یک شکل سنتی صخره‌نوردی آغاز شده است امروزه به سمت یک فعالیت رقابتی و تفریحی رایج رشد پیدا کرده است. صخره‌نوردی یکی از ورزش‌هائی است که اخیراً در سرتاسر آمریکا توسعه‌یافته است.

آنچه به‌عنوان یک شکل سنتی صخره‌نوردی آغاز شده است امروزه به سمت یک فعالیت رقابتی و تفریحی رایج رشد پیدا کرده است. صخره‌نوردی یکی از ورزش‌هائی است که اخیراً در سرتاسر آمریکا توسعه‌یافته است. تخمین زده شده است که بیش از ۳۰۰،۰۰۰هزار نفر از مردم آمریکا بر روی دیواره‌های سنگی صخره‌نوردی می‌کنند. بنابراین با افزایش چنین مشارکت مردمی صدمات ناشی از آن هم افزایش پیدا می‌کنند، در نتیجه یک حرکتی آغاز شده که بیشتر یک نوآموز در آغاز کار با آن روبه‌رو است و کارشناسان صخره‌نوری امیدوارند که بتوانند از این صدمات به‌نحوی پیشگیری کنند. 

● توصیه‌هائی به صخره‌نوردان 

 اصول گام برداری در سنگنوردی

تند راه رفتن در سربالایی ها به ویژه در کسانی که فاقد آمادگی جسمانی لازم اند یا این که کوله پشتی سنگینی با خود به همراه دارند، نه تنها باعث تنگی نفس خواهد شد بلکه مصرف انرژی بیشتری را می طلبد اگر این عمل ادامه یابد، شخص کوهنورد به اصطلاح «خواهد برید» بیشتر کسانی که در کوه می برند آن هایی هستند که انرژی خود را به خوبی تقسیم ننموده اند.

استفاده سریع از طناب

موفقیت در صعودهاى آلپى بستگى به حرکت سریع بر روى عوارض زمین دارد .من متوجه شده‏ام که یک طناب 100 مترى 9 میلیمترى بهترین اندازه طناب براى صعود در آلاسکا و هیمالیا مى‏باشد. در شیبهاى کم جائیکه خطر سقوط و پرت شدن کمتر احتمال مى‏رود. یک حلقه طناب با این طول تعداد کارگاههاى حمایت را به نصف کاهش مى‏دهد و از به هدر رفتن وقت با ارزشمان جلوگیرى مى‏کند. 

انواع طناب از نظر نوع کاربری در سنگنوردی

طناب با کاربردهای گوناگون ساخته می شوند. به هنگام خرید باید با مطالعه دفترچه راهنمای همراه طناب، به کاربری آن دقت کرد. معمولاً طول طناب ها بین ۵۰ تا ۶۰ متر است.

تمرین سنگنوردی در دیواره اوسون

زمانی که عشق و علاقه به کوهنوردی را درخود نجسته بودم ، اگر برنامه ای در تلویزیون و یا عکسی در رابطه با سنگنوردی می دیدم ، اولین سئوالی که در ذهنم نقش می بست این بود که : " سنگنوردها چگونه از یک دیواره بلند بدون هیچگونه وسیله ای بالا میروند ( چون ابزارآلات در عکس و یا فیلم دیده نمی شدند ) و در ضمن برای این کار تا چه اندازه دیوانگی مورد نیاز است " ؟

چرا باید صخره نوردی کنیم؟

کفشهای مناسب و خوب برای صخره نوردی کلید اولیه برای صعود بیشتر و آسانتر است. به همراه داشتن یک کوله پشتی مناسب و استاندارد شما را برای کوهنوردی، صخره نوردی و این قبیل سفرهاست.

حمایت در سنگنوردی

عملی را که شخصی با استفاده از طناب و به منظور ایجاد بیشترین ضریب اطمینان برای فرد صعود کننده یا فرود رونده انجام می دهد، حمایت نامیده می شود.

سنگنوردی و اهمیت افزایش توان انگشتان

اگر شما نتوانید خود را روی گیره‌ها نگه دارید دیگر مهم نیست که کمر شما چقدر قوی است یا پاهایتان چقدر خوب می‌باشند ویا تحمل شما چقدر زیاد است، زیرا دیگر نمی‌توانید روی یک مسیر بالا بروید. این موضوع در زمانیکه شما شروع به انجام کشش‌های سخت در حالت آویزان روی گیره‌های کوچک و یا متوسط می‌کنید، بیشتر واقعیت پیدا می‌کند. زمانیکه شما قادر به نگه داشتن خود روی گیره هایی که مجبور به انجام کشش روی آنها هستید می‌شوید، در این موقع اگر کمر و بازوی شما به اندازة کافی قوی نباشد نخواهید توانست تا از مسیر صعود کنید.

صخره‌نوردی، بایدها و نبایدها

علی‌رغم اینکه کوهنوردی به‌عنوان یک ورزش دسته‌جمعی تعریف شده است صعود انفرادی باز هم به هر اندازه حتی به‌قدر کم نیز جایگاه خود را در بین علاقمندان این رشته حفظ نموده است.

صخره‌نوردی بــا چنـگ و دنــدان

او از ماهیچه‌های قوی و نیرومندی برخوردار است. به طوری که می‌تواند با یک انگشت خود را روی صخره‌های صاف و پرشیب بالا بکشد. با این حرکات خیلی‌ها مشکوک شده‌اند که او دوپینگ می‌کند.

کفش

 پیشنهاد مى‏کنیم جورابهایى استفاده کنید که ضخامت کافى داشته باشد، رطوبت را جذب نکند، هوا بکشد و گرماى پا را حفظ کند /.

 اگر چکمه‏اى استفاده مى‏کنید که پوشش نفوذناپذیر دارد، دقت کنید که اشیاء کوچک داخل چکمه نشوند و به اجزاء نفوذناپذیر آن (پوش، گورتکس یا سیمپاتکس) صدمه نزنند . 

 چنانچه در مکانهاى مرطوب یا در برف راه مى‏روید، ضررى ندارد که از اسپرى ضد آب استفاده کنید. (از گریس استفاده نکنید)، پیشنهاد میشود ازگتر یا روکش چکمه اوربوت) استفاده کنید.  

 هنگامیکه چکمه ها را در کوله پشتى میگذارید دقت کنید به آنها صدمه نزنید یا به زور جا نکنید. بهتر این است که آنها را در کیف جداگانه‏اى بگذارید. 

نوع فایل: word

سایز:908 KB 

تعداد صفحه:57 

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : آشنائی با ورزش صخره‌نوردی , دانلود آشنائی با ورزش صخره‌نوردی , آشنائی با ورزش صخره‌نوردی , صخره‌نوردی , کفش , حمایت در سنگنوردی , انواع طناب در سنگنوردی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >